Samostalna izložba „I ŠTA DRUGO… /& WHAT ELSE“ autora Mile Sakača otvara se u petak, 17. ožujka, u 19 sati u Sveučilišnoj galeriji, Ruđera Boškoviča 31, a ostaje otvorena do 3. travnja 2023. godine. Kustos izložbe je Branko Franceschi, a otvorit će je rektor Sveučilišta u Splitu prof. dr. sc. Dragan Ljutić.
Milo Sakač iako strukom arhitekt, već trideset godina aktivno i uspješno, u zemlji i inozemstvu, djeluje kao slikar pa je splitska izložba koncipirana kao prvi kritički presjek njegovog dosadašnjeg likovnog stvaralaštva. Sakač je prepoznat kao nastavljač one tendencije u hrvatskom apstraktnom slikarstvu koja se zasniva na izražajnoj brzoj gesti, strasti prema elementarnom slikarskom materijalu u rasponu od lazurnog curenja do reljefnih nakupina boje, te zagasitom koloritu. Kompozicije mahom izvodi akrilikom na platnu u rasponu od srednjih do velikih formata, razvija ih iz čiste likovne impresije te iako se ne bavi nikakvim narativnim sadržajem njihova čisto likovna događanja s lakoćom privlače i okupiraju pažnju i zor promatrača.
Iz uvodnika izložbe Branka Franceschija:
Respektabilan presjek slika Mila Sakača izvedenih od 2017. do 2022. godine postavljen u Sveučilišnoj galeriji u Splitu, njegovo je do sada najambicioznije predstavljanje javnosti, ali i potvrda ne samo ustrajnosti s kojom se umjetnici na našoj likovnoj sceni posvećuju apstraktnom slikarskom idiomu, već i činjenice da publika ima konstantnu potrebu u njoj uživati.
...
Milo Sakač stvara i razvija osobnu stvaralačku paradigmu unutar gabarita kulturne baštine kakve su postavili pioniri i najutjecajniji predstavnici apstraktnog slikarstva. Upravo su moji kolege povjesničari umjetnosti kroz historiju vlastite discipline i rada, inovaciju postavili kao referentnu točku koja će metijerskoj vještini dodati onu dodatnu kvalitetu vrijednosti kakvu predmnijevamo kod umjetničkog djela. Gledajući slike Mila Sakača moramo propitati ispravnost ove postavke. Sakačev opus kako u namjeri, tako i u izvedbi nema težnju donositi revolucionarne novine na koje nas kao vrhunce u širokom području umjetničke prakse usmjerava inovacijama pregnantno dvadeseto stoljeće. Sakačevo slikarstvo je umjetnost parafraze izvedbenih formula apstrakcije, proživljenih s podjednakim dozama razumijevanja i strasti. Zbog toga funkcionira u svim svojim formalnim inačicama i zbog toga je relevantno.