U Splitu se od 18. do 21. listopada 2017. u hotelu Cornaro, u organizaciji Udruge destinacijskih menadžment kompanija Dalmacije (UDMKD), održava međunarodna konferencija i poslovna radionica turizma posebnih interesa SPLITB2B (Special Interest Tourism Workshop).
Riječ je o jedinstvenoj poslovno - turističkoj burzi u RH, B2B eventu za turizam posebnih interesa na kojem sudjeluje 56 poslovnih subjekata iz trinaest zemalja s tri kontinenta od čega 38 iz RH i regije (predstavnici ponuđača) i 18 iz Albanije, Austrije, Belgije, Njemačke, Mađarske, Novog Zelanda, Švedske, Švicarske, Sjedinjenih Američkih Država i Ujedinjenog kraljevstva (predstavnici kupaca). Tema ovogodišnjeg skupa jest "Food & Wine" turizam, a cilj uspostava poslovnih partnerstva koja će rezultirati novim turističkim dolascima gostiju visoke platežne moći u periodu pred i posezone u RH.
SPLITB2B usmjeren je ka poticanju razvoja i prodaje višednevnih složenih turističkih proizvoda (paket aranžmana, događanja i skupova) u Hrvatskoj, a sastoji se od edukativnog, promotivnog i poslovnog dijela. U edukativnom predviđena su predavanja eminentnih stručnjaka tematike „Food & Wine" turizma, dok će se poslovni dio realizirati kroz trosatni B2B workshop uz punu i neovisnu informatičku potporu matchmaking software-a. U promotivnom dijelu kupcima će na dvodnevnom fam tripu biti predstavljena Splitsko-dalmatinska županija kao turistička destinacija, a urpiličen je obilazak Splita, Omiša, Trogira, Klisa i otoka Brača.
Organizator skupa je Udruga destinacijskih menadžment kompanija Dalmacije (UDMKD) čiji su članovi destinacijske menadžment kompanije s područja Splita i Dalmacije, a njihovi vlasnici turistički profesionalci s višegodišnjim iskustvom u radu posebice u dijelu destinacijskog menadžmenta. Suorganizator je Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije, glavni pokrovitelj Hrvatska turistička zajednica, hotel partner Hotel Cornaro, airline partner Croatia Airlines, a pokrovitelji Hrvatska gospodarska komora i Turistička zajednica Grada Splita.
U sklopu eventa danas je održan okrugli stol na temu "Hrvatska - Wine & Food destinacija?" na kojem su uz domaćina sudjelovali Alen Jerkunica - predsjednik Upravnog vijeća visoke škole Aspira, Joško Stella - direktor turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije, Kristijan Staničić, direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice i Tonči Glavina - državni tajnik pri Ministarstvu turizma Republike Hrvatske.
[fb_pe url="https://www.facebook.com/SPLITB2B/videos/1555333594550336/" bottom="30"]
Kristijan Staničić. direktor glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice, komentirao je današnji okrugli stol:
- To je sjajna prilika svim turističkim partnerima koji su došli na ovaj hvale vrijedan turistički skup čuju nešto o jednom specijaliziranom segmentu turističke ponude, a radi se prije svega o gastro ponudi Hrvatske i da ih mi tako pokušamo zaintrigirati da u svoje programe stave i Hrvatske, Split i županije. Hrvatska itekako ima što ponuditi u tom smislu i vjerujem da je domaća gastronomija i enogastronomija općenito sjajan motiv dolaska i to treba dalje razvijati - kazao je.
U Splitu se ovih tjedana događa dosta turističkih konferencija i okruglih stolova...
- Moram izraziti zadovoljstvo da sam i sam sudionik dosta tih događaja. To je rezultat kompleksnosti turizma kao djelatnosti, a ima za cilj što bilje informiranje i edukaciju. Bitno je razmjenjivati iskustva i time doprinosimo hrvatskom turizmu, promociji, prodaji...
Po pitanju problema kadrova Staničić je istakao da se radi o jednom od ključnih problema hrvatskog turizma. Ove se godine manifestirao kroz segment hotelijerstva, ali i ugostiteljstva i ostalih djelatnosti u turističkom sektoru. Od toga ne treba bježati. Nadležna ministarstva su pokrenula aktivnosti u cilju ublažavanja tog izazova, a treba ga sagledavati dugoročno. HTZ će dati svoj doprinos kroz kampanju koja će se provoditi u zimskom i proljetnom vremenu. Motivirat ćemo ljude da se počnu baviti turizmom.
Što se tiče zdravstvenog turizma, krenulo se u potrebne izmjene zakonskih akata. Želi se omogućiti turističkim subjektima da se bave zdravstvenim uslugama. Želi se omogućiti privatnim zdravstvenim ustanovama da mogu pružati usluge u turizmu, to znači da se mogu baviti ugostiteljskom djelatnošću. Zdravstveni turizam je jedna od najbrže rastućih djelatnosti u okviru turističkih djelatnosti u svijetu. Hrvatska tu ima sjajne predispozicije. Ima sjajne privatne poliklinike koje su renomirane i na svjetskom nivou. Uz potporu HTZ-a i cijele zajednice cijeloj priči možemo dati dodatan doprinosi i u post i predsezoni povećati turistički promet. HTZ je u fazi formiranja podstranice u svezi zdravstvenog turizma.
Novinari su pitali je li bilo konkretnih zaključaka nakon jučerašnjeg sastanka s gradonačelnikom Splita i što HTZ može napraviti po pitanju turizma u Split.
- Tema je bila udruživanje turističkih zajednica u kontekstu izmjena zakonskih paketa; Zakona o turističkim zajednicama, Zakona o boravišnoj pristojbi i Zakona o turističkoj članarini. Imali smo lijepi primjer prekjučer u smislu potpisivanja sporazuma o udruživanju turističkih zajednica imotske krajine. Tamo su prepoznali potencijal njihovog kraja za daljnjom turističkom valorizacijom. To je jedan iskorak koji će u budućnosti jako donijeti razvoju te turističke subregije u SDŽ s obzirom na resurse koji taj kraj raspolaže. Udruživanjem sredstava možemo biti puno kvalitetniji u smislu promocije i promidžbe na svjetskom turističkom tržištu - rekao je Staničić i dodao da SDŽ, grad Split, otoci i zaleđe imaju što ponuditi u tom smislu i ovaj kraj ima potencijala imati turizam 365 dana u godini.
Jedan od preduvjeta takvog cjelogodišnjeg turizma su kvalitetna avionske veze?
- Jedan od ključnih strateških ciljeva glavnog ureda i cijelog sustava turističkih zajednica je pozicioniranje i daljnji iskorak u smislu Hrvatske kao avio destinacije. Osobno sam zadnjih tjedana razgovarao s ključnim ljudima najvećih avio kompanija koje danas lete za Hrvatsku. Ono što me veseli je da oni u svojim planovima za 2018. planiraju povećanje broja putnika na hrvatske destinacije. Veseli da sljedeće godine planiraju ranije početi letjeti, a tijekom sezone povećati broj linija. HTZ je imao 2 javna natječaja i vjerujem da će turističkom vijeće krajem mjeseca donijeti odluku o udruženom oglašavanju. HTZ će osigurati oko 30 milijuna kuna za strateške projekte za sljedeću godinu.
Glavina: Gastronomija je jedan od "top 10" hrvatskih proizvoda
Tonći Glavina, državni tajnik u Ministarstvu turizma kaže da organizatori konferencije mogu biti zadovoljni jer prema posljednjim informacijama, postoje zainteresirani "buyeri" s četiri kontinenta.
- Većina tih partnera koji su u Splitu do sada nisu imali Republiku Hrvatsku. RH je prepuna prirodne i kulturne baštine. Gastronomija je jedan od "top 10" takvih proizvoda. Mi smo na određeni način na začetku pozicioniranja Hrvatske kao gastronomske destinacije, ne po rezultatima , ali uistinu imamo velike rezultate, nego jednostavno toliko bogatstvo imamo za ponuditi i Hrvatska je u tom smislu toliko jedinstvena. Evo, ja sam imao prilike sinoć sudjelovati u tom jednom njihovom "show cookingu" koji je bio prezentiran i gledao sam reakcije tih "buyera", znači partnera koji nam dolaze iz cijeloga svijeta, i jela koja su bila napravljena su izvorno jedna tradicijska jela s domaćim namirnicama i tako prezentirana na jedinstven način i ti su gosti bili jednostavno fascinirani, a to su sve, opet kažem, ljudi koji su u turističkom biznisu jako upoznati s gastronomijom i to im je u fokusu. Tako da to samo po sebi sve govori, znači, imamo ogromne potencijale po pitanju gastronomije, a tek moramo još aktivnije i vrlo značajno razvijati i vinske ceste i ceste sireva i ceste maslinovog ulja, gastronomska putovanja i svemu tome slično. Mi apsolutno radimo u tom smjeru jako puno aktivnosti koje provodi Ministarstvo turizma i po tom pitanju također programi i jaka financiranja od strane HTZ-a i nastavit ćemo u tome značajno ulagati. Hrvatska apsolutno je gastronomska zvijezda.
Sudionici su zadnjih dana obišli otoke, Klis...
- Uvjeren sam da je velika većina nas, koji smo ne samo odavde nego i cijele RH, nismo imali prilike sve to skupa vidjeti i obići. Što to govori? Pa, to govori da mi jednostavno toliko bogatu ponudu imamo i jednostavno moramo na njoj raditi maksimalno. Zo nam je možda čak nekada i otegotna okolnost jer ne znamo ono što bi gurali i što bi pozicionirali kao broj 1 zato što uistinu broj jedan ima jako puno.
Usporedba Dalmacije i Toscane?
- Dalmacija ne može biti Toscana i ne treba biti. Dalmacija treba biti Dalmacija, ona je usitinu posebna i ona je jedinstvena i ona u mom osobnom mišljenju ima puno više od Toscane.
"Najveći iskorak u RH"
Joško Stella, čelni čovjek Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije o okruglom stolu je rekao:
- Okrugli stol prije svega će govoriti o destinacijskim menadžment kompanijama i njihovom razvoju ne samo na području županije, nego i u Hrvatskoj. Govori o tome koliko su one važne za razvoj turizma i razvoj selektivnih oblika turizma u Hrvatskoj. Na tome radimo već dosta, 2012. napravili smo značajan iskorak, usudio bih se reći najveći u RH. Zbog toga se i ova konferencija održava upravo u Splitu.
Imamo li mi zadovoljavajuću turistički infrastrukturu koja može pratiti nove proizvode na našem području?
- Upravo na tome radimo zadnjih 5 godina. Imamo infrastrukturu i nama nedostaje veći broj kvalitetni destinacijskih agencija koje će raditi te posebne niše. Dakle, to nije masovni turizam, to su niše. To su 2, 5, 10, 20 gostiju koji su zainteresirani, primjerice, za arheologiju, gastronomiju, specifične oblike kulturnog turizma, aktivni odmor i sl.