Europski tjedan mobilnosti se održava od 16.-22- rujna i sastavljen je od 3 komponente: tjedna aktivnosti, trajnih mjera za uvođenje održive mobilnosti (kao npr. uvođenje i/ili širenje pješačkih zona, spuštanje rubnjaka, uvođenje sustava javnih bicikala, unaprjeđenje sustava javnoga prijevoza) te “Dana bez automobila” koji se svake godine održava 22. rujna i predstavlja centralni događaj manifestacije.
Split nije među 2.610 europskih gradova službeno uključen u ovu manifestaciju, već je suorganizator akcija koje provode udruge u svrhu promicanja bicikliranja. To je pohvalno, no daleko premalo za grad kojem su upravo promet i mobilnost jedan od najvećih problema s kojim se svakodnevno susreću građani i posjetitelji grada, smatraju iz stranke Pametno za Split i Dalmaciju.
- Gradnja novih garaža je nužna, kao i sustav javnih bicikli, ali oni neće riješiti problem efikasnosti javnog prijevoza koji treba biti okosnica održive gradske i prigradske mobilnosti kako bi korištenje automobila sveli na minimum - istaknuo je Branimir Urlić iz Pametno za Split i Dalmaciju.
Javni prijevoz u Splitu i okolici obavlja tvrka "Promet" u većinskom vlasništvu grada Splita koja je u zadnje vrijeme financijski konsolidirana, te nabavkom novih autobusa modernizirana, no koja i dalje ima zastarjelu mrežu neefikasnih linija.
- Zbog toga je “Promet” izgubio oko 7 miljuna putnika u posljednjih 7 godina odnosno 20% ukupnog broja prevezenih putnika, a nije tajna da je Split jedan od rijetkih gradova za koji nećete pronaći javni prijevoz na aplikaciji Google maps. Zato je vrijeme da “Promet” u suradnji s Gradom poradi na novoj mreži linija koje će omogućavati najbrže moguće i učestalo povezivanje različitih dijelova grada i koja će uvažiti potrebe različitih kategorija naših sugrađana kao i širenje grada - zaključio je Urlić.