Danas je u Domu HV-a na Poljudu održana završna konferencija "Nabavka novih autobusa za Promet Split". Projekt je sufinancirala Europska unija iz Kohezijskog fonda.
"34 plus 47 autobusa koji su sada isporučeni, s tim se potpuno modernizirao vozni park Prometa i došao je do onih europskih razina od gotovo četiri godine starosti vozila što je izvanredan prosjek. S druge strane, ljudi su dobili sigurnost, pouzdanost, udobnost vožnje. Ekološki standardi su maksimalno ispoštovani. Za očekivati je da će se veći broj ljudi koristiti javnim gradskim prijevozom", kazao je Tomislav Mihotić, državni tajnik Ministarstva prometa i infrastrukture.
Najavio je Mihotić zatim i projekt koji bi se u gradu Splitu uskoro trebao realizirati.
"Prvi projekt koji će se realizirati u gradu Splitu će biti projekt pametnog vođenja prometa. Osigurat će se 82 milijuna kuna da se prilagodi sustav semafora, davanja prednosti autobusnom prometu kako ne bi dolazilo do zagušenja i kako bi bio što više privlačan građanima", kaže Mihotić te dodaje da bi se trebao u iduće dvije godine realizirati.
Splitski gradonačelnik Ivica Puljak također je naglasio koliko je ovaj projekt važan za grad Split.
"Ovo je završetak projekta koji je jako važan za grad Split, a to je modernizacija javnog gradskog prijevoza kroz nabavku novih autobusa. Ovim korakom grad Split ima jedan od najmodernijih parkova javnog prijevoza u Europi, to su četiri i pol godine", kazao je te se zahvalio svima koji su sudjelovali u realizaciji projekta.
"Ovo je jedan od dijelova urbane mobilnosti, a koji se sastoji od rješavanja broja automobila, povećanja broja biciklističkih staza i korištenja bicikla, proširenja pješačkih zona i rada na sigurnosti prometa. Drago mi je reći da je javni gradski prijevoz u gradu Splitu moderan, udoban, siguran, a mi ćemo u narednom razdoblju poraditi na tome da prilagodimo ceste i prometnice grada Splita, da on bude pouzdan što se tiče dolaska iz jedne u drugu točku. Pozivam sve građane da što više koriste javni gradski prijevoz", kazao je Puljak.
Prvi čovjek Prometa Miroslav Delić pojasnio je koliko se tvrtka promijenila u posljednje 4 godine.
"Završetak ovog projekta je završetak jedne ere u povijesti Prometa. Prije 4 godine Promet je bio u predstečajnom stanju, sa zastarjelim voznim parkom, sa starom organizacijom, sa viškom zaposlenih, sa problemima s financiranjem. U 4 godine uspjeli smo napraviti totalni preokret putem EU fondova. Proveli smo deset nabavki različitih grupa autobusa kroz različite projekte koje smo pripremali i vodili. Obnovili smo vozni park na način da imamo dvije trećine apsolutno novih autobusa, a jednu trećinu autobusa u jednom vrlo dobrom ili odličnom stanju. Prije četiri godine imali smo starost voznog parka 14 i pol godina, a sada smo na 4 i pol godine, to dovoljno govori. Ukupno smo kroz ove projekte izvukli 300 milijuna kuna iz EU fondova u smislu tehničke i tehnološke obnove naše tvrtke. Paralelno smo radili i druge stvari za ozdravljenje tvrtke, tu prvenstveno mislim na restrukturiranje kompletne tvrtke, novu organizaciju, novu operativnu shemu, novi broj zaposlenih...", kaže Delić.
Hoće li doći do poskupljenja, upitali su ga novinari.
"To je na skupštini društva. Tu je gradonačelnik, po njegovim razmišljanjima vidim da će se možda ići na dodatno pojeftinjenje, pogotovo onih korisnika koji koriste mobilnu aplikaciju i kupnju karata putem mobilne aplikacije, a da će se možda ići u smjeru poskupljenja karte za one osobe koje žele kupovati u samom autobusu. Jedan od većih problema u javnom gradskom prometu je činjenica da se veliki dio vremena gubi na kupnju karte kod vozača i to usporava korištenje javnog prijevoza i dovodi do kašnjenja na određenim linijama", pojasnio je Delić.