U ožujku se tradicionalno uručuje priznanje ženama grada Splita koje su svojim trudom i zalaganjem učinile mnogo za svoju okolinu. Riječ je o manifestaciji Splitski cvit, a proljeće je vrijeme kada se dodjeljuje priznanje za Splitski pupoljak.
Splitski pupoljak "rodio" se iz Splitskog cvita, no sada su u fokusu mladi ljudi čije vrijeme tek dolazi. Priznanje za Splitski pupoljak dodjeljuje se već nekoliko godina, u organizaciji udruge Naš kvart.
Sedmi ovogodišnji pupoljak je Petar Alfirević, učenik 3. razreda Graditeljsko geodetske tehničke škole Split.
"Učenik sam 3.d razreda Graditeljsko geodetske tehničke škole Split, osim toga plivam, volim voziti bicikl, malo trčati, bavim se 3D animacijama i modeliranjem", kazao nam je ukratko o sebi Petar.
Sudjelovao je u Erasmus+ projektu „Bridging the gap from theory to practice“ koji njegova škola ostvaruje s Klasičnom gimnazijom iz Rige, u Latviji. Predstavljao je splitsko kulturno blago, a što se tiče 3D animacija - sve je sam naučio. Važno je istaknuti da je prvi u povijesti Dioklecijanove palače napravio 3D animaciju Dioklecijanovih podruma.
"Za školu sam se odlučio zato što me to baš zanimalo, a što se tiče modeliranja, to smo krenuli krajem prvog razreda, kada me profesorica ubacila u Erasmus+ projekt i tu smo počeli obrađivati UNESCO-ovu baštinu u Splitu. Onda sam počeo s modeliranjem 3D marjanskih crkvica i crkvica u Varošu i onda sam se prebacio na veće stvari, poput Dioklecijanove palače i Akvedukta."
Koliko vremena mu je to oduzimalo?
"Oduzimalo mi je dosta vremena, uvijek ima posla, dosta je detalja. Uglavnom sam radio preko ljeta, dok su bili praznici. Tu sam iskoristio što sam više vremena mogao, a što se tiče škole, najčešće kad su neka natjecanja budem oslobođen ispitivanja. Sve ispite pišem, ali dobijem nekoliko dana za pripremu. Nije nas nitko učio 3D, skoro uopće u školskom programu nemamo 3D, nešto sitno na početku 4. razreda. U principu nije u programu. Ima nas par koji smo u tom projektu, sve nas to zajedno zanima pa potičemo jedni druge", kaže nam Petar.
Plan nakon škole?
"Arhitektura, ali hoće li biti ovdje ili vanka to ćemo vidjeti. Moguće negdje po Europi. Ako mi se pruži prilika radio bih vani, ali opet sve ovisi kako će sve to ispasti."
Jedini iz Hrvatske je na svjetskom UNESCO natječaju za korištenje informacijskih i komunikacijskih tehnologija u obrazovanju „Kralj Hamad Bin Isa Al-Khalifa“ u 2020. godini predstavljao Hrvatsku. Nagradu sponzorira Kraljevina Bahrein, a ustanovljena je 2005. godine kako bi nagradila inovacije u nastavi i učenju koje iskorištavaju tehnologiju kako bi se poboljšali obrazovni ishodi.
"To je UNESCO-ov natječaj koji financira kralj Bahreina, svake godine se održava. Ove godine tema je bila korištenje novih tehnologija u edukaciji odnosno obrazovanju. Ja sam predstavljao Hrvatsku s Dioklecijanovom palačom i tu smo prilagodili program gluhima i gluhonijemima tako da smo u moje 3D animacije i rendere ubacili tekst, ali i osobu koja prevodi. Na taj način su mogli učiti o palači i kako je sve zapravo izgledalo tada."
Čime se želio baviti kad je bio mali dječak?
"Uvijek mi je bila zanimljiva arheologija, ali nisam imao točno određeno čime bih se bavio."
Petar sudjeluje u hvalevrijednom projektu Krška palača koji uključuje špilju Vranjaču.
Škola za dizajn, grafiku i održivu gradnju – Split i Graditeljsko-geodetska tehnička škola, Split sudjeluju u javnom pozivu srednjim strukovnim i umjetničkim školama za promociju i jačanje kompetencija strukovnih zanimanja za turizam, Ministarstva turizma i sporta Republike Hrvatske.
Cilj projekta je promocija turističkog i prirodnog fenomena špilje Vranjače uporabom suvremenih tehnologija i medija s ciljem podizanja svijesti kod učenika strukovnih škola o potrebi zaštite, vidljivosti i modernizacije medijskih sadržaja kojima će špilja Vranjača biti približena osobama s posebnim potrebama, ali i ostalima u turističkoj industriji. Petar sudjeluje u projektu kao projektant info-interpretacijskog centra špilje Vranjače za osobe s posebnim potrebama.
Koliko je korona utjecala na život općenito, ali i na školu?
"Manje je izlazaka, ali sam iskoristio priliku još više poraditi na Palači i tad sam imao više vremena za 3D. Uništilo je dosta planova za putovanja, projekte i to, ali valjda će se ostvariti. A što se tiče online nastave, meni iskreno se - i sviđa i ne sviđa. Sviđa mi se jer predmete koji me zanimaju, mogu im se više posvetiti. Dosta toga radimo preko kompjutera, za neke strukovne predmete, pa ih je lakše i pratiti, a za ove neke koji su opći, lakše ih je pratiti u školi, pa to malo pati", kazao nam je za kraj Petar.
SPLITSKI PUPOLJAK Marko Kumrić: "Ako se nešto želi, sve se može uskladiti"
SPLITSKI PUPOLJAK Emma Uvalić: "Neočekivani nastup s Doris Dragović pamtit ću do kraja života"