Već se priča kako bi predstojeća turistička sezona mogla biti rekordna. Restorani koji ne posluju cijelu godinu startali su sa traženjem personala. Brz, okretan, snalažljiv, izdržljiv, zna jezike, pošten i pristojan. I ne pita puno.
Ali za dobro poslovanje nije važno samo imati dobre kuhare i konobare. Važno je imati dobrog gosta.
Odma naruči aperitiv, bocu vina, sve slijedove, plati u kešu i brzo se digne sa stola i ostavi manću. E, ali nisu svi takvi, jel. Ima ih što pišu recenzije po Tripadvisoru. Rekao bi čovjek, biće nisu ni bili gladni, pa udri po gazdi, tipkaj i kudi. Pa se ti gazda misli šta odgovoriti, gutaj knedle, budi fin i uljudan. Jer to se čita. Nekima je to jedini putokaz do restorana.
"Ti ćeš govorit meni da nije bilo dobro, meni koji sam 30 godina chef... Ajde, lovi rake!"
Ući ili zaobići u širokom luku? Donosimo najgore recenzije gostiju koji su prošle godine u srcu sezone hodočastili ponajbolje, po Tripadvisoru, splitske restorane.
'what an ugly peace of ...'
- Jeli smo i čuo sam kako chef viče i bio je drzak prema svojim konobarima, 'what an ugly peace of ...' , samo zato što je tako užasno loša osoba nikad više ne bih došao tamo jesti, j...š takve ljude, ali usluga je bila savršena, a hrana ukusna, žao mi je svih koji tamo rade.
- Totalno neukusno! Tanjur za malo dijete! Restoran koji cilja visoko, ali doseže nisko. Oprostite, ali ovo je bio bačen novac!
- Naručio sam fettuccine s plodovima mora.
1) upotrijebio sam vilicu ukupno 3 puta
2) škampi su bili toliko mali da sam ih morao tražiti u umaku... Nisam ljubitelj velikih porcija, ali barem mora biti pristojno... za cijenu koju smo platili u Italiji mogu dobiti bolju kvalitetu i pristojnu veličinu.
- Najgori restoran u koji smo ikad bili. Kao glavno jelo poslužili su pladanj vrlo jeftinih namirnica iz lokalnog supermarketa. Obišli smo mnoge hrvatske restorane, ali ovo je najveća prijevara ikada. Htjeli smo razgovarati s kuharom, ali su bili prezauzeti da bi došli. Ne ići tamo.
Gdje ne ići nećemo otkriti, ali otkrit ćemo što je gazda restorana, koji se predstavio kao chef s kojim desetljećem u ugostiteljstvu, odgovorio gostu mada njegovo pravdanje i nije toliko interesantno kao činjenica da je "sinja" tko mu to piše recenziju, koje je gore list:
"Mi u Hrvatskoj kažemo: Ko će koga ako neće svoga svoga... I to je nažalost istina."
Sami gulili škampe
- Carpaccio od tune je bio 22 € za 4 sitne kriške, cijena za tako obično jelo nije opravdana.
- Odrezak koji smo pojeli bio je vrhunac jer je bio vrlo fin i dobro pripremljen, ali je koštao gotovo 50 €, ali lignje su bile previše začinjene.
- Nažalost, ne preporučujem restoran. Riblja juha je masna voda s jednom dagnjom. Jadranski škampi posluženi s umakom bez žlice, morali smo ih sami guliti ali nismo dobili vode da operemo ruke. Štoviše, na stolu nije bilo maramica. Konobar koji nas je posluživao nije govorio engleski, krivo je primao narudžbe, nije dostavljao sva naručena pića i jela. Drugi konobar nakon što je obratio pozornost na to kako je hrana poslužena okrenuo se i počeo praviti čudne grimase 👎🏼👎🏼👎🏼
- Nikako ne mogu shvatiti zašto je ovaj restoran visoko preporučen na savjetniku za putovanja! Apsolutno šokiran do te mjere da sada dovodim u pitanje preporuke na ovoj stranici. Trebala mi je kutna brusilica za rezanje T-bonea jer se s nožem za odreske stol tresao kao da imam Parkinsona.
Ja sam gazda!
Što je kome previše, premalo ili preskupo teme su koje se ipak daju raspravljati u određenoj mjeri, ali ono što je zabrinjavajuće je odnos prema gostu.
- Stvarno neljubazno osoblje. najgrublja interakcija koju sam ikada doživio. Više nismo ni gladni. Uopće NE preporučujem, nemam pojma kakva je hrana.
- Nisam osoba koja se lako žali, ali ovo je bilo tako razočaravajuće. Neljubazan, nasrtljiv konobar, bez znanja o vinima (u vinskom baru) koji mi je ponudio čašu koja je imala okus kao da je boca otvorena danima, koji mi je dao isto vino kad je naručeno drugo, koji mi nije vjerovao kad sam pristojno izrazila svoje sumnje... Hrana nije bila puno bolja, tagliata je bila žilava, filet brancina bio je dobar, ali pun kostiju. Radovali smo se ovoj večeri, ali kakav promašaj. Kad sam platila račun, ponudio mi je nešto slatko iz kuće, ali to je bilo premalo, prekasno.
- Kakvo smo strašno razočaravajuće skupo iskustvo imali! Nema dobrodošlice, nepristojan konobar kad smo pitali za opcije bez glutena. Odrezak jako mastan. Niti jednom nisu upitani je li obrok u redu. Konobarica koja je posluživala vino bila je vrlo ljubazna. Vrlo loša usluga, kada smo ga zamolili da razgovara s gazdom, naš je konobar rekao da je on gazda, ali je odbio saslušati naše pritužbe. Definitivno ne bih preporučio!
Taktika višestrukih rezervacija
Iz još drugih negativnih recenzija da se iščitati kako zapravo priličan broj splitskih restorana teško barata s navalom gostiju. Konobari postaju drski, nezainteresirani za primjedbe, pa i puše do stola s gostima. A evidentirani su i slučajevi negiranja rezervacija. Iz jednog komentara se dalo zaključiti kako neki gosti imaju običaj rezervirat stol odjednom u više obližnjih restorana. Ta se taktika očito prozrela. Što će gazdi rezervacije kad se ionako čeka red?! Valja kušati tu zdravu mediteranski hranu. Pa nije ni čudno da konobari nisu impresionirani kad gost traži razgovor s kuharom, menadžerom iliti ga gazdom. Još ako gazda ima par restorana... a ima ih.
No, valja istaknuti da su splitski restorani po Tripadvisoru načelno jako dobro ocijenjeni. Onih najgorih recenzija je zapravo 300 puta manje. Dio njih se naljutilo jer jednostavno nisu uspjeli dobiti stol. A neki restorani uopće nemaju niti jednu lošu recenziju prošle sezone.