U završnom večernjem programu jubilarnog 20. Tabor Film Festivala proglašeni su najbolji filmovi u međunarodnoj i domaćoj konkurenciji. Među dvadeset i tri strana naslova članovi žirija Vanja Kaluđerčić, direktorica filmskog festivala u Rotterdamu IFFR, prošlogodišnji pobjednik Tabora, američki filmski redatelj i umjetnik Andrew Norman Wilson i slovenski filmski redatelj Matjaž Ivanišin najboljim su proglasili filipinski igrani film Dani novoga.
Grand Prix tako odlazi u ruke redatelja Keitha Deligera, koji je donio filmsku priču o novom svijetu nakon pandemije. U svom obrazloženju žiri ističe snažan, gotovo zapanjujuć dojam koji se stvara prilikom gledanja ovog filma, i to na nekoliko razina. "Film ispituje niz koncepata i ideja, pametnom strukturom stvara intrigantan i dezorijentirajući ambijent koji izmiče čvrstoj definiciji, a sve zajedno gledatelju se vješto i na očaravajuć način isporučuje u maniri noir žanra," zaključio je žiri.
U domaćoj konkurenciji ove se godine natjecalo sedamnaest autora, a prikazale su se i tri svjetske premijere. Članovi žirija - redatelj i prošlogodišnji domaći pobjednik Josip Lukić, filmski teoretičar Olaf Möller i snimateljica, montažerka i redateljica Maša Drndić najboljim su filmom unisono proglasili igrani film Sprovod redatelja Šimuna Šituma, koji nastaje u produkciji kuće Eclectica. Priča je to u kojoj protagonist Mario pomaže svome ocu Bruni oko djedova sprovoda te se mora nositi s neobičnom Bruninom idejom o čuvanju uspomene na pokojnika. Kao najveće adute ove splitske minijature članovi žirija istaknuli su uvjerljivu glumu i odličan scenarij te osobito kemiju između dvojice glavnih protagonista koji se postupno ogoljavaju na ekranu te tako stvaraju jak emotivan dojam kod gledatelja. Šitum je kao redatelj i do sada hrabro koračao bespućima crne komedije, a žiri ga je ovaj puta posebno pohvalio što se hrabro suočio s ranjivijom stranom svog karaktera, što je doprinijelo autentičnosti ovoga filma.
Posebna priznanja u domaćoj konkurenciji osvojila su dva autora. Lucija Bužančić u animiranom filmu Zasićenje, poput mikroskopskog prikaza nekog oboljelog organizma, maštovito secira suvremenu sliku turizma, utjecaj gentrifikacije i bujanje perverznih fascinacija autentičnim i egzotičnim, promišljeno kombinirajući suptilne akvarelističke tonove i nježne forme s duhovitim, ciničnim fragmentima komentara i reakcija turista, te time vješto oslikavajući razarajući košmar turističke sezone.
Drugo priznanje odlazi i Danu Okiju za Odsutnost teleprisutnosti, kako će ga okarakterizirati žiri, "vrhunski izrađen, obrazovan i eruditan, razigran, idejama pun i nadrealistički inspiriran esej" u kojem se maštovito propituju naši odnosi spram komunikacijskih tehnologija kroz osobnu i povijesnu refleksiju o postepenom spajanju adresara, kamere i računala u jedan uređaj.
Uz nagrade žirija i publika je dala svoje glasove te je najbolji film po izboru publike Sed libera nos a malo, engleski eksperimentalno-igrani film redatelja Jacka Salvadorija, komičan prikaz prilagodbe crkvenih sigurnosnih mjera u eri pandemije Covida.
Pored natjecateljskog programa, nagrade su se ove godine dodjeljivale i u posebnom programu TaborPRO i to za najbolju među prezentacijama budućeg filmskog projekta, koje su polaznici petodnevne radionice održali u nedjelju na pitching forumu. Žiri u sastavu Tajana Bakota, Marin Lisjak i Josip Lukić dodijelio je novčanu nagradu u iznosu od 500 eura polaznici Tamari Brocić s Fakulteta dramskih umetnosti Univerziteta u Beogradu, i to za projekt Cvat, priču o odrastanju koja vješto balansira između folklora i realizma.