Splitski gradski vijećnici dobili su, za sjednicu najavljenu za 23. rujna, prijedlog Odluke o izradi izmjena i dopuna Prostornog plana uređenja Grada Splita zbog usklađivanja sa Zakonom o prostornom uređenju, Prostornim planom Splitsko – dalmatinske županije i drugim zakonima i propisima.
Prijedlog je izrađen i zbog potrebe otklanjanja uočenih nedostataka i neusklađenosti u grafičkom i tekstualnom dijelu PPUG-a, izmjene i dopune odredbi u svrhu osiguranja provedivosti i nedvojbene primjene PPUG-a u postupcima izdavanja akata za građenje. Usklađivat će se i s realnim stanjem nakon legalizacija bespravnih objekata. Potreba je revidirati uvjete za rekonstrukciju ozakonjenih zgrada. Naime, primjenom dosadašnjih uvjeta gradnje vezano za obračun građevinske bruto površine zgrada, otvarala se mogućnost za dodatnu izgrađenost koja nije planirana u trenutku definiranja uvjeta gradnje.
"Svatko je tumačio GUP kako je stigao"
Što to zapravo znači i koje posljedice može imati pitali smo predsjednika Gradskog vijeća Jakova Prkića.
– Ovo nisu izmjene koje se tiču nekih lokacija, npr. hoće li se neka industrijska zona prenamijenit u stambenu pa graditi stanovi. Najvećim dijelom se tiču usklađivanja sa zakonom koje će nam prilično pomoć jer smo do sada imali tumačenja koja nisu bila najbolja. Svatko je tumačio GUP kako je stigao zbog neusklađenosti i onda smo imali situaciju da nam neka kuća naraste kat ili dva. Tražile su se rupe kako bi se radile stvari koje i ne bi baš trebale. Tome se želi stati na kraj – pojasnio je Prkić.
Razlog izmjena i dopuna PPUG-a je i preispitivanje (provjera i redefiniranje) i izmjena prostorno – planskih rješenja trasa, površina i uvjeta gradnje prometnih i infrastrukturnih sustava na novom planiranom ulazu u Split preko čvora Vučevica, postojećoj trasi gradske prometnice koja povezuje stambeno naselje Korešnica s važnim gradskim prometnicama oko TTTS-a. Potreba je i za propisivanjem obveze izrade smjernica za izradu urbanističkog plana uređenja (UPU) za područje park šume Marjan u planu užeg područja (GUP) umjesto dosadašnjeg Prostornog plana područja posebnih obilježja (PPPPO). Ide se i prema smanjenju građevinskih područja rekreacijske namjene “R3 – kupalište” unutar Park šume Marjan u skladu sa stvarnim stanjem na terenu kako bi se zaštitile prirodne plaže i zelene površine.
“Najvažnija studijska podloge izrađena je od strane Hrvatskih cesta"
– Za novi ulaz u grad iz kozjačkog tunela i mosta preko Kaštelanskog zaljeva dat će se izrađivačima neke upute i smjernice. Ovo je tek početak. Nakon toga ide u javnu raspravu i savjetovanja na kojima ćemo svi mi moći dati primjedbe ukoliko želimo. Na kraju će to doć na Gradsko vijeće. Prije ozbiljne izmjene ili izrade novog plana, potrebna nam je Strategija razvoja grada Splita koja bi trebala biti skoro gotova – najavio je Prkić.
Teo Vojković, ovlašteni pročelnik Upravnog odjela za prostorno planiranje, uređenje i zaštitu okoliša Grada Splita pojasnio je kako je riječ provjeri postojećih planskih odredbi važećeg GUP-a i PPUG-a vezanih uz prometnice, s ciljem da se u predstojećoj izmjeni i dopuni predmetnih planskih dokumenata predlože rješenja koja će doprinijeti boljoj prometnoj mreži Grada Splita.
“Najvažnija studijska podloge izrađena je od strane Hrvatskih cesta a odnosi se na povezivanje čvora Vučevica i Gradske luke u Splitu, a osim nje tu je i idejno arhitektonsko rješenje stambenog naselja Korešnica, pri čemu će se provjera odnositi ne samo na poboljšanje prometnog pristupa Korešnice nego i cestovne mreže na istočnom i sjeveroistočnom području grada.
U oba slučaja riječ je o kapitalnim projektima koji se razvijaju duže vrijeme, i to kako u Hrvatskim cestama, tako i u službama Grada Splita, a za očekivati je da će nakon planske prilagodbe započeti aktivnosti na pripremi i realizaciji navedenih zahvata” – dodao je Vojković.
Hrvatske ceste su nam odgovorile u kojoj je fazi projekt “Novi ulaz u Split – čvor Vučevica na A1 – tunel Kozjak – čvor na DC8 – trajektna luka Split”.
Projekt predviđa izgradnju nove dvotračne državne spojne ceste koja spaja čvor Vučevica na autocesti A1 s Gradskom – trajektnom lukom u Splitu. Nakon čvora Vučevica cesta prolazi kroz tunel Kozjak do državne ceste D8 u Kaštelima, a potom novim prijelazom zaljeva do Kopilice (lokacija planiranih novih kolodvora, autobusni i željeznički), odnosno daljnjom vezom na gradsku trajektnu luku. Projekt čvor Vučevica – tunel Kozjak – D8 – trajektna luka Split provodi se u tri faze i to kako slijedi:
• Prva faza: obuhvaća cestu od čvora Vučevica do čvorišta na D8 u Kaštelima. Duljina zahvata je 7,92 km, a najveći izazov na trasi predstavlja izgradnja tunela Kozjak duljine 2525 m.
Projekt ceste iz Prve faze novelira se po važećoj prostorno-planskoj dokumentaciji. Izgradnja se planira financirati iz vlastitih sredstava Hrvatskih cesta.
Prva faza: Čvor Vučevica – Čvor na D8 u Kaštelima: Procijenjena vrijednost radova iznosi 910 mln kuna. Upravni postupak je u tijeku, a u cilju vremenske ažurnosti u međuvremenu su pokrenuti postupci javne nabave za radove izgradnje i nadzor dijela trase.
• Druga faza: spoj od dionice Prve faze do Kopilice, uključujući most preko Kaštelanskog zaljeva, duljine 9 km.
Druga faza je spoj od kraja prve faze do Kopilice, te se za istu priprema dokumentacija za apliciranje za sredstva iz EU fondova. Procijenjena vrijednost radova druge faze je oko 1 milijardu kuna. Prema aktualnom prijedlogu gradila bi se četverotračna cesta duga oko 9 km. Razrađena je trasa do ulaza na gradsku mrežu (do faze 3). Od Kopilice do trajektne luke su preuzeta rješenja Grada Splita koje je razvio kroz plansku dokumentaciju. Priprema se dokumentacija za apliciranje za sredstva iz EU fondova. Izrađena je Studija izvedivosti (opravdanosti) „Poveznice Čvor Vučevica – državna cesta DC8 – trajektna luka Split“.
• Treća faza: prolaz kroz grad, od Kopilice do Trajektne luke Split.
Treća faza je u ingerenciji grada Splita.