Rijeko je koji prometni zahvat u Splitu izazvao toliko reakcija građana kao privremeni kružni tokovi s obje strane Bračke ulice. Prekjučer je postavljeno nešto više od 50 žardinjera u središte kružnog toka što je postalo predmet ismijavanja na društvenim mrežama, a prizorima se nisu mogli načuditi ni nacionalni mediji.
Danas se krenulo u daljnje uređenje kružnog toga pa su žardinjere dobile zelenilo. Radove su obavljali djelatnici splitskih Parkova i nasada, a kako se može vidjeti na fotografijama, zasađeni su oleandri. Također, postavljeno je i nekoliko prometnih znakova.
Podsjetimo, privremeni rotor jučer je za naš portal komentirao Damir Babić, voditelj Odsjeka za komunalne poslove Grada Splita.
– Više godina su građani tražili da se riješi problem sigurnosti, prvenstveno problem sigurnosti prometa na križanju Velebitske i Bračke, kod zgrade bivše policijske stanice, koja je bila, a i danas je jako kritična. S druge strane, desetljećima je dio Bračke bio izvan prometa za građane. Uhvatili smo se u koštac s tim, da bi dio Bračke ulice, u sadašnjim gabaritima stavili u promet i na taj način rasteretili ne samo dio Poljičke, nego i dio lokalnog prometa, dok se u konačnici ne riješi Bračka kao četverotračna prometnica, kako GUP predviđa – kazao nam je Babić.
– Da bi se ona stavila u funkciju, potrebno je bilo riješiti križanja u smislu sigurnosti. Na onakvom križanju, koje je krajnje nesigurno, dovelo bi do totalnog kolapsa. Rješavanja problema križanja se može riješiti na dva načina. Ili semaforizacijom ili kružnim tokom. Odlučili smo se za ovo drugo rješenje i zbog protočnosti i zbog cijene. Semaforizacija je trostruko skuplja. U tom smislu je gradska vlast donijela odluku da se ide u rješavanje prometa u Bračkoj ulici, odnosno da se omogući promet Bračkom ulicom, a u cilju toga je rješavanje križanja na siguran način.
Objavili smo Javni natječaj za odabir projektanta, a poslije toga Javni natječaj za odabir izvođača radova. Projektantska procjena je bila 645.000,00 kn, a dobili smo dvije ponude. Povoljnija ponuda je bila nekakvih 600.000,00 kn s PDV-om, što je jeftinije nego projektantska procjena. Građani moraju znati da rotor nije samo krug, nego da podrazumijeva obuhvat cjelokupnog križanja s korekcijom svih rubnih elemenata obadvaju križanja i izgradnju središnjih otoka na svakoj prometnici koja ulazi u križanje. Ovo je jedan model sa žuto – crnim gumirano plastičnim elementima i pitarima koji omogućava da se jednog dana on cijeli demontira i prebaci na drugu lokaciju, a da ne moramo trošiti novac na drugoj lokaciji – pojašnjava Babić.
Voditelj Odsjeka za komunalne poslove kaže da bi trajno rješenje koštalo skoro 3 puta više i zahtijevalo ishođenje građevinske dozvole.
– Nije se kopalo jer bi to podrazumijevalo rješavanje kanalizacije za oborinsku vodu. To bi sve skupa zahtijevalo građevinsku dozvolu i ulaženje u skuplju proceduru, a mislim da će biti druga slika rotora kada u pitare dođe cvijeće. Treba se kazati da je cijena oba križanja oko 600.000,00 kuna, a rotor kod Banovine, koji je trajno rješenje, koštao je između 1.500.000,00 i 1.700.000,00 kuna. Znači, ova dva rotora su ekvivalent trećini rotora u Banovini. Ovo nije problem koji treba sagledavati kao vizualizaciju krajolika, nego rješavanje problema prometa, da bi se Bračka ulica stavila u funkciju građanima – govori nam.
Babić naglašava da trenutno stanje nije “gotova priča”.
– Doći će još riječni oblutci, koji će se staviti na tim pješačkim otocima unutar rotora. To je nešto što su građani tražili godinama. Očekujem da će za dva mjeseca Bračka biti prometna.
Upitali smo Babića što je s procjenom sigurnosnih uvjeta ovoga improviziranog rotora?
– Policija je dala svoju suglasnost za ovaj projekt, a čak je i krajem 2017. napisala preporuku gradu koja je nama služila da apliciramo ovaj projekt na Centar za vozila Hrvatske, kako bi dobili određena sredstva iz njihovog programa rješavanja crnih opasnih točaka u gradovima. Nažalost, nisu nam odobrili sredstva, ali Policija je dala svoju suglasnost za ovaj projekt – zaključio je Babić.
Tako će Splićani uskoro otkriti kakav će biti konačan izgled privremenog kružnog toka i koliko će to povećati prometnu sigurnost u ovom dijelu grada.