Ivana Marković, gradonačelnica Supetra i saborska zastupnica, kritizira HDZ-ovu vladu zbog neulaganja u hrvatska brodogradilišta. Pita se zašto se ne koriste EU sredstva kao što to rade Danci.
Marković tvrdi da kupovina starih brodova omogućuje korupciju i izbjegavanje strogih kontrola EU sredstava.
Njenu objavu možete pročitati u nastavku:
Zadnja četiri trajekta za Jadroliniju izgrađena u Hrvatskoj su: Kornati, Brač, Krk i Mljet, i to između 2011. i 2015. godine. U narednih osam godina korupcijske HDZ-ove vlasti, Plenković nije ugradio nijedan trajekt u hrvatskim brodogradilištima već je kupovao u inozemstvu prastare i nesigurne brodove koji iziskuju značajne preinake kako bi zadovoljili pravila za plovidbu.
Zašto?? Zašto se kupuju prastari brodove koje nitko ne želi? Zašto ne koristimo EU sredstva kao što rade Danci? Nekako se i sam odgovor nameće. Kupnja starih brodova negdje vani omogućuje plovidbu u sivim vodama, provizije, a europski novci su podložni strogim kontrolama, što su HDZ-ovci naučili na teži način. Ovako niti imamo uspješnu brodogradnju, niti imamo kvalitetne brodove.
U travnju je strukovni sindikat pomoraca Jadrolinije upozorio na kupnju starih trajekata koji iziskuju značajne preinake, a predsjednik NO Jadrolinije podnio ostavku radi nabavke brodova ''bez temeljite pripreme, što dovodi do visokih troškove i dugotrajnog prilagođavanja prije nego što krenu u redovne linije''.
Što je tiče broda Oliver, koji je očiti primjer nepravilnosti unutar strateške tvrtke Jadrolinije, žalosno je što se ime jednog od najvećih glazbenika veže za sve to i brod koji je plaćen silne mil eura stao usred lijepog i ljetnog dana. Što bi sa putnicima i brodom bilo da se ovo desilo po vjetru usred zime?
Kao potpredsjednica Odbora za pomorstvo, promet i infrastrukturu tražiti ću raspravu na saborskom odboru na ovu temu kao i odgovore na ovaj ogroman skandal Jadronije.