Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković sudjelovat će danas (ponedjeljak 19. veljače 2024. godine) na uvođenju u posao izvođača radova na projektu „Spojna cesta čvorište Vučevica na A1 – čvorište na DC8 (bez čvorišta na DC8, od Kaštela do sjevernog portala tunela Kozjak, uključujući tunel)“.
Riječ je o ugovoru vrijednom 74,6 milijuna eura bez PDV-a koji će izvoditi China Road and Bridge Corporation i kroz koji će se izgraditi i 2525 metara dugačak tunel Kozjak, izvijestili su iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.
Prilikom uvođenja izvođača u posao obići će i radove na projektu izgradnje 450 metara dugačke spojne ceste od čvorišta Vučevica do sjevernog portala tunela Kozjak, a koja uz gore spomenuti projekt, predstavlja dio prve faze projekta Novog ulaza u Split.
Nakon obilaska cestovnih projekata, potpredsjednik Vlade i ministar Butković obići će i radove u sklopu projekta novog putničkog terminala u Gradskoj luci Split, projektu za čiju je provedbu osigurano gotovo 6,8 milijuna eura iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti.
Pojasnili su nam iz Hrvatskih cesta kako bi sve trebalo izgledati:
"Na južnoj strani zahvat završava deniveliranim raskrižjem na državnoj cesti DC8. Položaj čvorišta usklađen je s prostorno - planskom dokumentacijom.
Oblik čvora je poludjetelina s dodatnim direktnim rampama. Granice zahvata prilagođene su postojećem stanju i prometnom rješenju čvorišta, odnosno zahvat je u dijelu državne ceste D8 ograničen na rampe čvorišta s uplitajnim i isplitajnim trakama na glavnom kolniku državne ceste D8. Također je u području zahvata čvora na D8 predviđena izgradnja mreže zamjenskih prometnica u skladu s GUP-om Grada Kaštela, kako bi se osigurao pristup svim česticama kojima se izgradnjom čvora na D8 isti prekida.
Lokacija čvorišta uvjetovana je složenim prostornim uvjetima s nizom ograničenja (topografija terena, izgrađeni objekti, koridor postojeće pruge M604, postojeći potoci – bujice) te ograničenjima koja proizlaze iz tehničkih elemenata planiranih prometnica (uzdužni nagibi, elementi tlocrtne geometrije, slobodni prometni profili na lokaciji objekata).
Os glavne trase (os1) državnu cestu siječe u deniveliranom raskrižju na km cca. 0+220, izvedbom podvožnjaka na državnoj cesti D8. Rampa 1 državnu cestu D8 prolazi denivelirano izvedbom podvožnjaka iza upornjaka postojećeg vijadukta.
Prilagodba rasponske konstrukcije postojećeg vijadukta (produljenje objekta) nije moguća zbog konstrukcijskog rješenja postojećeg objekta. Na rampi 1 (smjer A1 – Solin), također je predviđena izvedba nadvožnjaka iznad osi 1 na mjestu gdje rampa prelazi preko trase državne ceste."
Probijanje tunela kroz Kozjak i izgradnja spojne ceste s magistralom kroz Kaštela vruća je tema u Kaštelima koje je uzburkala političke strasti. Upravo na tu temu prošli se tjedan trebala održati tematska sjednica Grada Kaštela, no od nje zasad neće biti ništa jer svoj dolazak nisu potvrdili u Hrvatskim cestama.
"Kaštelima tunel ne treba"
U Kaštelima raste nezadovoljstvo posljednjim odlukama.
"Ne da mišljenje šire javnosti nije provedeno, nego nije provedeno ni ispitano mišljenje vlasnika zemalja koje misle izvlastiti.
Grubo se zadire u privatno vlasništvo s projektom koji se direktno kosi s planom razvoja na padinama Kozjaka, agroturizmom, poljoprivredom.
Projektom koji je, kad se dobro sagleda ne samo štetan, nego je neobranjivo nepotreban. Kaštelima tunel ne treba. Tunelom bi na svoju štetu trebali poticati razvoj susjednih gradova dok postoje i druge, korisnije mogućnosti", dio je dopis koji su građani Kaštela poslali medijima.