Jučer su očevici primjetili da je nakon prolaska teretnog vlaka iznad Rudina buknulo više od pet požara u razmaku od nekoliko kilometara. Vatrogasci su prve dojave počeli dobijati nešto prije 13 sati. Najveći požar je bio na predjelu Sadine.
Iz Županijskog vatrogasnog operativnog centra javljeno je kako se na području Kaštel Novog (Gospa od Stomorije, Vakterica, Sadine) odvijao požar otvorenog prostora na 7 mjesta. Angažirano je 26 vozila, 88 vatrogasaca. 4 kanadera i 1 helikopter. Opožarena površina je 7,5 ha trave, niskog raslinja i borove šume.
Jesu li požaru u direktnoj vezi s prolaskom vlaka?
Je su li požari u direktnoj vezi s prolaskom vlaka pitanje je s kojim će se baviti i Hrvatske željeznice. Evo što su nam odgovorili iz Korporativnih komunikacija HŽ Infrastrukture d.o.o.
"Vezano uz navedeni požar, HŽ Infrastruktura d.o.o. sukladno svojim internim pravilnicima isti smatra izvanrednim događajem – kategorija incident.
HŽ Infrastruktura i HŽ Cargo osnovali su zajedničko istražno povjerenstvo za istragu ovog događaja kako bi se utvrdio uzrok požara.
Teretni vlak navedenom dionicom pruge je prometovao sa Vmax = 40 km/h sukladno donesenom Planu i programu posebnih mjera zaštite od požara HŽ Infrastrukture za 2022. godinu.
Djelatnici policije kontaktirali su predsjednika zajedničkog istražnog povjerenstva."
Vlak na tom nagibu nije imao šansu usporiti
Istraga bi mogla biti usmjerena na suho raslinje između tračnica i iskrenje s čeličnih kotača. Podsjetimo da je na istoj dionici prije 13 godina poginulo u kasnim popodnevnim satima šestorica putnika, a 55 ih je ozlijeđeno kad je putnički vlak oznake DMG 7123 s dva vagona izletio s tračnica koje su prije prolaska vlaka tretirane do tada neispitanim američkim retardantom, tekućinom protiv raslinja.
Utvrđeno je da su tračnice bile kao podmazane i vlak na tom nagibu nije imao šansu usporiti, a nekoliko mehanizama kočenja nije pomagalo.