Kako smo ranije javili, u trajekt Petar Hektorović koji je jutros plovio na relaciji Ubli -Vela Luka - Split, došlo je do prodora mora.
Trajekt su pri uplovljavanju u splitsku trajektu luku, a uplovio je na vanjskom vezu za kruzere, dočekali Lučka kapetanija, vatrogasci, policija i djelatnici Jadrolinije.
Kako smo se i sami uvjerili, splitski vatrogasci imali su intervenciju ispumpavanja vode. Službeno smo ih kontaktirali za više informacija, no uputili su nas na Jadroliniju.
"Trajekt Petar Hektorović odradio je jutarnju plovidbu na trajektnoj liniji Ubli - Vela Luka - Split prema redovnom redu plovidbe, a svi su putnici i vozila iskrcani prema standardnoj proceduri. Nadalje, u jednom od tankova broda uočena je manja količina vode, što ni u kojem trenutku nije predstavljalo sigurnosnu ugrozu za putnike. Kako bi se detektirana voda u najkraćem mogućem roku otklonila, trenutačno radimo na definiranju uzroka problema", odgovorili su nam jutros iz Jadrolinije.
S obzirom na to se uz trajekt nalazilo i plovilo Lučke kapetanije, za komentar situacije upitali smo lučkog kapetana. On nas je uputio na Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, a ping- pong je završio daljnjim upućivanjem na Jadroliniju.
“Ljubazno molimo da se za tražene odgovore obratite cijenjenim kolegama u Jadroliniju, na e-adresu press@jadrolinija.hr”, odgovorili su iz ministarstva.
U svom novom odgovoru iz Jadrolinije tvrde da je uzrok problema detektiran i saniran te da će trajekt "Petar Hektorović" prije daljnjeg uključenja u pomorski promet ići na detaljan pregled u brodogradilište. Iako je tek bio otišao na remont, iz Malog Lošinja prema Splita već se uputio trajekt Korčula koji će na neodređeno vrijeme zamijeniti Petra Hektorovića.
Čitateljica: "Zaključala su se sva WC vrata"
Javila nam se čitateljica s trajekta koja je primijetila unutar sat vremena od polaska iz Vele luke da su se zaključali zahodi na trajektu. Nije znala što se događa, ali su do kraja putovanja morali biti bez WC-a.
Kada je došlo vrijeme za uploviti u splitsku luku, putnici su primijetili da u luku nisu uplovili gdje su trebali, već sa strane - što je bio znak da se nešto događa.
Došlo do probijanja trupa?
Iz neslužbenih, ali pouzdanih informacija doznajemo da se na mostu trajekta upalio alarm za vrijeme vožnje, zbog čega je došlo do zatvaranja vrata svih WC-ova. Alarm se aktivirao jer je senzor detektirao morsku vodu. Dakle nije se radilo o alarmu za putnike. Da se zaista radi o malim količinama vode u trajektu, alarmi se ne bi aktivirali. Također, u prvim izvještajima u medijima spominjalo se probijanje spremnika pitke vode, što nije istina jer se radilo o proboju morske vode.
Iz svega se da zaključiti da je došlo do probijanja trupa.
Što bi se dogodilo da je bilo valovito?
Informacije naših čitatelja s obale govorile su to da je brod bio utonjen u more daleko više nego je to uobičajeno. Nema sumnje da je posadi u prilog išla činjenica da je more jutros bilo gotovo mirno. Da se ovaj incident dogodio dan radnije, a situacija ne mogla biti kudikamo ozbiljnija.
35 godina star Jadrolinijin trajekt
Trajekt "Petar Hektorović" dio je flote hrvatskog brodara Jadrolinije, specijaliziran za lokalne linije. Izgrađen je 1989. godine u Danskoj, u brodogradilištu Svendborg Værft A/S, za danskog naručitelja pod imenom "Langeland III". Jadrolinija je brod kupila 1998. godine i preimenovala ga u "Petar Hektorović", u čast hrvatskog renesansnog pjesnika s otoka Hvara.
Nakon preuzimanja, trajekt je prvenstveno služio na liniji Split – Stari Grad, povezujući kopno s otokom Hvarom. Kasnije je prebačen na liniju Split – Vis, gdje uglavnom i danas plovi, osiguravajući ključnu povezanost otoka Visa s kopnom.
"Petar Hektorović" je dug 91,8 metara, širok 18 metara i gaz od 3,8 metara. Maksimalna brzina broda iznosi 15,5 čvorova. Kapacitet trajekta je 1.080 putnika i 120 vozila, što ga čini pogodnim za prijevoz većeg broja putnika i vozila na lokalnim linijama.
Primjerice, početkom 2023. godine, "Petar Hektorović" bio je na redovnom godišnjem remontu koji je uključivao servisiranje glavnih i pomoćnih motora, sigurnosne i elektro opreme te dotjerivanje prostora za putnike. Trajekt "Petar Hektorović" odigrao je značajnu ulogu u povezivanju hrvatskih otoka s kopnom, posebno otoka Visa, pružajući pouzdanu i redovitu uslugu prijevoza putnika i vozila.