Privredna banka Zagreb je početkom Nove godine u sklopu kampanje konverzije kuna u eure ažurirala svoju aplikaciju za mobilno bankarstvo, ali da bi se mogla koristiti korisnik je morao prethodno odgovoriti na četiri pitanja. Sva su bila vezana za privole korištenje osobnih podataka banci i trećim subjektima te privole primanja obavijesti marketinških kampanja banke i tko zna koga još. Ponuđeni odgovori su bili u obliku DA ili NE.
No, ukoliko ste odabrali NE kao odgovor na bilo koje od ta četri pitanja aplikacija vas vrati na početak upitnika. I tako u krug dok god niste niste odabrali DA baš na sve. Bez toga nećete vidjeti svoje eure na računu. Svejedno što tu uslugu banci plaćate i što ste na takva pitanja davno ranije odgovorili i u poslovnici potpisali. Naravno, screenshotova tih pitanja nema jer ih je aplikacija onemogućila iz sigurnosnih razloga, što je u redu. Ko bi se sjetio pitanja uslikati s nekog drugog mobitela dok vam tlak skače i pravi vas ovcom za šišanje?
Ograničeni broj s poteškoćom
Iz PBZ-a su na primjedbu korisnika odgovorili kako ograničeni broj njih ima poteškoću pri ulasku u PBZ digitalno bankarstvo te da žurno radu na otklanjanju iste.
"Napominjemo da velika većina klijenta potpuno nesmetano koristi PBZ digitalno bankarstvo te se ispričavamo klijetima koji su trenutačno zahvaćeni ovom poteškoćom i molimo ih za razumijevanje", stoji između ostalog u odgovoru.
Brutalni marketinški potez banke nazvali su tehničkom poteškoćom kao da se radi o slučajnoj informatičkoj grešci zabludjelih softveraša, a ne o relativiziranju kršenja Zakona o provedbi Opće uredbe o zaštiti podataka. Jer tu "poteškoću" su imali ama baš svi korisnici koji su krenuli s ažuriranjem po preporuci banke. Jasno je da nisu informatičari napravili grešku u mobilnoj aplikaciji nego odradili radni nalog nekog tko za sebe smatra da je marketinški genijalac.
Krivi dojam korisnika
"Žao nam je što ste stekli takav dojam i molimo Vas da uvažite obrazloženje koje je Banka dala i koje je točno. Netočna je Vaša konstatacija da je to namjerno napravljeno te ponovno naglašavamo da je riječ o ograničenom broju klijenata s navedenom tehničkom poteškoćom te intenzivno radimo na otklanjanju i bit će riješeno u kratkom roku", dodali su daljnoj komunikaciji iz PBZ-a.
Reakcija AZOP-a
Prepiska s činjeničnim opisom poslana je Agenciji za zaštitu podataka.
"Vaša prijava je proslijeđena na daljnje postupanje te je Agencija za zaštitu osobnih podataka od voditelja obrade, Privredne banke Zagreb, zatražila očitovanje o navedenom postupanju banke. Po završetku postupka bit ćete obaviješteni o utvrđenom.
No, s aspekta zaštite osobnih podataka navodimo kako je privola jedan od pravnih temelja za zakonitu obradu osobnih podataka te ista ne smije biti uvjetovana. Isto tako, privola ne može biti pravni temelj za ispunjenje ugovorne obveze", odgovorili su načelno iz AZOP-a.