Turistički vodič se na društvenim mrežama požalio na neugodno vožnju u putničkom busu na liniji Dubrovnik -Split. Prema njegovim riječima, za sve su krivi strani državljani koji dobro ne poznaju rutu i naše ceste pa dovode putnike u opasnost.
"Baš me zanima kada će Azijati (Filipinci, Nepalci i sl.) krenuti u politiku? Mislim da bi se tamo trebali također uključiti! Znači upravo sam danas prvi put doživio u životu da Azijati (Filipinci, Nepalci ili slično voze međugradski bus). Mislim da Arriva treba svim putnicima platiti odštetu što smo bili pokusni kunići.
Što najgore mislim da je bio jedan momak u busu koji je vozač Arrive ali nije ništa radio nego samo promatrao i pušio cigare na pauzama koje nisu niti jednom bile najavljene putnicima.
Što smo sve doživili je sljedeće:
1 - Bus dolazi na kolodvor u Duborvnik u 7:55 a treba krenuti u 8:00. Vozač(i) sporo ubacuju stvari u prtljažnik pa krećemo u 8:17
2 - Dvoje stranih državljana saznaju da su u krivom busu (umjesto za Mostar, sjeli za Split, a vozač samo govori to je "terrible" i ne zna što da napravi pa ode dalje). Navodno je zaznula osoba na informacijama u kolodvoru Dubrovnik te rekla krivi peron za polazak busa. Srećom ima bus iz Ploča u podne za Mostar tako da su spomenuti dvoje propustili avanturu koja je uslijedila.
3 - Na internetu piše da je bus Duborvnik - Split bez dodatnih stanica na detaljnom popisu rute. Bus u stvarnosti staje na sva ista mjesta po magistrali kao (npr. Makarska promet) samo što njima piše detaljno da staje u "svakom" selu do Splita.
4 - Vozači staju na benzinsku postaju kod Orebića (INA) točiti gorivo u bus gdje gubimo 20 minuta, a nismo niti dobili mogućnost da izađemo vanka kada je bus već stao na "pauzu". Ovo je inače teški promašaj vozača i usluge za putnike!
5 - Vozač na putu do kolodvora u Pločama skreće za carinski terminal Ploče pa se čudno okreće da ode natrag na pravi put. Na kolodvoru Ploče boravimo 10ak minuta ali vozači ponovno ne govore da imamo pauzu od 5-10 min za WC pošto smo već 2 i pol sata u vožnji od Duborvnika.
6 - Na potezu od Igrana do Makarske 5-6 ljudi u autobusu se voze stojeći iako je autobus pun. Koliko znam to se prestalo raditi ali očito da Arriva to prakticira još uvijek.
7 - Nakon što smo otišli iz Makarske za Split, vozač želi skrenuti za Duborvnik ali domaći ljudi u prvom dijelu busa govore pravovremeno vozaču da nastavi ravno za Split. U Makarskoj smo imali 10ak min pauze gdje nas opet vozači nisu obavijestili za pauzu za WC i slično.
8 - Prije Omiša vozač ne odlazi za "obilaznicu" Omiša jer je to još jedna stanica ali umjesto da skrene lijevo za Omiš on nastavlja dalje to se vraća na "obilaznicu" te imamo panoramsku vožnju Omiškim krajem kroz tunele i novi most preko Cetine. Pomislim kako nije toliko strašna greška jer može skrenuti desno nakon mosta i doći natrag u Omiš ali on nastavlja ravno za Gata/Naklice pa staje jer mi dvije putnice koje žele izaći u Omišu govore da je krivo otišao.
9 - Slijedi vožnja u natrag 300 metara po suprotnoj traci u rikverc umjesto da se okrene uz sporednu cestu. Manevar autobusom je bio u mogućnosti jer imam puno iskustva kao suvozač u autobusu ali ovaj vozač je očito toliko psihički u banani (što je razumljivo) da radi još veći prekršaj te dovodi putnike u opasnost.
10 - U Omišu ostavlja putnice na bus stanicu na kojoj nije baš adekvatno parkirao, niti je centar Omiša. U Splitu staje na bus stanice Split 3 (Lidl) i Firule što inače ne bi trebalo, te napokon dolazi na autobusni kolodov u Splitu gdje mu autobus spontano plješće.
11 - nekoliko puta je naglo morao kočiti i stati neadekvatno na bus stanice na magistrali jer nije znao da je tu bus stanica.
Zaključak: Ne znam tko je iz Arrive njih dvoje pustio zajedno koji očito još neznaju rutu vožnje. Realno je trebao biti jedan hrvatski vozač i taj jedan azijat iako se po tom pitanju vraćamo na početak moje objave! Kada će Azijati početi biti premijer ove države, profesor Hrvatskog jezika, Predsjednik HAZU-a, Predsjednik Nadzornog odbora HEPa, neka bitna funkcija u nekakvoj kulturnoj ustanovi u vezi tradicije Hrvatske. Mogli bi zamjeniti Branka Uvodića u vodiljeskoj funkciji emisije Lijepom Našom?
U posljednje dvije godine sam po Planinskoj i Primorskoj Hrvatskoj jako često i moram priznati da je ugostiteljska usluga izuzetno promjenjena (na loše) zbog azijskih radnika koji ne razumiju niti kuže našu kulturu i uslugu po kojoj smo dobili reputaciju izuzetne turističke destinacije!
Kako da objasniš konobaru da Bavaria nije local beer iako je točena i da file ribe ne smije imati kosti iako je ta riba Orada jer po njemu riba iz mora ima kosti i taj file ne može biti bez kosti!
Croatia's service started to go down. Stop going to Croatia because we started to be too expensive for the service we provide. Kosovo isn't Serbia because it is full of Albanians and Croatia will soon become New Nepal & Philippines. Today I had again the feeling that I am at home a stranger. It is a shame that you have to talk foreign language in your country to be understood", napisao je turistički vodič na svom Facebooku.
Za komentar o navednoj situaciji, upitali smo i Arrivu, no do trenutka objave ovog teksta nismo dobili odgovor. Objavit ćemo ga po primitku.