U sklopu strateškog projekta "Biraj biciklu!" ukupne vrijednosti 13,6 milijuna kuna izgrađene su nove biciklističke prometnice u Splitu i Trogiru i postavljen je 41 novi terminal s 242 klasične i električne bicikle u osam gradova i općina: Podstrani, Klisu, Dicmu, Dugopolju, Kaštelima, Trogiru, Solinu i Splitu. Također, u sklopu projekta „Biraj biciklu!“ izrađena je i studija potencijala razvoja biciklističkih prometnica za uspostavu integriranog sustava biciklističkih prometnica na području Urbane aglomeracije Split (UAS).
"Imamo preko 41 postaju i izuzetno smo ponosno što ovaj projekt i oni koji su prethodili ovome, su doveli do i uspješnosti sustava razvoja javnih bicikala na području grada Splita i svih drugih jedinica lokalne samouprave. Želimo da naši građani iskoriste ovaj sustav javnih bicikla što je više moguće, smanje uporabu automobila i vožnjom bicikle utječu i na svoje zdravlje i da smanjimo onečišćenje zraka na području grada.
Osim sustava javnih bicikla i samih bicikla smo izradili i analitičku podlogu koja nam daje smjernice za daljnji razvoj cijelog sustava kako bi taj sustav u stvari bio cjelovit. Osim toga jedna biciklistička trasa je obnovljena druga izgrađena, u Uvali Trstenik imamo označenu biciklističku trasu dok se u gradu Trogiru izgradila biciklistička trasa i nadamo se da će građani grada Trogira i grada Kaštela koji su im najbliži korisiit u budućnosti i njihovu izgrađenu trasu", kazala je Vedrana Franić, pročelnica u Službi za razvoj grada.
U ime Grada Splita kao voditelja projekta obratio se i gradonačelnik Ivica Puljak.
"Kroz ovaj projekt se na 41 lokaciji u Splitu instaliralo 272 bicikle i povezalo urbanu aglomeraciju s modernim načinom mobilnosti, ekološkim i zdravim.
Grad Split je opterećen velikim brojem automobila koji su zauzeli i pješačke staze i biciklističk ekoridore. Mi smo sada nabavili bicikle, napravljene su dvije biciklističke staze, jedna u Splitu i jedna u Trogiru, a u budućnosti ćemo raditi na tome da izgradimo dovoljan broj parkirališta da auta možemo ostaviti na parkiralištima, da oslobodimo pješačke i biciklističke koridore kako bismo povećali broj biciklističkih staza i broj bicikala i kroz ovaj projekt se napravila cijela jedna anaitička podloga za daljnji razvoj biciklističkih staza.
Na pitanje kada bi Split mogao dobiti jednu novu biciklističku stazu, Puljak je odgovorio da rade na tome.
"Staza od Dujilova do Stobreča će biti za par godina", rekao je kroz smijeh gradonačelnik te dodao da će biti u prvom njegovom mandatu.
Kaštela i Dugopolje također zadovoljni
O tome kako su zadovoljni aplikacijom ali i samim projektom u Kaštelima, kazala nam je Jadranka Matok - Bosančić, zamjenica gradonačelnika Grada Kaštela.
"Mi smo jako zadovoljni što smo se uključili u ovaj projekt. U Kašelima ima šest terminala, prvi terminal je u Kaštel Sućurcu i zadnji u Štafiliću. Jako smo zadovoljni korištenjem aplikacije, bilo je 2.700 vožnji u ova tri mjeseca i 750 preko korištenja aplikacije. Već u samom početku imamo dokaz da su ga koristili i turisti i sami građani", kazala je Matok-Bosančić.
U Općini Dugopolje također imaju samo riječi hvale za ovaj projekt,
"Sada smo izabrali četiri izbačene lokacije kako bismo spojili Dugopolje u jednu cjelinu i da odvojenim područjima Dugopolja približimo urbani dio same općine.
Građani su malo skeptični, a i svaka kuća u selu ima barem jednu biciklu, ali lagano su počeli i oni koristiti električne bicikle. Najveći broj korisnika su turisti koji ovdje dolaze u kuće za odmor koje su raštrkane po širem djelu općine. Dosta ih ima u Kotloneci blizu špilje Vranjače i dosta ih ima u Koprivnom i tamo smo stavili dvije nove postaje i u centru Dugopolja gdje je najveća koncentracija tih kuća za odmor, nalazi se jedna postaja", rekla je Marija Čipčić, viši savjetnik za proračun i financije Općine Dugopolje.