U Dalmaciji se sve više osjećaju posljedice primjene novog Zakona o prijevozu u cestovnom prometu koji je omogućio liberalizaciju autotaksi tržišta. Korisnici su uglavnom zadovoljni jer su cijene taksi usluga prihvatljivije nego je to slučaj bio do sada, no neki dalmatinski turistički centri plaćaju danak liberalizaciji.
Gradonačelnik Dubrovnika se ispričao
Prošlog je tjedna u Dubrovniku nastao prometni kolaps kojega je dubrovački gradonačelnik Mato Franković većim dijelom vezao uz vozače Ubera. Oko stare Gradske jezgre nastale su ogromne gužve zbog čega se Franković ispričao javnosti, a tvrdio je da je svaki treći automobil bio Uberov.
[fb_pe url="https://www.facebook.com/scvetojevic/videos/10212105862556051/" bottom="30"]
- Na žalost, novi Zakon jučer je u svoj punini pokazao problem koji se dogodio i koji će se događati u našem gradu. U ovom trenutku na našim ulicama gotovo svako treće vozilo je vozilo UBER-a. Velik broj tih vozila dolazi s područja drugih gradova, a imamo najavu dolaska velikog broja taksi vozila s područja grada Zagreba. Sve to uzrokovalo je potpuni kolaps prometa, a ako se ovako nastavi slične situacije ponavljat će se i u budućnosti - kazao je Franković prošlog četvrtka.
Iz UBER-a su Frankoviću odgovorili da se broj automobila kojima se koriste UBER-ovi partneri-vozači drastično smanjio od kada su Zakon o prijevozu u cestovnom prometu i Pravilnici stupili na snagu. "Stoga cestovni promet u Dubrovniku nije kolabirao zbog liberalizacije autotaksi prometa niti Uberovih partnera-vozača, već drugih faktora", - naveli su u odgovoru.
Marković: U samo tjedan dana duplo više taksista
Gotovo identična situacija ovog se lipnja događa u Supetru! Supetar je iza Splita druga najveća putnička luka srednje Dalmacije, a kako je broj registriranih taksista u gradu raste na dnevnoj osnovi. Povećan broj taksija u gradskoj luci u odnosu na prijašnje ograničene brojke povremeno dovodi do pravog kolapsa!
- Stupanjem na snagu novog Zakona o cestama broj taksista u Supetru udvostručen je u samo tjedan dana! Naravno da protiv toga nemam ništa, konkurencija je zdrava. Međutim, ovakav način organizacije taksi usluge, gdje svaki taksist od njih 35 - 40 može kupiti parking kartu, doći na trajekt, te pokupiti ili odvesti goste je neprihvatljiv. To nam je stvorilo nered u ionako ograničenom prostoru - kazala nam je supetarska gradonačelnica Ivana Marković.
Marković smatra da se prilikom donošenja zakona ponovno nije se vodila briga o specifičnostima otoka i otočkim gradovima, te se nisu uvažile bitne stavke poput prostorne ograničenosti.
Zakonodavac nije uvažio specifičnosti otočkih gradova
- Sve je ovo je upravo specifično za Supetar jer smo druga luka na u Dalmaciji po broju prevezenih putnika i vozila. Cijeli Brač želi doći sto bliže luci u Supetru, ljudi se žele parkirati što bliže brodu, a sada imamo neograničen broj taksista na tako skučenom prostoru. U toj gužvi oni se pokušavaju okrenuti i ne možete ni zamisliti kako to izgleda i koliko to iritira putnike u luci. Bojim se da ovim ne ostavljamo dobar dojam našim gostima - govori nam Marković.
Inače, broj gostiju u Supetru raste iz godine u godinu. Primjerice, u prvih 5 mjeseci 2014. godine u Supetar je došlo 9.061 gost sa 52.115 noćenja. Ove godine u prvih 5 mjeseci Supetar bilježi 13.479 dolazaka i 72.744 noćenja.