Inicijativa „Šetnja s gradonačelnikom“, koju je nedavno pokrenuo splitski gradonačelnik Ivica Puljak, dobila je javnu podršk predsjednika Sindikata vozača platformi Hrvatske, Zorana Zena. Zen je, u otvorenom pismu upućenom gradonačelniku, pohvalio priliku da se kroz neposredni razgovor iznesu gorući problemi prometa u gradu. Istodobno, naglasio je kako je nužno uvesti konkretne mjere koje će riješiti probleme prekomjernog broja taksija, nedostatka stajališta, prometnog kaosa na Kašunima i ugroženosti javnog prijevoza.
„Zahvaljujem Vam na organizaciji inicijative ‘Šetnja s gradonačelnikom’, koja nam omogućuje da u izravnom razgovoru iznesemo probleme koji nas muče te da ih zajednički pokušamo riješiti,” ističe Zen u pismu, dodajući kako upravo takav direktan pristup otvara prostor za suradnju između gradske uprave i predstavnika vozača platformi.
Prema Zenovim riječima, Split se osobito tijekom turističke sezone suočava s prekomjernim brojem taksi vozila, što uzrokuje zagušen promet i negativno utječe na kvalitetu zraka. Posebno kritično područje je oko Dioklecijanove palače, koja se zbog kulturno-povijesnog značaja nalazi pod zaštitom UNESCO-a.
„Neprihvatljivo je da se vozila parkiraju neposredno uz vrata Dioklecijanovih podruma, čime se narušava izgled i sigurnost tog prostora,“ upozorava Zen, sugerirajući da Grad hitno treba osigurati dodatna taksi stajališta, primjerice na Rivi.
U pismu se detaljno dotiče i problematične situacije na popularnoj plaži Kašjuni, gdje parkiranje na nepropisnim lokacijama i nekontrolirani pristup vozilima stvaraju, kako navodi, „kaos i ugrožavaju sigurnost posjetitelja“. Zen smatra da bi postavljanje znaka zabrane prometa na pristupnoj cesti, barem za taksi vozila, smanjilo gužve i povećalo sigurnost u slučaju izvanrednih situacija poput požara.
Također, predsjednik Sindikata vozača platformi u pismu naglašava zabrinutost zbog sve veće konkurentnosti taksi prijevoza u odnosu na gradske autobuse.
„Građani su primorani koristiti taksi jer javni prijevoz ne funkcionira kako bi trebao,” kaže Zen, pitajući se u čijem je interesu da Split izdaje toliko taksi dozvola bez cjelovite prometne strategije. Usporedio je situaciju s Dubrovnikom, koji, unatoč velikom turističkom opterećenju, ipak uspijeva ograničiti broj taksista.
Kao dodatni problem navodi praksu velikih platformi za prijevoz, poput Ubera i Bolta, koje, prema njegovim tvrdnjama, često daju korisnicima cjenovne bonuse. Time dolazi do svojevrsnog dumpinga cijena, zbog čega su „taksi usluge često jednake ili jeftinije od autobusne karte, pa ljudi puno manje koriste autobuse”. Zen zaključuje da ova praksa izravno šteti gradskoj tvrtki Promet Split d.o.o. i posljedično destabilizira javni gradski prijevoz.
Zen u otvorenom pismu poziva Grad na sustavno rješavanje navedenih problema. Posebno ističe da se izbjegne isključivo represivni pristup prema vozačima, već da se u suradnji svih zainteresiranih strana pronađu mjere koje će omogućiti kvalitetan suživot građana, turista i pružatelja prijevoznih usluga.
„Građani Splita zaslužuju sustavna rješenja, a ne isključivo kažnjavanje,” zaključuje predsjednik Sindikata vozača platformi Hrvatske, dodajući kako je upravo dijalog, kroz inicijative poput „Šetnje s gradonačelnikom“, najbolji temelj za pronalaženje kompromisa i poboljšanje prometne slike Splita.