Zagrepčanin sa splitskom adresom na najljepši je mogući način okrunio odličnu prihvaćenost baleta Igora Kirova "Derviš i smrt". Tomislav Petranović osvojio je Nagradu hrvatskog glumišta u kategoriji najboljeg umjetničkog ostvarenja u baletu - muška uloga. Selimovićev je roman poslužio Igoru Kirovu kao podloga za zahtjevan zadatak – spajanje kanonskog, tradicionalnog djela i modernog izričaja ansambla splitskog baleta.
Priču o dervišu Ahmedu Nurudinu koji pred smrt shvaća da je njegova borba za spas brata, ideale i bolji svijet poljuljana Tomislav Petranović odradio je scenski besprijekorno. Osim dobrog balansa preciznosti pokreta i prirodnosti u novonastalim situacijama (Nurudinovim borbama s protivnicima i sa samim sobom), nagrađeni baletan osvaja rijetko viđenim patosom na licu koji na trenutke o mukama i psihološkim previranjima glavnoga lika govori više nego pokret. Iako Selimovićevo djelo nije jednostavno za razumijevanje jer zalazi duboko u filozofiju, rasprodane su izvedbe s mnogobrojnom mladom publikom dokazale da je spoj tradicije i moderne moguć. Koketiranje s crvenim plaštovima i crnom kapuljačom kao simbolima krvi i smrti (kostimografija Aleksandra Nošpala) u potpunom je kontrastu s dervišovim nježnim i poniznim plesom s vlastitom dušom (Ajla Kadrić) u neokaljanim pastelnim bojama. Koketna glazba, filmski dinamična pa orijentalno privlačna (Goran Bojčevski) sjajno korespondira sa scenografijom (Slaven Raos) klaustrofobičnih zidina tekije. Nurudinovi unutarnji ratovi zanimljiviji su od same radnje, što je protagonistov zadatak činilo još težim – do publike je prije svega morala stići emocija izgubljena čovjeka u potrazi za smislom, a tek onda slijed događaja.
I baletnim laicima jedna je činjenica kristalno jasna – Tomislav Petranović znatno odskače od ostatka kolektiva, fascinirajući i na plesnom i na glumačkom polju, što je zasluženo rezultiralo prestižnom nagradom koji je donio u HNK Split.