Predsjednik kotarskog vijeća Toni Piplica javno je pozvao građane da sudjeluju u kreiranju plana potrošnje sredstava koja se doznačuju kotaru iz gradskog proračuna, ali i da daju svoja mišljenja kako oplemeniti prostor, učiniti ga boljim, ugodnijim za življenje, u protivnom će pokleknuti pod navalom betona stihijske urbanizacije. Borba za zelene, sportsko-rekreacijske površine počinje u kotaru, a završava na Gradskom vijeću.
S koliko sredstava GK Mejaši raspolažu na godišnjoj razini?
- Decentralizirana proračunska sredstva znaju varirati iz godine u godinu no u načelu uvijek budu do 200 tisuća kuna.
Pozvali ste građane da vam se obrate s prijedlozima i mišljenjima gdje i kako investirati u kotaru. Kakav je odaziv građana i što su do sada predložili?
- Odaziv je dobar. Stanovnici Gradskog kotara Mejaši proteklih dana mahom su prijavljivali stvari za koje već znam i koje sam već prijavio Odjelu komunale Grada Splita. Poput pregrada na nogostupu Puta Vrborana kuda djeca idu u školu u svrhu povećanja sigurnosti kako djece tako i ostalih pješaka. Za navedeni problem sam u rujnu prošle godine dobio odgovor da nema novca te sam odmah početkom ove godine ponovno zatražio postavljanje pregrada, a riječ je o nečemu što nadilazi mogućnosti kotara.
Koje su po vašem mišljenju neuralgične točke življenja u kotaru?
- Puno ih je, zaista. Izdvojio bih one najprioritetnije, a to su: asfaltiranje i izgradnja sustava oborinske odvodnje u Ulici Mejaši i Lovačkom putu, rekonstrukcija Puta Mostina (od Dioklecijanovog akvedukta do odlagališta Karepovac), izgradnja parkirališta u Ulici Svetog Spasa. Iskreno, ima ih još no zadržimo se na onim najkritičnijima. Spomenuo bih i pješački nathodnik na Vukovarskoj ulici. Izgradnja istoga je prošla na sjednici Gradskog vijeća u prosincu 2020. godine. Tražio se izvođač koji nije pronađen da bi rebalansom proračuna izgradnja nathodnika bila odgođena za neko drugo razdoblje. Amandman kluba vijećnika HDZ-a koji se odnosio na vraćanje nathodnika u prijedlog proračuna odbijen je od strane vladajućih. Tada su ostale spuštene ruke gradskih vijećnika Centra, Pametno za Split i Dalmaciju - Možemo! - Nove ljevice, Mosta, SDP-a i Nezavisne liste Mamić/Ramljak koji tvore većinu u Gradskom vijeću. Također, divlji deponiji kojih ima puno na Mejašima, a oni nisu samo odgovornost i obraz vladajućih već i svih nas.
Igrališta nikad previše, uvijek ih je malo
U kojem smjeru već sada Vijeće kotara planira rješavati probleme?
- Sportski sadržaji za djecu i mlade bili su bolna točka jako dugo, a taj segment u proteklih nekoliko godina uspjeli smo zadovoljiti. Danas na Mejašima brojimo pet dječjih igrališta, športsko-rekreacijski centar Mejaši, cageball, sprave za vježbanje i igru na Dračevcu te Vau park na Dragovodama. Također u proračunu Grada Splita za 2022. s projekcijama na 2023. i 2024. godinu nalazi se izgradnja športsko-rekreacijskog centra Vrboran. Tu nam slijedi izmjena Detaljnog plana uređenja koja je u tijeku. Nakon kompletno provedene procedure propisane zakonom, Izmjene i dopune plana usvaja Gradsko vijeće. Nakon donesenih Izmjena i dopuna plana (usvojenih na sjednici Gradskog vijeća i objavljenih u Službenom glasniku) može se izdati akt za gradnju u skladu s planom.
S obzirom na sve veći broj mladih obitelji koje dolaze živjeti na Mejaše, vodim se motom „igrališta nikad ne može biti previše, uvijek ih je malo“. Tako da i ovim putem želim potaknuti svoje susjede ukoliko vide neku površinu na kojoj postoji potencijal dječjeg igrališta ili zelene površine, da ih pošalju na Facebook stranicu Gradskog kotara Mejaši, prijave tajniku na e-mail poldo.gruica@split.hr ili tajniku na telefon kotara 021 310 357. Također, mogu osobno otići do prostorija GK Mejaši na adresi Vrboranska 19a.
Nadilaze li ti problemi financijska sredstva kojima raspolažete?
- Apsolutno. Morate razumjeti da se Mejaši proteklih godina nalaze u tranzicijskom razdoblju. Od splitske periferije ubrzano postajemo epicentar masovne izgradnje i doseljavanja. Ono što je bitno i gdje nam treba pomoć gradske vlasti jest da se urbanizacija Mejaša planira sustavno te da se stane u kraj stihijskoj izgradnji koja uzima sve veći danak normalnom življenju. Ponavljam, kontrolirana, ne stihijska urbanizacija. Prvo ceste, pa onda izgradnja stambenog kompleksa te kod svake izgradnje unaprijed planirati javna parkirališta i igrališta za djecu i mlade. Mi Splićani često se znamo žaliti da nam je zapadni dio grada pretjerano betoniran i siv, a sada kada imamo priliku planirati istočni dio opet to ne radimo.
Veći fokus gradske uprave na istok Splita
Kakav je odziv gradske uprave na probleme koje ste do sada isticali?
- Iskreno, očekivao sam više i bolje. U srpnju 2021. godine gradonačelnik Ivica Puljak obećao je obići sve kvartove i sastati se sa kotarskim vijećima, počevši od onih istočnih. Mi se nalazimo u veljači 2022. godine, a spomenuti sastanci nisu se još uvijek održali. Uvođenje reda u centru grada koje ovim putem pozdravljam, prosječnom stanovniku kako Mejaša tako i drugih istočnih kvartova znači jako malo. Nama su te teme daleke i periferne dok nas tište brojni komunalni problemi. Ovdje se ljudi suočavaju s potpuno drugim otegotnim životnim okolnostima. Život u istočnom dijelu grada je drukčiji nego u zapadnom tako da modus operandi gradske uprave i planiranje financijskih sredstava treba biti svojstveno prilikama određenog područja. Svjestan sam da planiranje proračuna nije popis želja već izbalansiran pristup onome što Grad može u datom trenutku ali da treba biti veći fokus na istok Splita, treba. Mi kotarski vijećnici uvijek smo na dispoziciji aktualnoj vlasti kod svake teme i svakog komunalno-infrastrukturnog problema te bi veća uključenost istih od strane gradske uprave sigurno bila korisna.
Možete li navesti najkrupnije probleme s kojima se građani vašeg kotara sada susreću?
- Prometna povezanost i dotrajalost ulica Mejaši, Lovački put, Puta Mostina i Puta Sv. Ižidora, a pričamo o ključnim kvartovskim cestama. Područje Gradskog kotara Mejaši koje se zove Stoci kojima nedostaje sve potrebno za dostojanstven život. Nedostatak parkirališta u Ulici 141. brigade Hrvatske vojske koja je na dobrom putu da bude potpuno zagušena automobilima. Nedaleko od te ulice postoji zemljište u gradskom vlasništvu na kojem Grad može izgraditi parkiralište i ako gradonačelnik jednom ipak održi obećane sastanke, rado ću ga odvesti do te čestice. Nedostatak nogostupa i pješačkog prijelaza u Ulici Josipa Jovića – izrazito prometna cesta koja vodi prema trgovačkom centru Mall of Split. Ima toga još ali zaustavimo se na navedenima.
U komunalne sanacije već isplanirano 50.000 kuna
Što se dogodilo s doznačenim sredstvima iz prošle godine, na što su utrošena i je li bilo neutrošenih sredstava?
- Nikada ne ostane neutrošenih sredstava pa tako i proteklu godinu. Kako bih vam točno naveo na što su utrošena sredstva, moramo se vratiti godinu dana unatrag. Idemo redom: novčana donacija Crvenom križu Split za Petrinju, čišćenje oborinskih kanala kraj OŠ Mejaši, izrada geodetske situacije za dio Lovačkog puta, postavljanje stupića po molbi stanovnika na brojnim lokacijama u kotaru, geodetska mjerenja za sportske sadržaje (Kila, Mejaši i Ulica Sv. Spasa), prometni elaborat koji je preduvjet za postavljanje uspornika (Ulica Kila), mobilni toaletni kontejner pored igrališta (na 12 mjeseci), asfaltiranje dijela Ulice Sv. Spasa, sprave za Street Workout (Dračevac), ekološka akcija sadnje, donacije lokalnim udrugama u svrhu organizacije manifestacija, donacija kreveta obitelji u teškoj financijskoj situaciji.
Što se ove godine tiče, tek smo u veljači, a već imamo isplaniranih cca 50 tisuća kuna na komunalne sanacije. Što nam Grad da, mi ćemo potrošiti.