Istraživački brod 'Palagruža' već neko vrijeme privlači interes javnosti. Posebice, Lastovčane i brodare oko Palagruže koji, kako kazuju, od Nove godine prate 'Palagružu' u njezinom vrlo detaljnom sondiranju spomenutih otoka.
Mnogi su zainteresirani što se točno radi i zbog čega. Nekoliko upita zainteresiranih građana na već spomenuto zaprimila je redakcija portala Dalmacija Danas stoga smo odučili upit uputiti na adresu Hrvatskog hidrografskog instituta koji ima dva istraživačka broda, a jedan od njih je 'Palagruža'.
- Istraživački brod 'Palagruža' Hrvatskog hidrografskog instituta obavlja poslove hidrografskih mjerenja u sklopu provođenja OPKK projekta 'Kartiranje obalnih i pridnenih morskih staništa na području Jadranskog mora pod nacionalnom jurisdikcijom' - odgovorili su na upit portala Dalmacija Danas iz Ureda ravnateljice Hrvatskog hidrografskog instituta.
Kartiranje obalnih i morskih pridnenih staništa Jadrana s aspekta zaštite i očuvanja prirode je višeznačno i nužno potrebno, a kako bi se prvenstveno poboljšalo znanje o stanju bioraznolikosti kao temelj za učinkovito praćenje i upravljanje istom.
Optičke metode kartiranja temelje se na fotografijama i videozapisima.
Hrvatski hidrografski institut ima dva istraživačka broda
Brodovi su namijenjeni za kvalitetno obavljanje poslova hidrografske izmjere, magnetometrijske detekcije, geoloških istraživanja podmorja, oceanografskih istraživanja te kartografske reambulacije obale i otoka s karakterističnim sadržajima istočne obale Jadranskog mora.
Kako doznajemo, 29. rujna 2022. temeljem suglasnosti Vlade Republike Hrvatske potpisan je podizvoditeljski ugovor između Instituta za oceanografiju i ribarstvo u Splitu (kao Naručitelja), koji predstavlja ravnateljica dr. sc. Živana Ninčević Gladan, i Hrvatskog hidrografskog instituta (kao Izvršitelja), koji predstavlja ravnateljica Vinka Kolić.
Detalji o 'Palagruži'
Brod 'Palagruža' izgrađen je 1975. godine u brodogradilištu Sandnessjøen - Norveška. Opremljen je suvremenom navigacijskom opremom, te hidrografskim, geološkim i oceanografskim instrumentima. Veličinom i opremljenošću sposoban za plovidbu u o teškim meteorološkim uvjetima, upotrebljava se za radove na otvorenom moru u hrvatskom dijelu Jadranskog mora. Brod je osposobljen i za plovidbu u Sredozemnom moru s potpunom autonomnošću od 25 dana.
Tehničke detalje o brodu možete pronaći OVDJE.
- Usluga kartiranja područja obalnog mora, ukupne vrijednosti 56.195.000,00 kn, koji je na temelju provedenog otvorenog postupka javne nabave Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja (kao Investitor) sklopilo sa zajednicom ponuditelja koju čine: Oikon d.o.o. Zagreb, Institut za oceanografiju i ribarstvo u Splitu, Hrvatski geološki institut u Zagrebu, Sveučilište u Zagrebu, Geodetski fakultet u Zagrebu i Institut Ruđer Bošković u Zagrebu - navodi se na službenoj web stranici HHI.
Tehnički podaci
Ime: i/b PALAGRUŽA
Vlasnik: Hrvatski hidrografski institut, Split, HRVATSKA
Matična luka: Split
Brodogradilište: Sendessjoen Shipyard - Norway
Izgrađen: 1975
Duljina: 45.50 m
Širina: 10.22 m
Gaz: 3.5 m
Registarska tonaža: 699 BRT
Tonaža: 493 t
Kapacitet goriva: 50 t
Kapacitet pitke vode: 24 t
Autonomija plova: 1 mjesec
Glavni pogon: 1 marine diesel engine B&W-ALPHA V-23, 1140 kW
Električni agregati:: 2 X Diesel aggregate VOLVO PENTA – 2 x175 kW
Radar: KODEN MDC-1810, 12 kW, ARPA, 76 Nm, X-Band, DECCA - Model RM 1290, Norway A/S. S-Band
Kompas i autopilot: SPERRY 227; PLATH - Model SR 120/130, ROBERTSON - Model AP 9MK
Pozicioniranje: FURANO Model GPS 31000, GPS Plotter
Dubinomjer/Dual-channel echo.: ATLAS – DESO 25; SIMRAD - Model P 872E
VHF radiotelefon: SAILOR - RT 4822, DSC MAIN, FORUNO - Model FM 8800S DSCDUPLICATION
RT/RTF: SAILOR HC 4500 DSC
Navtex: DEBEG
Inmarsat: INMARSAT C – FORUNO SELCOM 15 MINI C – 2 komada; NERA 55; IRIDIUM
Elektro-hidraulični vinč nosivosti 2000-5000 kg za operacije s geološkim instrumentima
Elektro-hidraulični vinč za SSS opremu
Električni vinč nosivosti 200 kg za operacije s oceanografsko-geološkim instrumentima
Elektro-hidraulični Palubni Kran nosivosti 1000 kg
Laboratorij za hidrografsko, geološku i oceanografsku obradu i analizu
Palubni kran nosivosti SW1 1.5 t