Zbog sanacije starog pokretnog mosta između kopna i Čiova središte Trogira je već neko vrijeme praktički blokirano za bilo kakav promet. Što i nije loše u neku ruku, čisto zbog stanja gradića na UNESCO-voj listi Svjetske baštine, no za mještane i turiste koji samo što nisu pohrlili svim vrstama vozila na otok, imamo loše vijesti: radovi će se odužiti u odnosu na planirano!
Kašnjenje je danas komentirao trogirski gradonačelnik Ante Bilić.
"Radovi na dovršetku obnove starog mosta izvode se u 3 smjene još od povratka središnjeg čeličnog raspona. Danas su se nalijevale armiranobetonske ploče koje će se stiskati naredna 3 dana i zbog toga će aktivnosti biti svedene na minimum. Most će za pješački promet biti otvoren do 10. lipnja, što je nešto kasnije od planiranog kao što je i najavljeno prilikom povratka središnjeg sklopa. Kašnjenje se događa ponajviše zbog toga što je prilikom sanacije tog središnjeg dijela otkriveno puno lošije stanje nego što se predviđalo. Nekoliko dana kasnilo se i zbog vjetra i ukupno imamo mali otklon od planova, ali uvjeren sam ništa što će ugroziti komoditet tijekom sezone. Od prvog dana srpnja i automobili će moći preko mosta, sigurnijeg i ljepšeg", kazao je Bilić.
Kako smo doznali od Tamare Pajić iz Hrvatskih cesta, most će se pješake biti otvoren za mjesec dana, 10. lipnja, a u puno prometnu funkciju stavljen 1. srpnja.
"Sanacija Starog pokretnog mosta Trogir na županijskoj cesti oznake ŽC6136 pripada u red tehnički vrlo zahtjevnih i složenih projekata u smislu projektiranja i izvođenja istih. U fazi izrade projektne dokumentacije svi elementi mosta nisu bili dostupni za vizualni pregled.
Navedeno se naročito odnosi na čeličnu pokretnu rasponsku konstrukciju. Kako bi se utvrdio stvarni obim potrebnih radova na sanaciji čeličnih rasponskih sklopova, bilo je potrebno nakon demontaže i pjeskarenja konstrukcije u izdvojenom gradilišnom pogonu Radež u Korčuli, izvršiti detaljna mjerenja debljine elemenata strukture mosta.
Mjerenje debljine elemenata izvedeno je primjenom ultrazvučne metode ispitivanja koja se temelji na tri stotine mjernih točaka po pojedinoj rasponskoj konstrukciji. Nakon dobivenih rezultata provedenih mjerenja debljina usvojen je kriterij sanacije po kojem je izvršena zamjena elemenata strukture mosta na kojem su vrijeme i korodivni procesi doveli do smanjenja debljine čeličnog lima za više od 10% u odnosu na izvorni.
Budući je utvrđeno stvarno stanje mosta bilo lošije od projektno predviđenog, to je izravno utjecalo i na prvotno predviđeni rok sanacije objekta", doznajemo od investitora, dakle Hrvatskih cesta.