U teškoj nesreći na rivi u Malom Lošinju, u nedjelju oko 15 sati, na pomorce je pala teška rampa Jadrolinijinog broda "Lastovo", poginula su tri pomorca, jedan je teže ozlijeđen. Nakon nezapamćene nesreće u Malom Lošinju, predsjednik Uprave Jadrolinije David Sopta rekao je da Jadrolinija tuguje zbog trojice poginulih pomoraca, dvojicom iz područja Splita i jednim iz Zadra, da je ozlijeđeni u riječkom KBC-u stabilno te da s trajektom Lastovo nikad nije bilo problema.
"Jadrolinija tuguje, svi smo duboko potreseni ovim tragičnim činom", rekao je Sopta u nedjelju i izrazio duboku sućut obiteljima stradalih.
Obavljena obdukcija
U riječkom Zavodu za sudsku medicinu i kriminalistiku danas je obavljen obdukcija nad tijelima trojice smrtno stradalih članova posade Jadrolinijinog trajekta “Lastovo”, koji su u nedjelju izgubili živote kada je na rivi u Malom Lošinju na njih pala rampa broda. Pokazalo se da su zadobili vrlo teške ozljede, nespojive sa životom, nakon što se na njih srušila rampa čija se težina mjeri tonama. Smrt nesretnika bila je trenutna, nikakva medicinska pomoć nije im mogla spasiti život nakon tragičnog događaja.Riječ je o djelatnicima Jadrolinije u dobi od 38, 54 i 58 godina, dvojica su iz splitske regije, a jedan iz Zadra.
Živote su izgubili vođa stroja i dvojica kormilara koji su – kao i prvi časnik palube koji je teže ozlijeđen – obavljali pregled rampe i nalazili se ispod nje u trenucima njenog pada, kako je potvrdilo i Državno odvjetništvo. Nakon što je završen očevid na mjestu događaja još uvijek se iščekuje službeno izvješće o rezultatima istrage i okolnostima pada rampe, no neslužbeno se spominje kako rampa nije bila osigurana klinovima. Mada je nakon svega jasno da je bilo rizično stajati ispod rampe, poznavatelji problematike navode kako je začudno da je rampa pala tako naglo i iznenada, s obzirom da postoji sigurnosni sustav koji sprječava da se to dogodi, izvijestio je Burin.
Odgovori na ključna pitanja se još iščekuju, a za pretpostaviti je da će se za konačne odgovore tražiti i mišljenja vještaka iz ove domene.
Trogrlić: Ispod svake razine
Komunikacijski stručnjak iz Splita, Jerko Trogrlić, danas je komentirao komunikacijsku stranu slučaja, tvrdeći da jedna od najgorih posljednjih godina. Njegovu objavu prenosimo u cijelosti:
"Tragedija u kojoj su trojica pomoraca izgubila život, a jedan je ozlijeđen je potresla Hrvatsku. Na žalost nije prvi, a ni zadnji put da nevini ljudi stradavaju samo obavljajući svoj posao, no ovo je komunikacijski jedan od najgorih primjera posljednjih godina. Istraga će nadajmo se pokazati što se dogodilo i kako spriječiti da se nešto slično ikad više ponovi, no način na koji politika i Jadrolinija (koja sigurno ima protokole za ovakve situacije) komuniciraju je ispod svake razine.
Sućut obiteljima od strane uprave, psihološka pomoć obiteljima poginulih pomoraca, zastave na pola koplja, posjet ozlijeđenom pomorcu.
1. Još uvijek ne znamo što se dogodilo? Je li istina da je s rampom bilo problema i proteklih tjedana kako iznose mediji? Može li se ponoviti takav problem na nekom drugom brodu? Što se radi ili će se sutra krenuti raditi da se takvo što ne ponovi?
Osnovno pravilo je da su za svaku kriznu komunikaciju ključna prva dva, odnosno prva 24 sata, nužno je biti proaktivan, informativan i dostupan u protivnom sve ukazuje na zataškavanje.
2. Je li zaista moguće da vrh politike nije došao na mjesto nesreće ni treći dan nakon što se ista dogodila? Što to govori o otvorenosti i o sućuti koja je formalno iznesena odmah nakon nemilog događaja? Obilaze se požari, svinje u Slavoniji, ali sad kad se dogodila ogromna tragedija koja je odnijela tri života vlada muk.
Ne zaboravimo Jadrolinija, pa i ovakva Jadrolinija je prevelika vrijednost za Hrvatsku, a nestručna komunikacija može nanijeti trajnu i nepopravljivu štetu kao što moguće da (NE)upravljanje već je. Koliko pomoraca danas radi na Jadrolinijim brodovima duž obale, a koliko će tek ti brodovi putnika prevesti. Trebamo li strahovati i izbjegavati koristiti usluge nacionalnog brodara? Jesmo li nestručnošću u stanju i tu firmu iscijediti i uništiti do kraja kako bi onda došao neki talijanski ili norveški prijevoznik…
U narednim danima ponovno će se otvoriti pitanja “Olivera” koji pulta, ciljane nabavke prastarih brodova, prosječne starosti brodova, ranija ostavka predsjednika NO-a, prigovori sindikalaca. Tri života su ugašena i to više ništa ne može promijeniti", poručio je Trogrlić.