Kako turistička sezona doseže svoj vrhunac, Hrvatska se suočava s prednostima i izazovima. S velikim brojem posjetitelja, postavljaju se pitanja o održivosti i kvaliteti turizma u zemlji.
Mnogi turisti otvoreno izražavaju nezadovoljstvo zbog visokih cijena na hrvatskoj obali, ističući zabrinutost da ih povećani troškovi odvraćaju od ponovnog dolaska.
S obzirom na to da druge mediteranske destinacije nude slična iskustva po nižim cijenama, postoji sve veći rizik da bi posjetitelji u budućnosti mogli odabrati pristupačnije alternative. Ovaj osjećaj naglašava potrebu za uravnoteženom cjenovnom strategijom kako bi Hrvatska ostala atraktivna i konkurentna destinacija, piše Croatia Week tijekom nedjelje.
Komentari su podijeljeni
Komentari ispod objave otkrivaju raznolike stavove i zabrinutosti turista i lokalnog stanovništva. Glavne teme uključuju visoke cijene, utjecaj uvođenja eura, održivost turizma, te usporedbe s drugim destinacijama.
Mnogi komentatori primjećuju značajan porast cijena otkako je Hrvatska uvela euro. Ističu kako su cijene osnovnih dobara i usluga, poput kave, hrane i smještaja, drastično porasle, što dovodi do osjećaja nezadovoljstva među turistima i lokalnim stanovništvom. Jedan od komentatora navodi kako je kava koja je prošle godine koštala 10 kuna sada 4 eura, što predstavlja značajan porast.
Lokalno stanovništvo pod pritiskom
Više komentara izražava suosjećanje s lokalnim stanovništvom koje se suočava s visokim troškovima života. Jedan komentator ističe kako je teško zamisliti kako lokalni stanovnici uspijevaju podmiriti svoje osnovne potrebe s trenutnim cijenama. Postoje i tvrdnje da su cijene u nekim dijelovima Hrvatske sada veće nego u susjednim zemljama poput Italije, što dodatno otežava situaciju.
Brojni komentatori smatraju da trenutna politika cijena nije održiva. Ističu da bi visoke cijene mogle otjerati turiste u druge, jeftinije mediteranske destinacije poput Grčke, Turske ili Albanije. Jedan komentator navodi da su umjesto boravka u Hrvatskoj odabrali posjetiti Bosnu i Hercegovinu zbog povoljnijih cijena.
Dok mnogi kritiziraju visoke cijene i navode ih kao izraz pohlepe, drugi brane situaciju ističući da se visoke cijene mogu opravdati velikom potražnjom i kvalitetom usluge. Jedan komentator uspoređuje cijene u Hrvatskoj s onima u New Yorku, tvrdeći da su cijene u Hrvatskoj još uvijek povoljnije za američke turiste.
Usporedbe s drugim turističkim destinacijama također su česta tema. Dok neki ističu da su cijene u Hrvatskoj sada usporedive ili čak veće od onih u drugim europskim zemljama, drugi tvrde da Hrvatska i dalje nudi dobru vrijednost za novac, s visokokvalitetnim smještajem i prekrasnim obalama.
Članak su komentirali i travel blogeri The Budget Savvy Travelers, bračni pari iz Amerike koji je prodao cijelo imanje i krenuo putovati svijetom. Jedno vrijeme su često boravili u Hrvatskoj no to rade sve rjeđe. "U Hrvatskoj čak i inflacija ima inflaciju", njihov je kratak, ali i jasan komentar.
"Ove godine sam izbjegao Hrvatsku nakon 10 uzastopnih ljetovanja u Hrvatskoj... nije riječ samo o cijenama, već i o ljudima. Postoje mnogo bolje opcije u istom dijelu Europe", jedan je od komentara na njihovu objavu.
Staničić: Moramo biti mudri u politici formiranja cijena u turizmu
Portal je posjetio na jučerašnje izjave čelnog čovjeka Hrvatske turističke zajednice.
U špici turističke sezone Hrvatska bilježi i pozitivne i negativne aspekte. Direktor Hrvatske turističke zajednice, Kristjan Staničić, izjavio je za HTV kako se uspjeh sezone procjenjuje kroz fizičke pokazatelje, financijske učinke, te sve veću važnost pridaje kvaliteti, održivosti i suživotu lokalnog stanovništva i turista.
Staničić je naglasio kako je rast broja kreveta u privatnom smještaju neodrživ. Svake godine se u privatnom smještaju u Hrvatskoj dodaje oko 25 tisuća kreveta, što stvara pritisak na infrastrukturu i održivost. Hrvatska trenutno ima 22 tisuće kreveta više u komercijalnom smještaju nego prošle godine, te je donesen Zakon o turizmu koji će pomoći u regulaciji i održivom razvoju turističkih destinacija.
Visoke cijene na hrvatskoj obali izazivaju nezadovoljstvo među turistima, a postoji rizik da će zbog konkurentnih cijena drugih mediteranskih destinacija posjetitelji odabrati pristupačnije alternative. Staničić je istaknuo da svako povećanje cijene mora biti popraćeno kvalitetom usluge kako bi se gostima pružila odgovarajuća vrijednost za novac.
Govori se i o razvoju cjelogodišnjeg turizma kako bi se smanjile gužve u sezoni. Staničić je naglasio važnost zadovoljnog i kvalitetnog radnika u turizmu, te je istaknuo potrebu za sustavnim rješavanjem pitanja radne snage kroz paket mjera između poslodavaca i posloprimaca.
Što se tiče održivosti, Staničić je izrazio uvjerenje da je hrvatski turizam na dobrom putu. Novi Zakon o turizmu i pravilnici Ministarstva turizma donijet će potrebne mjere za osiguranje održivosti turističkih destinacija, što će učiniti Hrvatsku kvalitetnijom turističkom destinacijom u nadolazećim godinama.