Opcija unajmljivanja automobila, engleskog naziva rent-a-car, postala je sve popularnija! Posebice u vrijeme turističke sezone jer takvu vrstu prijevoza preferiraju turisti i poslovnjaci koji dolaze zrakoplovima i ne planiraju biti stacionirani na jednom mjestu.
Prema medijskim natpisima, procijene su da 5-7 posto gostiju iznajmljuje automobile na odredištu, odnosno u zračnoj luci. Većina turista, prema riječima naših sugovornika iz Zračne luke Split, i ovog ljeta poželjela je otkriti sve ljepote Hrvatske te su se odlučili za najpraktičniji način obilaženja znamenitosti – unajmljivanjem automobila. I naravno, u potrazi za rent-a-car kućom, biraju onu točno na lokaciji gdje će sletjeti avionom. Ipak, odlaze iz Hrvatske s 'gorkim okusom u ustima'. Tako su i naši sugovornici, bračni par Mercadante, koji je stigao u Zračnu luku Split, 24. srpnja 2023. godine u 00:25 i iznajmili Renault Kadjar u 'Vintax rent'. Automobil je bio u najmu do 31. srpnja 2023. godine, kada je u 17:40 vraćen u rent a car.
Odlučili su, kako kažu, javno progovoriti o prevari od strane 'Vintaxa'. Razlog tomu je depozit od tisuću eura koji im nije vraćen unutar 30 dana od isteka ugovora što je Vintax bio dužan .
- Umjesto da rezeviraju iznos od tisuću eura s moje kreditne kartice 'skinuli' su mi 1 002 eura. Od 10.kolovoza, kada je račun terećen za taj iznos, bio je rok od mjesec dana da mi vrate novac. Nisu niti smjeli skinuti iznos s računa, već ga samo rezervirati, ali navodno im se dogodila 'slučajna' pogreška. Ni danas, dva i pol mjeseca nakon novac nije vračen - priča nam prevareni Mercadante.
U Općim uvjetima poslovanja, objavljenim na stranici 'Vintax rent' pod brojem 36., 37. i 38. jasno se navodi sljedeće:
- Prilikom sklapanja Ugovora o najmu Korisnik mora kao garanciju plaćanja imati važeću i valjanu
kreditnu karticu (VISA, MASTERCARD, AMERICAN EXPRESS ili DINERS)-Korisnik je suglasan s uzimanjem autorizacije na kreditnu karticu u iznosu koji ovisi o kategoriji
iznajmljenog vozila, a vremenski rok vraćanja depozita je određen i nalazi se u Ugovoru o najmu
automobila- Vlasnik kreditne kartice mora biti prisutan prilikom preuzimanja vozila u najam, te njegovi podaci
moraju biti navedeni u Ugovoru o najmu kao Korisnik. Nije moguće korištenje kreditne kartice kao
garancije plaćanja bez prisutnosti vlasnika kreditne karticeSumirano, depozit je iznos blokiran na kreditnoj kartici predautorizacijom prilikom preuzimanja vozilla. Po zatvaranju najma sredstva bi se trebala 'otpustiti' i biti raspoloživa su za korištenje vlasniku kartice. Što u ovom slučaju, niti nakon duga dva mjeseca nije ispunjeno.
Obratio se redakciji portala Dalmacija Danas za pomoć, evo što nam je rekao u nastavku...
- Auto po povratku u rent a car nije bio oštećen. Pokušao sam ih kontatirati nekoliko puta nazvati telefonom, ali oni samo govore hrvatski - govori i dodaje,
- Ovako nešto mi se nikad nije dogodilo, uvijek su mi vraćali depozit svaki put kad sam rentao auto. Odnosno, u svim zemljama, gdje god da sam putovao. Ova situacija je apsurdna. Obratio sam ih se mailom i uskoro su mi odgovorili 'da će mi bankovni transfer poslati u roku od tjedan dana'. Međutim, nisu učinili ništa.
Upitali smo ga je li kontaktirao banku i pokušao zatražiti povrat?
- Nije moguće tražiti povrat jer se radilo o direktnoj uplati bez zadržavanja kao pologa - odgovara.
Ustupio nam je na korištenje "Ugovor o najmu". Kako se navodi na službenoj stranici ranije spomenutog Rent a cara, riječ je o pojedinačnom ugovoru koji se potpisuje prilikom preuzimanja vozila u najam u kojem se odobrava korištenje vozila, definira preuzimanje i vraćanje vozila, osiguranje uključeno u cijenu najma, način plaćanja najma, postupanje kod oštećenja vozila te druga prava i obveze koje obje ugovorne strane svojim potpisom u cijelosti prihvaćaju.
Pri preuzimanju, ali i vraćanju vozila ispunjen je "Obrazac o stanju vozila" ("Damage report") koji sadrži informacije o stanju kilometraže, količini goriva i oštećenjima te eventualnim nedostacima na unajmljenom vozilu. U istom, kojeg nam je ustupio na korištenje Mercadante, jasno je vidljivo da pri vraćanju vozila nije bilo nikakvih oštećenja.
Dakle, nema prepreke za vraćanje depozita.
- Je li ovo borba s vjetrenjačama? - pita se naš čitatelj.
Dalmacija Danas je pokušala stupiti u kontakt s 'Vintaxom', ali do trenutka objave članka nismo zaprimili odgovor ni na jedan poziv niti mail upućen 'Vintaxu'.
Međutim, kako doznajemo od više sugovornika nakon obraćanja para iz Italije, poveći broj korisnika koji su unajmili automobil u 'Vintaxu', bilo u splitskoj ili dubrovačkoj zračnoj luci, žali se na prevaru zbog istog razloga - depozita.
Iz splitske policije doznajemo da je u tijeku kriminalističko istraživanje.