David Radas, voditelj Samostalne službe za odnose s javnošću Ministarstva mora, prometa i infrastrukture kazao nam je da turski brod "Haksa" oko 15 sati stigao pred Trogir.
Rutu Hakse od mjesta havarije nedaleko od Jabuke do Trogira pogledajte na ovoj karti:
- Imali su mali zastoj jer je na putu uočeno još jedno oštećenje na trupu. Tegalj je usporio dok je dopremljena Kapetanija dopremila vatrogasce i dok je ponovno stigao ronilački tim. Kasnije su oni ispumpali poprilično mora iz trupa pa je brod dalje relativno brzo nastavio ploviti. Nije nastavio samostalno, nego je nastavljen tegalj. Zbog sigurnosnih razloga nije se dopustilo uključivanje pogona.
Po pristanku brod će se osigurati na vezu, obaviti preliminarni pregledi, vidjet će se je li moguće iskrcati teret. Ako bude moguće istovariti teret onda će se eventualno brod izvlačiti na suho. Prije popravaka slijedi očevid Lučke kapetanije i pregled da se vide uzroci havarije.
Zasad je srećom prošlo bez onečišćenja mora - kazao nam je Radas.
Povodom ove havarije danas je splitskoj Rivi konferenciju za novinar upriličio MOST. Javnosti su se obratili Miro Bulj i Ante Čikotić.
- Ovakvi događaji se ne bi se događali da se proglasio isključivi gospodarski pojas. Na Jadranu postoje naftne mrlje veće od površine Splita, ali samo nas sreća,odnosno morske struje brane da se ne dogodi katastrofa. Mi moramo štiti Jadransko more i riblji fond.
Nismo proglasili isključivi gospodarski pojas, ovako ne kontroliramo naše vode, a to je naša obveza po konvenciji Ujedinjenih naroda. Vlada ne štiti nacionalne interese, nema hrabrosti na točku dnevnog reda.
U Županiji splitsko-dalmatinskoj prikupili smo 20 potpisa i dogodit će tematske sjednica.
Postoje sredstava za kontrolu Jadrana, ali radi se o nebrizi. Brodosplit je dobio milijarde subvencija, a dogovoreni brodovi za zaštitu Jadrana nisu isporučeni do danas - kazao je Bulj.
Nadovezao se predsjednik splitskog MOST-a, Ante Čikotić.
- 24 tisuće kvadratnih km nam mora biti na prvom mjestu, jer sada oni mogu ploviti bez da ih možemo nadzirati. Takvom brodu ne možemo pristupiti osim ako se radi o težoj havariji. Ne znam tko pritišće premijera Plenkovića; Talijani ili ribarski lobij. Novac nije problem, postoje fondovi. Europska komisija je 2014. godine izdala stručni dokument koji kaže da Hrvatska godišnje 130 milijuna kuna godišnje zbog neproglašavanja isključivog gospodarskog pojasa.
Pozivamo Vladu da hitno donesemo zaključak o proglašenju isključivog gospodarskog pojasa. Ovo nije samo pitanje suvereniteta, nego ekologije i ekonomije - zaključuje Čikotić.
Cijelu konferenciju za novinare možete pogledati ovdje:
[fb_pe url="https://www.facebook.com/mirobuljMOST/videos/1964579566919817/" bottom="30"]