Neno Munitić odustao je od kandidature za mjesto ravnatelja Opere splitskog HNK. Zapravo, dosadilo je čovjeku čekati ugovor, na koji čeka već gotovo dva tjedna, a intendant Vicko Bilandžić, koji mu je i ponudio funkciju, nikako da finišira dogovor.
Nikako nije dolazila dokumentacija
A mora se naglasiti, nisu neočekivani zastoj izazvali novinari koji bi tobož pokrenuli 'hajku i progon' nesretnog i nevinog Nene, kako se već nekoliko puta pokušava stvoriti narativ. Ne, problem je ispao u onome što je praktički osnova demokracije, u zadovoljavanju propisanih, u Statutu HNK taksativno nabrojanih uvjeta neophodnih za obavljanje tako važne funkcije kao što je ravnatelj Opere.
Jer Neno Munitić, pored svih svojih kvaliteta koje mu nitko ne želi niti može osporiti, stručnih, pedagoških i ljudskih, na žalost nema i četiri godine rada u kazalištu. A na to smo odmah upozoravali, da je u pitanju kršenje članka 26. Statuta HNK, što nije šala, za to se može i kazneno odgovarati. Sve ovo vrijeme, protekla dva tjedna, do Kazališnog vijeća nikako nije dolazila ta dokumentacija koja bi trebala dokazati zadovoljavanje svih formalnih uvjeta. Sumnjamo kako do toga nije došlo namjerno, jednostavno je ovakav potez najelegantniji izlaz iz situacije u kojoj su se našli intendant i kandidat za ravnatelja Opere.
Za reći pravo, intendant Bilandžić je na naš svojedobni upit i kazao da je 'dokumentacija u postupku provjere'. A novog ravnatelja Opere traži nakon što je s koncem godine istekao ugovor vršiteljici dužnosti Sunčani Tušek, kojoj unatoč izvrsnim rezultatima i već napravljenom programu za 2025. nije produljio mandat...
Tušek je ostala u Teatru, što je gotovo pa šokantna činjenica. Jer u posljednje dvije i nešto godine uglavnom vlada egzodus iz HNK u Splitu: otišao je, u smjeru Zagreba, nacionalni prvak (jedini u splitskoj nacionalnoj kući s tim statusom!) Ivica Čikeš tako da od travnja prošle godine nije dio splitskog opernog ansambla, u kojem nota bene nema zaposlenih na mjestu zborovođe niti šefa dirigenta (!).
Vrijedi napomenuti kako je prije točno godinu dana HNK napustio istaknuti dramaturg, pisac, novinar i kazališni kritičar Jasen Boko, opravdavajući svoju odluku 'potpunim neslaganjem s radnim metodama i načinom komuniciranja intendanta, koje je nekad prelazilo u omalovažavanje i izravno vrijeđanje suradnika'.
Sredinom prošle godine neopozive ostavke podnijeli su i kompletno svi iz Kazališnog vijeća zbog 'situacije u nacionalnoj kući koja nije dobra'.
Ali to nije sve...
Sindikat se također oglasio koncem travnja prošle godine. 'Njegov način upravljanja ustanovom nije na razini na kojoj bi trebao biti, nezadovoljstvo ljudi je vidljivo na svakom koraku, a dokaz toga je odlazak eminentnih umjetnika iz kazališta, što posljedično dovodi do narušavanja ugleda kazališta, što se hitno mora zaustaviti'... - dio je pisma sindikalista tada upućenog gradonačelniku Ivici Puljku.
Ali to nije sve! Otišao je u srpnju i ravnatelj Drame Ivan Plazibat (tek od siječnja je i formalno dobio nasljednika, s potpisivanjem ugovora Ivana Penovića, novog ravnatelja Drame, nije bilo problema), a u rujnu je HNK napustio i šef Baleta, Portugalac Pedro Carneiro.
Kako je poslovna ravnateljica Gaia Vidović već dulje vrijeme na bolovanju zbog, kako sama kaže, 'sustavnog poslovnog omalovažavanja', tako Teatar u 2025. godini ulazi s više nego manjkavim, desetkovani sastavom uprave! Na službenim stranicama HNK Split samo su ostali intendant i novi šef Drame.
Nije nevažno kazati i kako je mjesto vršitelja dužnosti poslovnog ravnatelja upravo napustio Marko Runjić, makar je čini se to napravio iz nekih drugih motiva, ne zbog neslaganja s intendantom Bilandžićem. Iako, kao u svakom velikom sustavu, i u HNK Split sasvim sigurno postoje različite 'struje', opcije i klanovi, ovaj i ovakav rezime nam se ipak čini pretjeranim u još nedovršenom mandatu jednog intendanta...