Uploviti u marinu ACI Korčula uvijek je bila dobitna kombinacija za svakog nautičara. Tim više što je blizu grada, na neki način i sastavni dio atraktivne Korčule.
No, sezona se polako i zahuktala, ali goste koji plove Jadranom na ulazu nije dočekala uobičajena slika. Umjesto jedrilica, trabakula i luksuznih jahti nad marinom se nadvila dizalica, vezana je maona, a kamioni i radnici čine nesvakidašnju sliku luke.
Broj vezova za tranzitne nautičare značajno je smanjen, za sada ima tek petnaestak mjesta za tranzitna plovila. Što se zbiva saznali smo od Adriane Mišković, ispred ACI Hrvatska zadužene za odnose s javnošću.
Koji se radovi izvode u marini ACI Korčula, zašto i koliko će koštati?
-U ACI marini Korčula u tijeku je rekonstrukcija lukobrana koji u dužini od 270 metara štiti unutarnji akvatorij, točnije 159 vezova u moru, 16 mjesta za suhi vez, te prihvat megajahti do 45 metara dužine. Cilj rekonstrukcije je osiguravanje maksimalne sigurnosti i stabilnosti, odnosno bolja zaštićenost uslijed nepovoljnih vremenskih utjecaja, ponajprije jakih sjevernih vjetrova.
Također, nakon postavljanja nove električne i vodovodne infrastrukture, hidrantske mreže te internetskog signala, bit će povećana razina usluge. Važno je naglasiti i estetski aspekt rekonstrukcije lukobrana. Budući da se marina nalazi u neposrednoj blizini gradskih zidina te je i sama jedna od žila kucavica grada, predviđeno je oblaganje lukobrana kamenom kako bi se marina u potpunosti uklopila u vizualni identitet grada.
U narednim godinama predviđeno je i srednji gat te obalni plato obložiti kamenom. Ukupna ugovorena vrijednost radova iznosi nešto manje od 25 milijuna kuna.
Kada su radovi počeli, do kada će trajati i tko je izvođač radova?
-Radovi su počeli u listopadu 2020., a trajat će do kraja rujna 2021. Izvođač radova je građevinska tvrtka Pomgrad Inženjering d.o.o.
Je li postoji neko kašnjenje ili problem zbog kojih je pomaknut kraj izvođenja radova?
-Ključni razlog koji je utjecao na odgodu roka završetka radova su izrazito nepovoljni vremenski uvjeti koji su, u konačnici, oduljili rok završetka radova.
Što će Korčulanski ACI dobiti na kraja radova, što će biti bolje?
-Rekonstrukcijom lukobrana prvenstveno se povećava kvaliteta usluga u marini. Osim bolje zaštićenosti, nove električne i vodovodne infrastrukture, hidrantske mreže te internetskog signala, marina će poprimiti novu vizuru. Također, rekonstrukcija lukobrana bitno će pridonijeti, ne samo razvoju nautičkog turizma, već i ukupnoj turističkoj ponudi otoka Korčule, a time i lokalnoj zajednici.
Hoće li se proširiti kapacitet marine? Koliko je trenutni kapacitet i hoće li se tijekom ljeta povećati, govorimo o tranzitnim nautičarima?
-Kapacitet marine je 159 vezova. Iako je u tijeku rekonstrukcija lukobrana, marina i dalje dočekuje nautičare i plovila na 50% kapaciteta. Od toga, marina trenutno prima 14 – 15 plovila tranzitnog prometa, a od sljedećeg tjedna taj će se broj udvostručiti.
Mnogi gosti nautičari žele vidjeti Korčulu, gdje će se svi vezati, kamo ćete ih usmjeriti?
-Nautičarima kojima ne bude dostupan vez u marini za vrijeme trajanja radova, bit će dostupan vez u Lučkoj Upravi na rivama i sidrištima u neposrednoj blizini grada (Luka Uš, Ježevica, Žrnovska Banja).
Hoće li se smanjeni kapacitet marine odraziti na poslovanje tvrtke?
-Uoči početka realizacije investicije, detaljno su analizirani i planirani troškovi rekonstrukcije te je provedena analiza utjecaja na rad ACI marine Korčula u potencijalnom slučaju produljenja radova, prvenstveno zbog manjih kapaciteta marine te utjecaja pandemije COVID-19 na poslovanje.
U svakom slučaju, kao tvrtka s bogatim iskustvom koja odgovorno donosi odluke o ulaganjima, svim poslovnim procesima i cjelokupnom poslovanju, sigurni smo da će rekonstrukcija lukobrana pridonijeti ukupnoj kvaliteti ponude ACI marina te turističkoj ponudi otoka Korčule.