Iako pilot-projekt cjelodnevne nastave još nije službeno predstavljen, javna rasprava odavno se zahuktala. Ministar obrazovanja Radovan Fuchs otkrio je plan da se svakoj školi koja se uključi u četverogodišnji eksperiment dodijeli 300 tisuća eura. Ne smiruju se strasti ni na najavu da će umjesto tjelesnog, učiteljice razredne nastave predavati praktične vještine, dok će tjelesni preuzeti kineziolozi.
Pilot-projekt cjelodnevne nastave počinje najesen u 50 škola koje rade u jednoj smjeni.
- Svaka od njih će dobiti dodatni jedan iznos, mogu čak govoriti o iznosu, 300 tisuća eura smo zamislili da bude taj iznos, po školi, za HRT Dnevnik rekao je Radovan Fuchs, ministar znanosti i obrazovanja.
Profesori koji se uključe imat će do 25 posto veću plaću pa će, uvjeren je ministar, promjene lakše prihvatiti. Jer već je zapelo na pitanju tko bi djeci trebao predavati tjelesnu i zdravstvenu kulturu - učitelji ili kineziolozi.
- Ljudi koji se bave tim pitanjem trebaju gledati što je u najboljem interesu djeteta. Bolje da ih kroz to osjetljivo razdoblje vodi jedan učitelj koji će imati holistički pristup djetetu, istaknula je Sanela Škevin, mag. primarnog obrazovanja, OŠ I. Gundulića, Zagreb.
To tvrde i svi učiteljski fakulteti. Uvođenje kineziologa za njih je podcjenjivanje učitelja, potez koji narušava koncept cjelovite nastave i dovodi u pitanje satnicu.
- To nikako ne znači da će učitelji ostati uskraćeni za satnicu. Dapače, itekako će imati punu satnicu jer imamo puno promjena, rekao je Fuchs.
Učenici drugih razreda nemaju dvojbe o tome tko bi trebao predavati tjelesni.
- Učiteljicu, zato što ne trčimo tako puno krugova nego više igramo igre, rekao je Luka.
Fizički je nedovoljno aktivno više od 80 posto djece
Fizički je nedovoljno aktivno više od 80 posto djece, upozoravaju u otvorenom pismu kineziološki fakulteti. Uz pretilost, među djecom su sve češće bolesti kralježnice.
- Kifoza, skolioza, lordoza, mislim da bi trebalo puno više imati dodatnih aktivnosti. Poticanje djece na svakodnevnu tjelesnu aktivnost, na kvalitetno stjecanje znanja koje će svakodnevno primjenjivati u svakodnevnom životu, mislim da kineziolozi imaju što reći i u razrednoj nastavi, rekao je dr. sc. Dario Novak, doc./predsjednik Međunarodne asocijacije za tjelesnu i zdravstvenu kulutru.
Više tjelesne aktivnosti, ali i više izbornih predmeta, umjetnosti i stranih jezika u cjelodnevnoj nastavi. Eksperimentalno se uvodi predmet svijet i ja, kao alternativa vjeronauku. A još se bruse detalji predmeta praktične vještine, koji je nalik domaćinstvu. Vremena za pripremu imaju do 2027.