Najveće svjetske tvrtke za proizvodnju hrane i pića u zemljama s niskim prihodima u prosjeku prodaju proizvode koji su manje zdravi od onih koje prodaju u zemljama s visokim prihodima, navodi se u novom izvješću.
Proizvodi koje prodaju tvrtke uključujući Nestle, Pepsico, Unilever, Danone i Mars, između ostalog, procijenjeni su kao dio globalnog indeksa koji je objavio Pristup inicijativi za prehranu (Access to Nutrition Initiative - ATNI).
"Vrlo je jasno da to što oni prodaju nije zdravo"
Otkriveno je da su proizvodi 30 tvrtki prodavani u zemljama s niskim prihodima imali niže rezultate u sustavu ocjenjivanja zvjezdicama razvijenom u Australiji i Novom Zelandu od onih koji se prodaju u zemljama s visokim prihodima. Ovo je prvi put da je Indeks podijelio procjenu na zemlje s niskim i visokim dohotkom, prenosi Dnevnik.hr.
U sustavu ocjenjivanja proizvodi su rangirani od jedan do pet prema njihovoj zdravstvenoj ispravnosti, s pet kao najboljom ocjenom, a rezultat iznad 3,5 smatra se zdravijim izborom. U zemljama s niskim prihodima portfelji multinacionalnih kompanija ocijenjeni su s 1,8 u sustavu. U zemljama s visokim dohotkom, gdje je testirano više proizvoda, ocjene su bile 2,3.
"Vrlo je jasno da ono što te tvrtke prodaju u najsiromašnijim zemljama svijeta, gdje su sve aktivnije, nisu zdravi proizvodi'', rekao je direktor istraživanja u ATNI-ju Mark Wijne za Reuters.
Indeks je, ističu iz ATNI-ja, važan jer pakirana hrana sve više igra ulogu u krizi pretilosti, koja je sada globalni fenomen. Više od jedne milijarde ljudi diljem svijeta živi s pretilošću, prema podacima Svjetske zdravstvene organizacije. Svjetska banka procjenjuje da 70 posto ljudi s prekomjernom težinom ili pretilo živi u zemljama s niskim i srednjim dohotkom.
Oglasili se iz prozvane kompanije
"Obvezali smo se povećati svoju prodaju hranjivije hrane, kao i usmjeravati ljude prema uravnoteženijoj prehrani", rekao je glasnogovornik Nestlea i dodao da obogaćuju proizvode kako bi pomogli riješiti nedostatke nutrijenata u zemljama u razvoju.
Glasnogovornik PepsiCoa odbio je komentirati nalaz. Tvrtka je prošle godine postavila nove ciljeve za smanjenje natrija u svom čipsu i dodavanje sastojaka poput cjelovitih žitarica u svoje proizvode.