Preminuo je veliki plesni umjetnik Veseljko Sulić, rođen u Pučišćima na Braču 1929. Karijeru je gradio preko zagrebačkog HNK, Londona i Pariza, a najveći dio svoje je koreografske i pedagoške karijere ostvario u Las Vegasu, s Nevada Dance Theater, javlja Hrvatsko narodno kazalište Split.
"Zbogom i hvala, dragi Veseljko Sulić. Počivao u miru", nadodali su u nastavku.
Koreografsku karijeru počeo je baletom Suite Lyrique u Parizu
Na 51. Splitskom ljetu 2005. godine Balet HNK Split izveo je njegovu autorsku večer nazvanu The Best of Sulić. Podsjetimo, Pučišća na Braču rodno su mjesto Sulića i zapravo ga još uz njih vežu prve uspomene koje imaju scenske obrise, jer je već tada improvizirao predstave. I u El Shattu, kamo je sa zbjegom dospio 1943. pridružio se pionirskom kazalištu. Početak klasične baletne naobrazbe 1948. godine vezan je uz HNK u Zagrebu, i od tada je Sulić uz brojne svjetske kazališne daske vezan već skoro 60 godina.
Stipendiju za London Sulić dobiva 1952. godine i njegov učitelj postaje Audrey de Vos, a plesačka iskustva stječe u trupama Johna Cranka, Kennetha McMillana i drugih. Već naredne godine Sulić se pridružuje trupi Janine Charrat u Parizu gdje ostaje punih jedanaest godina. Započinje, naravno, manjim ulogama, no stalno i brzo napredujući on već 1956. u trupi Ballet des Etoiles de Paris postaje Danseur Etoile. Diljem Europe Sulić solistički nastupa s najpriznatijim tadašnjim balerinama poput Ludmille Tcherine, Zizi Jeanmaire, Colette Marchand; nastupa u filmovima u Francuskoj i Njemačkoj, s Geraldine Chaplin snima i film za Francusku televiziju, a godine 1960. glavni je plesač u Lido de Paris.
Koreografsku karijeru počeo je baletom Suite Lyrique u Parizu, da bi doskora, zajedno s Jeanom Cocteauom, u Lyonu koreografirao Kralja Edipa. 1964. Sulić nekoliko mjeseci nastupa u Broadway theater u New Yorku, istodobno pohađajući školu Marthe Graham, a kad mu je za nastup u Tropicani u Las Vegasu u čuvenom Folies Bergere bio ponuđen tromjesečni ugovor, sudbina je htjela da taj angažman potraje narednih devet godina! Filmsku karijeru Sulić također ne prekida, pa u Hollywoodu 1971. snima film Mrs. Pollyfax - spy, s Rosalind Rusell.
Koreografsku karijeru Sulić je ostvario i u operama diljem Europe, Amerike i Južne Amerike
Nakon što je postigao potreban obrazovni status pri Professional Dance Teachers Association, Sulić počinje i podučavati klasični balet na University of Nevada u Las Vegasu. Te iste, 1972. godine osniva Nevada Dance Theater, koja je od skupine nekoliko baletnih zaljubljenika prerasla u posve profesionaliziranu instituciju nacionalnog značenja. Koreografsku karijeru Sulić je ostvario i u operama diljem Europe, Amerike i Južne Amerike. U San Franciscu u razdoblju od osam godina koreografirao je: Pikovu damu, La Giocondu, Borisa Godunova, Evgenija Onjegina, Adrianu Lecouvreur; a za Teatro Colon u Buenos Airesu, Samsona i Dalilu, a u Ženevi Faust i Idomeneo, te Samsona i Dalilu. 1992. u Seattleu u koprodukciji SAD - SSSR koreografira operu Rat i mir, najveće umjetničko dostignuće te godine po ocjeni New York Timesa.
Njegov balet Mantodea doživio je poseban uspjeh na Međunarosnom plesnom takmičenju u Varni i Moskvi, a isti balet bio je snimljen i za TV Beograd te izvođen u Kanadi, Novom Zelandu, Singapuru, Hong Kongu, Mađarskoj, te na brojnim mjestima u SAD.
Životna, plesna, koreografska i pedagoška iskustva...
Otkad je osnovao Nevada Dance Theater za tu trupu koreografirao je 51. balet, od klasičnih do neoklasičnih, modernih i etnički inspiriranih baleta, a Sveučilište u Las Vegasu na kojemu je osnovao Odjel za ples i na kojemu klasični balet podučava već dulje od dva desetljeća 1987. godine dodjeljuje mu nagradu Distinguished Nevadan Award; 1997. Community Art Award, a 1999. ulazi i u Legends Hall of Fame, zbog vizionarskih zasluga za osnivanje NDT-a.
Svoja životna, plesna, koreografska i pedagoška iskustva Sulić na najbolji je način objedinio u svojoj knjizi Vision in the Desert: A Dancer's Life, objavljuje na svojim stranicama HNK Split.