Nekadašnja magistralna cesta s kolničkim trakama ispucalog i dotrajalog asfalta na kojoj je bio popriličan broj onih koji su podlegli ozljedama u prometnim nesrećama, danas je moderna četverotračna prometnica obasjana žutim svjetlima sa znatno manjim brojem, kako prometnih nezgoda, tako i brojem poginulih.
No, unatoč drastičnom smanjenju sudara, ozlijeđenih i poginulih državna cesta D8 kroz Kaštela pomalo otkriva svoje nedostatke, piše portal kastela.org.
U posljednjih 12 godina postojanja one stare magistralne ceste poginulo je više od 110 ljudi, dok se broj stradalih od njezine rekonstrukcije itekako smanjio, čak za 90 posto. No, koliko god imala svoje sigurnosne prednosti, pojavili su se i prvi nedostaci. Posebno na području Kaštel Sućurca i to na križanju ulica Put Strinje i ulice Tamunić, odnosno križanju sjeverno od Jadranovog igrališta.
Upravo na tom djelu državne ceste kroz Kaštela poginuo je najveći broj ljudi. Od njezina otvaranja na potezu od raskrižja kraj Vatrogasnog doma do semafora iznad Jadranovog igrališta, poginulo je deset osoba, o tome svjedoči policijska statistika.
Da bi se na toj dionici trebalo nešto poduzeti, odnosno ići ka određenim sigurnijim prometnim rješenjima svjesni su i u Hrvatskim cestama i u Gradu Kaštela. Gradonačelnik Denis Ivanović traži da se poduzme bilo što, a sve s ciljem prometne sigurnosti.
- Ljudski životi važniji su od svega i upravo stoga sam apelirao prema Hrvatskim cestama da se uhvate u koštac s trenutnim stanjem, koje po pitanju sigurnosti naših sugrađana nije dobro - upozorava gradonačelnik, javlja portal kastela.org.
A s njegovim upozorenjem slažu se i u Hrvatskim cestama gdje već iznalaze nova rješenja i nedvosmisleno poručuju kako semafori iznad Jadranovog odlaze u povijest.
Trajno će se gasiti semafor iznad Jardanovog igrališta uz izgradnju prometnih priključaka
- Zbog većeg broja prometnih nesreća, a u cilju revizije cestovne sigurnosti, održani su sastanci s predstavnicima Grada Kaštela. Zajednički je zaključak da je potrebno kroz izradu novelacije projektne dokumentacije sagledati potencijalno opasna mjesta u Kaštel Sućurcu, te poduzeti moguće građevinsko – prometne zahvate u cilju dodatnog podizanja razine sigurnosti prometovanja – kazali su iz Hrvatskih cesta.
Na naš upit, znači li to da će se u potpunosti zatvoriti ova dva priključka na takozvanu brzu cestu, dobili smo slijedeći odgovor.
- Četverotračna prometnica kroz Kaštela ne spada u kategoriju brze ceste (kao npr. brza cesta Solin-Klis). Načelni plan je da se dokinu ova dva semaforizirana raskrižja, ali da se zbog potreba lokalnog stanovništva ostavi uzdužni priključak „desno-desno“ sa pripadajućim izljevnim i uljevnim trakama. U sklopu razrade projektnog rješenja svakako će se sagledati i potrebe pješačkih tokova. Postupak nabave usluge projektiranja idejnog rješenja je u tijeku, te će uskoro biti poznat projektant koji će izraditi idejno rješenje - kazala su iz HC-a.
Dodala je i kako će ostati uzdužni priključak „desno-desno“ sa pripadajućim izljevnim i uljevnim trakama i potvrdila kako će kroz razradu projektne dokumentacije, uz suradnju s predstavnicima Grada i Prometne policije, sagledat i problematiku pješačkih tokova.
Pothodnik, odnosno bujični potok će se osposobit za pješake
- Postojeći bujični propust kojega danas koriste pojedini građani, većinom djeca je u vlasništvu Hrvatskih voda i on je djelomično osposobljen i za pješački promet. Sama realizacija usvojenih mjera u smislu dopune prometne signalizacije i građevinskih zahvata provest će se nakon ishođenja svih potrebnih suglasnosti i akta potrebnih za izvođenje radova - zaključili su iz HC-a, piše portal kastela.org.
A upravo o problemima postojećeg pothodnika, koji je zapravo bujični potok, međutim koriste ga i pješaci, raspravljalo se na zadnjoj sjednici Gradskog vijeća. HSP-ov vijećnik Anto Komljen upozorio je na probleme rasvjete na tom prolazu tvrdeći kako je prolaz konstantno u mraku, a što zbog sigurnosti i straha stvara probleme djeci koja tim putem idu prema kućama na povratku iz škole ili sa treninga. Posebno sada kada je na raksrižju iznad Jadranova igrališta semafor postavljen na trepćuće žuto svjetlo zbog radova na projektu aglomeracije.
- Koliko god mi mijenjali rasvjetna tijela u tom pothodniku, huligani će ih ekspresno razbiti. Kako se boriti s takvim vandalima. Njima bi se trebali baviti roditelji koji ih, očito je, nisu dobro odgojili. Stavit ćemo novu rasvjetu ali za koji dan, ona više neće postojati, jer će nestati pod naletom huligana – odgovorio je tom prilikom Komljenu, upravitelj Vlastitog pogona Ivan Čagalj, piše portalkastela.org.
Iz svega navedenog da se zaključiti kako državnu cestu D8 na predjelu Sućurca čeka rekonstrukcija, koja je nužna prvenstveno radi sigurnosti vozača i pješaka kao i što manjeg broja prometnih nesreća. Nakon svega izrečenog, jedino se nadamo da ovaj projekt neće biti jedan od onih na čiju realizaciju se čeka godinama.