Gradonačelnik Grada Splita Ivica Puljak nakon dobivenog mandata na ovogodišnjim parlamentarnim izborima za 11. saziv Hrvatskog sabora koji su bili održani 17. travnja osvojio je mandat kao predsjednik stranke Centar. No, mjesec dana kasnije Puljak je objavio da će svoj saborski mandat staviti u mirovanje, a umjesto njega u Sabor će ući predstavnica stranke Centar, dubrovačka odvjetnica Viktorija Knežević. Ovu odluku obrazložio je razlogom da se u sljedećem razdoblju želi fokusirati na funkciju gradonačelnika Splita i nastavak uvođenja reda u grad.
"Želimo dovršiti ono što smo započeli i od Splita napraviti moderan, uređen grad, na koji ćemo svi biti ponosni. To obećanje ćemo ispuniti", rekao je tada Puljak. Istina je da je Split posljednjih godina doživio brojne promjene, s kojima se ne staje. Cijeli grad je trenutno jedno veliko gradilište: rekonstruira se Žnjan (koji bi trebao biti dovršen do sljedećeg ljeta), gradi s Tehnološki parka, IT sustav, grade se i vrtići, garaže, kulturni centri, parkovi. Također, možda najambiciozniji projekt je onaj koji se proteže od Bačvica do Solina. U sklopu "Projekta poboljšanja vodno-komunalne infrastrukture aglomeracije Split – Solin" već početkom godine započeli su radovi koji su dio ugovora "Spoj sustava odvodnje južnog sliva Grada Splita na UPOV Stupe i dogradnja podmorskog ispusta Stobreč". Ovo znači da su dvije najveće splitske plaže trenutno gradilišta, a to na svojoj koži osjećaju kako domaći stanovnici tako i turisti, kojih je postepeno sve više.
No, nećemo se sada fokusirati na plaže, već na još jedan aspekt Puljkova "uvođenja reda" - uređenje ulica.
Tako je krajem svibnja krenulo uređenje Lokvi. Šižgorićeva i Stepinčeva ulica postale su jednosmjerne, dok su u Stepničevoj iscrtali biciklističku stazu i parking mjesta. Označeno je 139 vanjskih parkirnih mjesta, također zemljane površine postaju parkirna mjesta s travnatim rešetkama, a označene su i pješačke koridore i biciklističke staze. Uz sve to stižu i nova 43 stabla te 652 grma.
Za ciljeve projekta navedeni su "oslobađanje prostora od automobila, uređenje dodatnih parkirnih mjesta, više pješačkih i biciklističkih zona, povećanje sigurnosti i čistoće i oplemenjivanje prostora zelenilom."
Dok su neki zadovoljni ovim promjenama, neki baš nisu.
"Širina ceste sužena je na neadekvatnu širinu čime je postala potpuno nepregledna", javio nam se jedan zabrinuti stanovnik kotara Lokve. Navodi kako uz trenutno sužavanje ceste, kamioni i vozila hitne i vatrogasaca ne mogu pristupiti zgradama jer je ostalo malo prostora za vozila. Također, kada dođe do pražnjenja smeća, zakrči se cijela prometna traka.
Nedavno dobili i garažu
Podsjetimo, kvart Lokve nedavno je dobio uređenu garažu vrijednu 24 milijuna kuna, smještenu pokraj Osnovne škole Lokve-Gripe, a građanima na raspolaganju nudi 222 parkirna mjesta. Na vrhu garaže nalazi se i školsko igralište s nogometnim i košarkaškim terenom te dječjim igralištem. No, ni to nije bilo bez vlastitih problema, o čemu smo također pisali na Dalmaciji Danas.
Ipak, garaža koja ima ukupno 188 mjesta za automobile, 10 mjesta za osobe s invaliditetom, 2 punionice i 22 mjesta za motocikle, očito nije bila dovoljna stanovnicima ovoga kvarta jer su brojni automobili i dalje bili parkirani na nogostupima i gdje god se moglo naći mjesta. Ova promjena ulica trebala je biti dodatno rješenje, no očito ni to nije previše pomoglo.
"Kotar je donio ovu nakaradnu odluku bez ikakve konzultacije sa građanima. Moji susjedi su, malo je reći bijesni i zgroženi načinom kako nam je ulica uništena automobilima koje su smjestili nasred ceste s opravdanjem kako će nam se omogućiti više parkirnih mjesta, dok su nam zapravo ukinuli 20-ak mjesta u ulici. Stepinčeva je čak nešto mjesta i dobila, no Šižgorićevu su uništili i napravili najveći promašaj u povijesti kvarta", nastavlja.
Drugi stanovnici također kažu da se nije puno postiglo s parkirnim mjestima.
"Čini mi se da nema više parking mjesta no što je bilo prije. Štoviše, mislim da ih je čak i manje. Također, ako se uvede plaćanje parkinga, o čemu sam čula da se govori da je potencijalna mogućnost, svi ćemo morati plaćati za nešto što je prije bilo besplatno", dodaje nam čitateljica.
Djeca imaju problem s odlaskom u školu
Veliki problem je i, kaže nam čitatelj, odlazak djece u školu. Dok su do sada bezbrižno i samostalno išla do škole, naš čitatelj kaže da je sada sve teže i opasnije.
"Do sada su Lokve bile ugodan kvart za življenje, djeca su bezbrižno i samostalno odlazila u školu. Od nove regulacije prometa, djeca iz škole moraju zagazit na polovinu Šižgorićeve ulice kako bi vidjela dolazi li vozilo s desne strane jer im parkirana vozila zaklanjanju pogled", dodaje.
"Novi, napravljeni kružni tok oko škole donio je djeci samo stres i probleme. Nesreće su se rijetko događale u našem, gotovo nikad, no sada ih je nažalost realno očekivati. Ne znam kome je i zašto palo na pamet dirati naš kvart", kaže.
Parkirana vozila nose sa sobom i druge probleme.
"Roditelji malu djecu iz sjedalica vade direktno na sredinu ceste, što zaustavlja promet i stvaraju se gužve. Nastaju velike kolone budući da je sav kvartovski promet preusmjeren kroz našu ulicu", opisuje nam stanovnik kotara.
Do promjena je ipak došlo i stanovnicima ostaje na njih se naviknuti, a nama preostaje vidjeti do kojih će sve problema još u budućnosti doći.