Kako napreduje „Implementacija sustava e-ticketing u Promet d.o.o. Split putem ITU mehanizma“, projekta vrijednosti 25 milijuna kuna za korisnike javnog prijevoza na području Grada Splita i Urbane aglomeracije Split te zaposlenika, pitali smo direktora Miroslava Delića.
Kad će se ljudi riješiti pokaznih karata i svega onog što prethodi njenom izdavanju od strane Prometa?
- Pokazne će ostati, ali ne u sadašnjem obliku. Radimo na sustavu e-ticketinga i rok za njegovu implementaciju je u svibnju iduće godine. Do sada smo uspjeli riješiti cijeli softverski dio. Za pokazne karte se neće trebat ići svaki mjesec na biljetarnice. Bit će beskontaktne kartice. Osim preko interneta karte će se moć kupovati na kartomatima. Bit će vanjski display na autobusnim stanicama na kojem će se znati kad koji autobus dolazi. U autobusima će bit kao u podzemnim željeznicama gdje će se putnike obavješćivati vizualno i zvučno za predstojeću stanicu. Kroz aplikaciju će se moći pratiti u realnom vremenu gdje se koji autobus trenutno nalazi. Sustav ima sedam modula i za putnike i za nas u firmi za upravljanjem voznim parkom. To je dosta sveobuhvatan sustav e-ticketinga kojeg treba instalirati.
Sređivanjem stanja u Prometu neki nisu prošli najbolje?
- Četvero ljudi dobilo je otkaz ovo ljeto. Utvrdili smo da su postupali protivno zakonskim propisima i pravnim aktima koji reguliraju rad našeg društva. Jednostavno nije bilo druge opcije. Svi su oni imali upozorenja pred otkaz zbog drugih nepodopština. Prije dvije godine kad smo krenuli u sređivanje stanja u Prometu, u transformaciju od najgore gradske firme koja je bila pred stečajem u jednu od najboljih gradskih firmi, sa sindikatima smo se dogovorili da ćemo napraviti sve da povećamo parva radnika, poboljšamo uvjete rada. Tu prvenstveno mislim na nove autobuse i opće uvjete rada i primanja zaposlenika. Kad smo broj zaposlenih smanjili za sto plaće smo povećali za gotovo 17 posto. Naravno da se onda očekuje od radnika da se drže zakona i propisa. I sad se ljudi čude kako se u javnim firmama može dobit otkaz.
Koliko danas imate zaposlenih?
- Smanjen je broj ljudi sa 700 na 600. Od toga je vozača nešto manje od 400. Dio ljudi je riješen kroz otpremnine. U godinu dana koliko smo provodili plan zbrinjavanja ljudi dio je ljudi otišao starosnu mirovinu ili je ispunio uvjete za neku drugu mirovinu.
Hoćete li raspisati natječaj za nove vozače s obzirom da je gradonačelnik zabranio zapošljavanja u komunalnim tvrtkama bez njegovog potpisa i javnih natječaja?
- Nama je gradonačelnik dao prije mjesec i po dana dao suglasnost da zaposlimo 10 vozača jer se prije početka školske godine povećava broj linija i polazaka. Vjerojatno će se uskoro ukazati potreba za novim jer nam je u tom sektoru vrlo velika fluktuacija. I u ovom vremenu korone imamo dosta ljudi u izolaciji ili su zaraženi. Vozači su nam dnevno u kontaktu sa 60 tisuća putnika i više što ih prevezemo.