Još ovog proljeća malo je tko vjerovao da ćemo imati iznimno uspješnu turističku sezonu, a dogodilo se upravo to. Pri tome su, očekivano, daleko najbolju rezultati ostvareni u kolovozu, a ni posezona nije podbacila.
Samo u kolovozu u komercijalnim smještajnim objektima u kolovozu je 4,1 milijun turista ostvarilo 26,2 milijuna noćenja, što su porasti od 65 i 57 posto u odnosu na kolovoz 2020. i tek mali zaostatak za rezultatima iz kolovoza 2019. godine, pokazuju podaci Državnog zavoda za statistiku (DZS). U kolovozu ove godine ostvareno je 94,3 posto noćenja u odnosu na kolovoz 2019., dok je turista u komercijalne smještajne objekte došlo 86,3 posto od onih iz kolovoza te godine.
Većina turista bili su stranci, kojih je došlo 3,7 milijuna, ostvarivši 91,5 posto ukupnih noćenja ili 24 milijuna, čime su u plusu u odnosu na lanjski kolovoz od 78,6 i 65 posto, te su ostvarili i 84,1 posto dolazaka i 92,5 posto noćenja turista iz kolovoza 2019. godine.
O financijskim rezultatima sezone na području županije razgovarali smo s Ivicom Kusićem, pročelnikom Porezne uprave Splitsko-dalmatinske županije.
Kako ocjenjujete turističku sezonu kroz ostvarene financijske rezultate?
- Analizirajući rezultate turističke sezone u našoj županiji, možemo slobodno izjaviti da su financijski rezultati za srpanj, kolovoz i rujan 2021. godine nadmašili rezultate istih mjeseci u 2019. godini, a na one loše rezultate u 2020. godini bolje se ne referirati jer su i oni bili dobri, kad uzmemo u obzir kakve su ih okolnosti pratile u godini koju je obilježila pandemija virusa COVID-19.
Čak su i rezultati za rujan iznenadili, ako uzmemo u obzir da je Hrvatska na korona karti bila u crvenom području. Naime u rujnu 2021. godine ukupna vrijednost fiskaliziranih računa premašila je onu iz rujna 2019. za 17 posto, što iznosi nekih 300 milijuna kuna više!
Raduje me što je cijela sezona iznad razine kojoj smo se nadali, što je veliki pokazatelj oporavka.
Kako objasniti tako snažan oporavak?
- Razloge za dobar rezultat, uz ostale, možemo tražiti u dobroj pripremi svih tržišnih aktera za sezonu, veliku akumulaciju štednje stranih gostiju koji prošle godine nisu bili u mogućnosti otići na ljetovanje, kao i nešto većoj razini cijena.
Uz sve navedeno, pozitivnom promjenom metodologije poreznog nadzora Porezna uprava je svakako dala doprinos dobrom rezultatu. Posebno bih istakao da je Porezna uprava uvođenjem QR koda na račune uvelike smanjila mogućnost zlouporaba sustava, i svim građanima i stranim turistima omogućila da preko mobilnog uređaja s kamerom samo skeniraju QR kod i odmah dođu na nadzorno informatičko sučelje Porezne uprave gdje mogu vidjeti da li je njihov račun fiskaliziran ili ne.
Tako, proširili smo svoje nadzorne kapacitete tako da svaki građanin ili strani gost radi za Poreznu upravu i sprječava zlouporabu sustava.
Uzevši u obzir sve navedeno, ovim mjerama štitimo sve porezne obveznike koji na zakonit i pravodoban način prijavljuju svoj promet i plaćaju porezne obveze.