"eINVOICING for Croatian Public Authorities 2016-HR-IA-0090" ili kraće eICPA, projekt je usmjeren ka promociji i ubrzanju primjene eRačuna/eFakturiranja u Republici Hrvatskoj između tijela javne vlasti, javnih i privatnih poduzeća, poboljšanjem postojećeg tehničkog i organizacijskog okruženja za razmjenu elektroničkih računa.
Od studenog 2018. godine, eRačun postaje obvezom za komunikaciju s državom u postupcima javne nabave - sukladno odredbama Direktive o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi (2014/55/EU), koju su Europski parlament i Vijeće izdali 16. travnja 2014. godine. Direktiva predviđa obvezu spremnosti za zaprimanje računa u elektroničkom obliku za sve javne naručitelje poput tijela državne uprave, jedinica regionalne i područne samouprave, javnih poduzeća i ostalih oblika javne administracije.
Realizacijom ovog projekta VIK će biti spreman zaprimati račune u elektroničkom obliku čime će zadovoljiti zakonsku obvezu. Intencija je da se najkasnije do 2020. uvede obvezno korištenja elektroničkog računa za tijela državne uprave i javnu nabavu čime se ne bi više podržavalo papirnate račune.
- Tržište danas od tvrtki zahtijeva prilagodbu digitalnom dobu bez iznimki, a tim putem definitivno ide i VIK. Digitalizacija poslovanja na ovaj način doprinijet će učinkovitosti, pojednostavit će upotrebu sustava te stvoriti nove prilike za daljnje inovacije s ciljem istiskivanja papira iz svakodnevnog poslovanja što je više moguće. - kazao je Drago Davidović, direktor ViK-a.
Projekt je financiran putem Connecting Europe Facility (CEF) Programa, tj. njegove osi CEF Telekom koja financira projekte od zajedničkog interesa za implementaciju infrastrukture digitalnih usluga u EU. Te aktivnosti pridonose jačanju mrežnih prekograničnih usluga poboljšavajući svakodnevni život građana, poduzeća i javne uprave te razvoj jedinstvenog digitalnog tržišta.
- Ovim projektom nastavljen je proces digitalizacije poslovanja VIK-a i stvorena osnova za daljnje unaprjeđenje našeg IT sustava. - rekla je Anita Jović Andrijašević, IT specijalist.
TRAJANJE PROJEKTA: 19.09.2017. – 19.09.2018.
BUDŽET PROJEKTA: Ukupna vrijednost je 352,268 €, a EU sufinanciranje 75%.
CILJEVI PROJEKTA SU:
- poticanje i promocija korištenja elektroničke razmjene računa s javnom upravom,
- integracija novih tijela javne uprave (županije, općine, javne tvrtke),
- prilagodba formata razmjene eRačuna sukladno novom standardu Europske unije te
- nadogradnja tehnološke osnove sa eDelivery komponentom.
Nositelj i koordinator projekta je MINISTARSTVO GOSPODARSTVA, PODUZETNIŠTVA I OBRTA, dok su projektni partneri IN2, FINA, ZAGREBAČKA ŽUPANIJA, BJELOVARSKO-BILOGORSKA ŽUPANIJA, ISTARSKA ŽUPANIJA, OPĆINA KAMANJE, OPĆINA PETRIJANEC te VODOVOD I KANALIZACIJA d.o.o. SPLIT.