Kada bi se prijašnjih desetljeća raspisao natječaj za vozača, na jedno radno mjesto prijavljivalo bi se više desetaka kandidata. Autobusi su tada bili muzejski primjerci, mnogi se još dobro sjećaju karampana koje su vozile prometnicama Splita i županije.
Posljednjih godina Promet se potpuno modernizirao po pitanju voznog parka, no interes za radnim mjestom vozača drastično je opao.
Hoće li gradski i prigradski promet biti ugrožen, s obzirom na gotovo nepostojeći interes na otvoreni natječaj gotovo da nema interesa? Uz to, nekolicina vozača je koncem 2023. otišla u mirovinu, a na njihovo mjesto nitko nije došao.
"U ovom trenutku nedostaje nam minimalno 10 do 15 vozača"
O nastaloj situaciji kontaktirali smo direktora 'Prometa' Stanka Sapunara.
"U ovom trenutku nedostaje nam minimalno 10 do 15 vozača. Riječ je o tehničkom minimumu, odnosno o brojkama s kojima se ne planiramo zadovoljiti. Naše ambicije su znatno veće u skladu s najavama uvođenja novih linija tako da slobodno mogu kazati da nam je cilj zaposliti još 40 vozača. Naša je zadaća zajedničkim snagama kao kolektiv iznaći rješenje za rastuće potrebe naših sugrađana. Oni sve više koriste javni gradski prijevoz i to je nešto što nas veseli", uvodno je istaknuo Sapunar i nadodao:
"Naše ambicije u pronalasku novih vozača u ovom trenutku premašuju ponudu na tržištu. Upravo zato natječaj za nove vozače konstantno je otvoren i bit će otvoren sve dok se ne približimo spomenutim brojkama, a sve kako bi našim sugrađanima pružili najvišu razinu usluge".
Nabavljeni su novi autobusi, ali ih nema tko voziti
S nedostatkom kvalificirane radne snage suočavaju se brojni poslodavci u Hrvatskoj. Dokaz tomu je više od 100 tisuća stranih radnika u zemlji, a i činjenica da su neki javni gradski prijevoznici već krenuli u zapošljavanje stranih radnika. Iz 'Prometa' su nam potvrdili da o tom koraku još ne razmišljaju.
Na pitanje o uvjetima rada, Sapunar je odgovorio:
"Promet je danas jedan od generatora pozitivnih trendova u Splitu. Sustav ticketinga među najboljima je u Europi, cijena karte jednaka je ili manja cijeni sat vremena parkinga u širem centru gradu, a možemo se pohvaliti i s eskadrilom novih autobusa.
Plaće u ovom trenutku ne mogu komentirati s obzirom da su kolektivni pregovori u tijeku, ali mogu kazati da sam optimističan. Uvjeren sam da ćemo s još boljim plaćama i uvjetima rada uspjeti privući nove radnike i zadržati postojeće".
Posao vozača i psihički je zahtjevan obzirom da tijekom vožnje nadgleda i red u autobusu. Uz to, naplaćuje i karte putnicima. Postavlja se pitanje jesu li česti incidenti putnika prema vozačima doprinijeli smanjenom interesu na natječaju.
"Uvođenje kaznenopravne zaštite, odnosno osiguranje statusa službene osobe vozačima, unijelo je pozitivne promjene u odnosima problematičnih pojedinaca prema vozačima. I ovim putem apeliram na poštivanje naših vozača od strane putnika kao što i od svojih vozača očekujemo profesionalnu uslugu i poštivanje svih naših putnika", zaključio je Sapunar.