U posljednje vrijeme, gdje god krenete autom - gužva. Pogotovo u sate kada ljudi idu na posao ili s posla, a da ne govorimo kakav kolaps zavlada kad padne malo kiše. Tek tada su svi na rubu živaca. Iznimka nije ni brza cesta Solin-Klis. Iako bi trebala biti prohodnija za vozila odnosno brza, kao što joj i samo ime kaže, ipak u posljednje vrijeme nije tako.
Požalili su nam se na to i stanovnici koji svakodnevno tim putem moraju do posla, a zatim natrag do kuće, oni čija djeca uredno - kasne na nastavu zbog gužvi koje nastaju.
Izostanci se gomilaju
"Godinama imamo strpljenja i takozvana 'brza cesta' nikada brza nije bila. Ljetom uz turiste su nam najavili 'imajte strpljenja' pa sada nakon turističke sezone opet 'imajte strpljenja'. Postali smo ekipa da imamo strpljenja. Koliko strpljenja? Mi stariji nekako, naša djeca nikako, sa početkom nastave - jer se izostanci gomilaju. Pa statistike kažu: uh, koliko izostanaka", kaže nam ogorčena čitateljica.
Žalosti je što sve predugo traje. Kad se čovjek sjeti da u Japanu ili Kini izgrade kilometre autoceste u svega nekoliko dana, dođe mu loše.
"Žalosno je da će moje dijete skupljati statistiku izostanaka prvog sata nastave zbog ovog nereda. Ne znam kojim institucijama se obratiti i reći da se cesta može riješiti u okvirima struke u kratkom vremenu. Svi državi plaćamo 50 posto poreza i ovo je nedopustivo.
Ne zovite ovu cestu 'brzom' cestom, jer je cesta ta koja stvara lošu statistiku za kašnjenje na nastavu i na posao nas svih koji idemo u Split", kaže nam za kraj čitateljica.
Hrvatske ceste se nadaju razumijevanju
A evo što kažu iz Hrvatskih cesta.
Izgradnja budućeg čvorišta Mravince, kao prve faze dionice: čvorište Mravince – čvorište TTTS, između ostalog, uključuje izgradnju nova tri podvožnjaka pod kolnicima postojeće brze ceste Solin – Klis.
Da bi se uopće pristupilo izgradnji istih, nužno je bilo osigurati privremenu prometnu regulaciju koja podrazumijeva zatvaranje dijela brze ceste i preusmjeravanje prometa. Za prva dva podvožnjaka koja su završena u svibnju ove godine, to je podrazumijevalo dionicu iz smjera Solina na suprotan kolnik brze ceste. Takvo rješenje bilo je u primjeni od studenog 2023. godine do kraja svibnja ove godine i istome nije bilo alternative.
Stoga je i za dovršetak radova na posljednjem podvožnjaku i potpornom zidu novom kraku budućeg čvora Mravince, nužno preusmjeriti promet iz smjera Dugopolja na suprotan kolnik.
Navedeni radovi podrazumijevaju i fizičko uklanjanje dijela kolnika postojeće brze ceste Solin – Klis, stoga u ovom slučaju nije moguće postići povremena otvaranja/rasterećenja niti uz smjenski ili noćni rad sve dok se radovi u potpunosti ne završe, a što se očekuje do 15. travnja 2025. godine, neposredno pred blagdan Uskrsa sukladno planiranoj dinamici radova.
Podsjećamo i da su se dosadašnja iskustva s primjenom predmetne privremene regulacije pokazala prihvatljivima u smislu protoka i brzine prometa uz očekivano veće gužve u vremenu putovanja na posao. No, u izvanrednim slučajevima, poput kvara vozila, može doći do značajnijih zastoja.
Nadamo se da će korisnici imati razumijevanja i strpljenja s obzirom na važnost predmetnih radova i sve prednosti koje će buduća brza cesta do Omiša donijeti.