Šest dana nakon tragične nesreće na benzinskoj postaji "Petrol" na odmorištu "Mosor jug" na autocesti A1, u kojoj je poginuo 80-godišnji vozač BMW-a čiji identitet do danas službeno nije utvrđen, izgubio život, a nekoliko osoba ozlijeđeno, još uvijek se rasvjetljavaju okolnosti nesreće.
Jučer je Nova TV objavila da je vozač koji je izazvao prometnu nesreću preminuo od akutnog zatajenja srca. Potvrdila im je to splitska policija nakon što su iz KBC-a Split izvijestili o rezultatima obdukcije.
Nakon ove tragedije počele su analize koliko se prometnih nesreća dogodila na ovoj lokaciji ili u njenoj okolici.
"Nisu sve nesreće prijavljene policiji"
"Bilo je slučajeva da su vozila nekontrolirano ulijetala na benzinsku pumpu. Pamtimo slučajeve da su vozila velikom brzinom uletjela na benzinsku pumpu. Ljudi se pitaju može li se to vezati uz konfiguraciju terena, odnosno mane koje su napravljene za vrijeme izgradnje ovog odvojka. Jedno se auto zadnji put zaustavilo na krovu.
Sve bi se to zaustavilo prije pumpe, udarili bi o kornižu, otpalo bi kolo...
Sve se ovo treba aktualizirati da se spriječe buduće nesreće na ovoj lokaciji. Osobno znam kada ulazim na ovu pumpu da me "privari". Kada se ulazi, naglo je poprilična nizbrdica. Desi mi se da naglo stisnem kočnicu. Nisam jedini, vidi se na korniži koja je izrazbijana. Nitko do ovog slučaja još nije udario u pumpu", govori čitatelj za Dalmaciju Danas.
Na kraju je naglasio još jednu bitnu stvar:
"Većinu prometnih nesreća na području ove benzinske pumpe policija nije evidentirala jer ih se nije ni zvalo. Razlog je izbjegavanje kazne, ljudi zovu vučnu službu da bi otišli što prije", zaključuje naš sugovornik.
Smrtni slučaj 2017.
Upit o broju nesreća na ovoj pumpi poslali smo PU splitsko-dalmatinskoj.
S obzirom na vođenje statističkih i analitičkih podatak nismo u mogućnosti dostaviti Vam podatke za traženu mikro lokaciju već za određeni dio autoceste koji obuhvaća i predio odmorišta Mosor koje se nalazi se na 402 kilometru autoceste A-1.
Na području A1 od 390 do 408 kilometra, do trenutka događaj od 3. rujna 2024.godine u poslijepodnevnim satima, u proteklih 17 godina (od 2007 do 2024.godine) evidentirana je samo 1 prometna nesreće s poginulom osobom i to 2017 godine.
Od 2007. do danas evidentirane su ukupno 72 prometne nesreće. Dakle, prosječno 4 prometne nesreće godišnje.
Analizirajući statističke podatke ne možemo govoriti da se na ovom području učestalo događaju prometne nesreće posebno ne s ozlijeđenim osobama.
Još jednom napominjemo da se podaci odnose na dio A1 a ne samo na područje odmorišta Mosor", odgovorili su nam u PU SDŽ.
"Zlatni"
O ovoj problematici pisala je i Slobodna Dalmacija, a u nastavku prenosimo dio toga članka:
Ovaj slučaj ukazuje na moguće probleme u izvedbi dionice Dalmatine između čvorova Dugopolje, Blato na Cetini i Šestanovac.
Prema neslužbenim informacijama, naftna kompanija "Petrol" nekoliko je puta upozoravala "Hrvatske autoceste" (HAC) na opasnosti povezane s lošom izvedbom ulaza u odmorište. Vozači koji dolaze iz smjera Dugopolja i Biskog često se naglo spuštaju niz nepreglednu nizbrdicu, gdje ih na kraju čeka rubnjak, stvarajući zabludu o smjeru skretanja, čak i kod iskusnijih vozača.
Ovaj problem postaje posebno opasan kad vozači ulaze u odmorište prevelikom brzinom, bez dovoljno vremena za pravilnu reakciju, osobito onima koji prvi put prolaze tim putem. Sugovornik koji je želio ostati anoniman tvrdi da čak i vozači koji dobro poznaju taj dio autoceste često dobiju "pogrešnu sliku" prostora.
– Nema sumnje da je ovdje riječ o lošoj izvedbi – naglašava izvor Slobodne Dalmacije.
Odmorište "Mosor jug" bilo je u centru pažnje već 2011. godine, kada su procurile informacije o neproporcionalno visokim troškovima izgradnje dvaju sanitarnih čvorova. HAC je konzorciju domaćih građevinskih tvrtki predvođenih "Konstruktor-inženjeringom" platio 3,5 milijuna kuna, iako su prema troškovniku radovi trebali iznositi nešto više od pola milijuna kuna.
U to vrijeme, WC školjke su koštale blizu 5000 kuna po komadu, držači za papir 3500 kuna, koševi za smeće 700 kuna, a oznake za WC 400 kuna po komadu. Zbog ovih i drugih nepredviđenih troškova, izvođači radova zatražili su dodatnih 11 milijuna kuna, što je odobreno od strane tadašnje uprave HAC-a, tako da je ukupni iznos isplaćen za dodatne radove na WC-ima i odmorištu premašio predviđeni troškovnik za 13 milijuna kuna.