AI napreduje svakim danom, a prvi bi u ropotarnicu povijesti mogli poslani copy-paste “novinari”, prepisivači, a moguće i dio fotografa. Ovisno o tome koliko brzo to shvate glavni sponzori, prvenstveno država, da umjetna inteligencija može ovakve stvari kao u nastavku raditi daleko brže i efikasnije, piše Istramet.
Evo jednog primjera. Bliži se turistička sezona, a već standardno mediji su puni natpisa kako smo skupi, kako su gosti razočarani i slično. Za mene je OpenAI (GPT-4) u samo nekoliko sekundi napisao više novinskih tekstova o skupoći istarskog i hrvatskog turizma. Za fotografije sam se ipak morao više potruditi u Midjourney AI-u, ali nije to neki problem.
MOJ ZAHTJEV: Napiši mi novinski članak do 1000 riječi za lokalni istarski medij. Tema je skupoća u restoranima. Kratak intervju s izmišljenom njemačkom obitelji kako se osjećaju prevareni jer su pizzu platili 20 EUR te kako se više nikad neće vratiti u Istru! Izdramatiziraj malo da još dodano zapališ publiku.
ČLANAK: Turistička sezona u Istri uvijek donosi veliku gužvu i priliv stranih gostiju koji žele okusiti autentične delicije i uživati u prekrasnoj prirodi. Međutim, s dolaskom ljeta, povećava se i cijena hrane u restoranima, što je jedan od najvećih izazova s kojima se turisti suočavaju tijekom boravka u Istri.
osljednji primjeri previsokih cijena hrane u istarskim restoranima potaknuli su jednu njemačku obitelj da se oglasi i kaže što misli. Radi se o obitelji Schmidt, koja je boravila u Istri prošlog tjedna i koja je ostala zgrožena kada je vidjela koliko je skupa hrana u nekim restoranima.
“Platili smo 20 EUR za jednu pizzu u jednom restoranu u Rovinju, a u drugom restoranu u Puli smo za jednu porciju ribe platili 40 EUR. To je jednostavno previše!”, rekao je gospodin Schmidt u kratkom intervjuu za lokalni istarski medij.
Schmidtova obitelj nije jedina koja se suočila s ovim problemom. Mnogi turisti koji posjećuju Istru žale se na previsoke cijene hrane u restoranima, a to ih čini nezadovoljnima i razočaranima svojim boravkom u ovom prekrasnom dijelu Hrvatske.
No, što je razlog za ovu skupoću u restoranima u Istri? Prema riječima nekih restorana, oni su prisiljeni podići cijene jer su im cijene namirnica porasle zbog pandemije koronavirusa i nedostatka sezonskih radnika. No, turisti su skloni misliti da je to samo izgovor, a da su cijene podignute zbog pohlepe.
Schmidtova obitelj se složila s ovim mišljenjem te kažu da su osjećali kao da su prevareni. “Očekivali smo kvalitetnu hranu po razumnoj cijeni, ali umjesto toga smo dobili lošu hranu i račun koji je bio previsok. To nas je razočaralo i nećemo se vratiti u Istru.”
Ova priča pokazuje da bi istarski restorani trebali razmisliti o svojim cijenama i da bi trebali ponuditi kvalitetnu hranu po razumnoj cijeni kako bi se turisti vratili u Istru i preporučili je drugima.
Stoga, pozivamo istarske restorane da se bore protiv skupoće hrane i da ponude kvalitetne obroke po razumnoj cijeni. Na taj način će turisti ostati zadovoljni svojim boravkom u Istri, a istarski restorani će imati više posla, javlja Istramet.
MOJ ZAHTJEV: Napiši mi novinski članak do 1000 riječi kako je Hrvatska preskupa turistička destinacija, kako ljudi radije odlaze u Kubu, Egipat i sl. Izmisli intervju s jednom obitelji iz Češke čiji su roditelji dolazi u Jugoslaviju (dodaj kako je tada sve bilo bolje), a kako oni (djeca) više neće. Izdramatiziraj bez milosti!
ČLANAK: Hrvatska, jedna od najljepših turističkih destinacija u Europi, počela se suočavati s problemom sve veće cijene boravka za turiste. Mnogi turisti koji posjećuju Hrvatsku uočavaju da je sve skuplje, od smještaja i hrane do zabave i aktivnosti.
Nedavno istraživanje pokazalo je da turisti sve manje dolaze u Hrvatsku zbog previsokih cijena. Umjesto toga, oni radije odlaze u egzotičnije destinacije poput Kube i Egipta, gdje se mogu zabavljati po povoljnijim cijenama.
Jedna od obitelji koja se nedavno vratila iz Hrvatske je obitelj Novak iz Češke. Obitelj Novak posjećuje Hrvatsku već godinama, a ove su godine odlučili posjetiti i susjednu Sloveniju. No, nakon ove godine, odlučili su da više nikada neće posjetiti Hrvatsku.
“Ovogodišnji boravak u Hrvatskoj nas je zaista razočarao. Cijene su bile previsoke, a usluga i kvaliteta su bile ispod očekivanja”, rekla je gospođa Novak u izjavi za lokalni medij.
Gospođa Novak se prisjetila vremena kada je posjećivanje Hrvatske bilo ugodno iskustvo. “Kada smo posjećivali Hrvatsku u prošlosti, sve je bilo puno bolje. Ljudi su bili ljubazniji, cijene su bile razumne, a hrana je bila odlična. Sada, osjećamo se kao da smo prevareni.”
Osim visokih cijena, obitelj Novak se žalila na lošu uslugu u restoranima i hotelima. “Osoblje se činilo nezainteresiranim i nije se trudilo pružiti nam dobru uslugu”, dodala je gospođa Novak.
Ova priča nije samo priča jedne obitelji, već je to priča mnogih turista koji posjećuju Hrvatsku. Previsoke cijene i loša usluga su sve češći problemi s kojima se turisti suočavaju u Hrvatskoj.
Iako je Hrvatska i dalje prekrasna zemlja s bogatom poviješću i kulturom, visoke cijene i loša usluga će sigurno utjecati na turistički promet u budućnosti. Stoga, vlada i turistički sektor trebaju poduzeti korake kako bi se poboljšala situacija i privukli turisti natrag u Hrvatsku.