Most preko Cetine samo što nije pušten u promet (dobro, još neko vrijeme će trajati gužve u Omišu), zapadna rampa na ulazu u Split funkcionira prilično dobro već dva mjeseca (pravi test će biti u sezoni, makar je i ovako 'krnjava', s još uvijek nefunkcionirajućom autobusnom stanicom, smanjila vršni jutarnji pritisak vozila na ulazu u grad), a što je s ostatkom golemog projekta Hrvatskih cesta?
Poznat pod nazivom 'Multimodalna platforma splitske aglomeracije' – sve kako bi se što više sredstava namaknulo iz europskih fondova, stoga mora biti 'multimodalna' – projekt je to koji se sanja već desetljećima. A u dokumentima spominje najmanje 15-ak godina. Uglavnom, iduća veća faza, ako ne računamo stanovita 'šminkanja' i preuređenja pojedinih križanja poput onog pred Stobrečom, odnosi se na planiranu dionicu od budućeg čvora Mravince do TTTS-a.
I dalje smo u fazi ishođenja građevinskih dozvola
- U naravi predstavlja nastavak izgradnje obilaznice Splita, od Solina do Omiša. Realizacija projekta odvija se po dionicama, a ukupna duljina zahvata iznosi 21,5 km. Od ukupne duljine zahvata 10,5 km projektira se kao četverotračna cesta (čvor Mravince – TTTS - čvor Jesenice), a ostatak od 11 km kao dvotračna (čvor Jesenice – most Cetina - čvor Omiš). - ponovila nam je osnovne podatke Tamara Đurijanček, glasnogovornica trenutno najzaposlenije državne tvrtke, Hrvatskih cesta.
- Dionica Mravince – TTTS je zahvat lokacijskom dozvolom podijeljen u šest faza izgradnje. Za faze 1, 2 i 3 (rotor Mravince) izrađena je cjelokupna projektna dokumentacija i elaborati parcelacije koji su ovjereni od katastra. Postupak ishođenja građevinskih dozvola za faze 1, 2 i 3 je u tijeku. Ishođene su dvije dozvole za izmještanje instalacija (Faza 1A i 1B), izdavanje preostalih dozvola (Faza 1D, Faza 2A i Faza 3a) je u završnoj fazi i očekuju se početkom ožujka 2023. godine.
Rok - relativan pojam u Hrvatskoj
Ugovor o izvođenju radova za faze 1, 2 i 3 sklopljen je na iznos 54.301.663,62 kune bez PDV-a (7.207.069,30 E) s izvođačem STRABAG d.o.o. Rok dovršetka radova je 24 mjeseca od uvođenja u posao. Ugovor za usluge nadzora za faze 1, 2 i 3 sklopljen je ugovor na iznos 2.233.558,25 kuna ( 296.444,12 E). Uvođenje izvođača u posao očekuje se krajem ožujka 2023.U tijeku je postupak nabave za izvođenje radova faza 4 i 5, procijenjene vrijednosti od 281.900.000,00 kn bez PDV-a ( 37.414.559,69 E).
Faza 6 u nadležnosti je HOPS-a. - trenutni status, kao i planirani 'time-table' izložila nam je Đurijanček.
Vrijeme će pokazati hoće li sve ići kako je zamišljeno, jer unatoč ponekim pozitivnim ishodima, iskustvo nas uči kako rokove ne bi trebalo uzimati smrtno ozbiljno...