Na tematskoj sjednici Gradskog vijeća Grada Splita predstavljen je plan održive mobilnosti, ključan za razvoj urbane infrastrukture i unaprjeđenje kvalitete života građana. Plan uključuje niz mjera za smanjenje ovisnosti o osobnim automobilima, promicanje javnog prijevoza te povećanje sigurnosti u prometu.
"Ključ je u razvoju održive mobilnosti"
Pomoćnica pročelnice Službe za razvoj grada, Vedrana Franić, istaknula je kako je prilikom izrade plana naglasak stavljen na konkretne mjere koje će doprinijeti razvoju Splita.
"Prema podacima iz 2022. godine, u Splitu je zabilježeno 75.544 vozila, što premašuje prosjek po osobi u Hrvatskoj. Samo 19 posto građana koristi pješačenje kao primarni način prijevoza na posao, ali problem leži u nedostatku adekvatne pješačke infrastrukture u određenim naseljima", kazala je Franić. Govoreći o biciklistima, navela je da Split trenutno ima samo jednu biciklističku stazu duljine 11,5 kilometara, dok sustav javnih bicikala koristi tek 10 posto građana. Glavni izazov je nedostatak biciklističke mreže potrebne za svakodnevno kretanje.
"Samo trećina građana koristi autobusni prijevoz, uglavnom zbog neodgovarajućih linija i niske učestalosti vožnji. Također, problem je što ne postoje prioritetni prometni koridori za autobuse, što usporava promet i smanjuje učinkovitost", dodala je. Plan održive mobilnosti ima ambicioznu viziju koja uključuje povezivanje grada i okolice, smanjenje ovisnosti o osobnim automobilima, unaprjeđenje kvalitete zraka i zdravlja stanovnika te razvoj urbanih prostora prilagođenih pješacima i biciklistima.
Franić je istaknula pet strateških ciljeva: osigurati mobilnost za sve, povećati sigurnost svih sudionika u prometu, potaknuti korištenje javnog prijevoza i održivih oblika mobilnosti, uspostaviti teretni promet na održiv način i transformirati Split u energetski učinkovit i ekološki čist grad.
"Ovi ciljevi predstavljaju temelje za gradsku mobilnost budućnosti", naglasila je Franić.
Suradnja s prometnim stručnjacima
U raspravi je sudjelovao i Marko Šoštarić, dekan Fakulteta prometnih znanosti, koji je zajedno sa svojim timom sudjelovao u izradi strategije za Grad Split.
"Kroz detaljnu analizu trenutnog stanja i suradnju s građanima došli smo do smjernica koje će Split učiniti modernim i održivim gradom. Ovaj plan omogućit će gradu da bolje iskoristi postojeće resurse i da se usmjeri prema budućnosti s manje zagušenja i više ekološki prihvatljivih rješenja", zaključio je Šoštarić.