U supermarketima je vrlo teško pronaći proizvode na prodaju s okruglim cijenama, a u većini slučajeva nude se artikli čije cijene završavaju, primjerice, s 0,99 centi, s 0,39 i tako dalje.
To je trend koji se može vidjeti u raznim dijelovima svijeta kako u velikim trgovačkim centrima tako i u malim prodavaonicama, piše Zadarski list.
Ali zašto? Zasigurno ste se to više puta zapitali prilikom kupovine. Doista, odgovor je lako pogoditi. To je preimenovana marketinška strategija koja preuzima naziv efekt lijeve znamenke.
Zapravo, naš se mozak nastoji usredotočiti na prvi broj slijeva od decimalne točke, obraćajući manje pozornosti na druge znamenke. Na taj način, ako proizvod košta 9,99 eura, navest će nas da pomislimo da ćemo potrošiti 9 eura umjesto 10 da ga kupimo, a u stvarnosti to nije slučaj.
Iako nije novijeg izuma, ova tehnika – također poznata kao charm pricing – jedna je od najprihvaćenijih u svijetu prodaje.
Nekoliko istraživanja i eksperimenata potvrđuje njezinu učinkovitost na kupcima, a jedan od najpoznatijih je onaj koji su proveli istraživači Schindler i Kibarian, podvrgnuvši tri različita kataloga odjeće trima skupinama ljudi.
Cijene raznih artikala kretale su se od najmanje 7 dolara do najviše 120 dolara, s prosjekom oko 30 dolara. Na kraju se većina kupaca odlučila za odjeću koja se prodavala po cijenama koje su završavale na 99 centi, iako zapravo nije bila najjeftinija.