Poznati proizvođač plastičnih kutija za čuvanje hrane Tupperware, koji je svojevremeno bio pravi hit i u Hrvatskoj, podnio je u SAD-u zahtjev za otvaranjem stečaja, piše BBC. Tvrtka koja se našla u problemima tražit će dopuštenje suda za početak procesa prodaje poslovanja i namjerava nastaviti s radom tijekom stečajnog postupka.
Tvrtka osnovana prije 78 godina lani je priopćila da bi mogla propasti ako brzo ne prikupi nova sredstva, a sada se pokušava ponovno pozicionirati i privući mlađe kupce dok se suočava s padom prodaje.
‘Tijekom posljednjih nekoliko godina, financijska pozicija tvrtke bila je ozbiljno pogođena izazovnim makroekonomskim okruženjem‘, izjavila je izvršna direktorica Tupperwarea Laurie Ann Goldman.
Nakon izvješća da se planira pokrenuti stečaj, dionice tvrtke pale su ovaj tjedan za više od 50 posto. Tupperware se već godinama trudi zaustaviti pad prodaje zbog jeftine konkurencije.
Tijekom pandemije zabilježili su kratkotrajni rast prodaje jer je više ljudi kuhalo kod kuće. Ali kad je pandemija završila, prodaja plastičnih spremnika za hranu ponovno je pala. Uz to, tvrtku su pogodile sve veće cijene sirovina, troškovi prijevoza i veće plaće zbog čega su se smanjile profitne marže tvrtke.
Tupperware je godinama dominirao tržištem i postao sinonim za posude za čuvanje hrane tako da mnogi ljudi jednostavno kažu ‘taperver‘ kad misle na bilo koji plastičnu posudu za hranu.
Tvrtku je 1946. godine osnovao Earl Tupper, koji je patentirao fleksibilno hermetičko zatvaranje kutija.
Tupperware je bio velika inovacija jer je koristio novu plastiku kako bi hrana bila dulje svježa, što je bilo silno važno vremenima kad si mnoge obitelji još nisu mogle priuštiti hladnjake.
No nije samo kreativni patent zaslužan za uspjeh tvrtke. Naime, također su osmislili oblik prodaje gdje su žene predstavljale i prodavale Tupperware kutije drugim ženama na tzv. ‘Tupperware partyjima‘.Tupperware spremnici se sada prodaju u 70 zemalja diljem svijeta.