Zillow je upravo objavio novo izvješće koje otkriva glavne značajke koje mogu prodati dom za više nego što se očekivalo. A došli su i do važnog zaključka o tome što potencijalni kupci najviše traže.
Kupci žele “organski modernizam”. Ovaj stil definira sofisticirana završna obrada poput radnih ploča od prirodnog kamena, parketa od bijelog hrasta i venecijanske žbuke. Nekretnine koje se odlikuju ovim značajkama mogu se prodati za značajno više novca.
“Suvremeni izgled današnjih domova karakteriziran je prirodnim kamenom, drvenim podovima te teksturiranim zidovima”, kaže stručnjakinja za trendove u domovima iz Zillowa, Amanda Pendleton. “Kupci aktivno traže i natječu se za domove s profinjenim završnim obradama, što dodatno podiže prodajne cijene.”
Prema ovoj platformi za nekretnine, analiza je provedena pretraživanjem više od 350 ključnih riječi u više od 2 milijuna oglasa za nekretnine koje su bile na prodaju tijekom 2024. godine. Nakon toga, izračunati su dodatni iznosi prodajne cijene uspoređivanjem konačne prodajne cijene doma s njegovom početnom procijenjenom vrijednosti, uz kontrolu faktora poput starosti doma, veličine i vremena kada je bio na tržištu, piše N1.
Izvješće donosi zanimljive uvide o trendovskim stilovima dizajna, materijalima i drugim aspektima.
Radne ploče od prirodnog kamena
Tradicionalno, je granit bio dominantan materijal za radne ploče, no čini se da je na scenu došao novi kamen – steatit.
Zašto steatit odjednom postaje privlačan kupcima? Ovaj tamni, sivi, prirodni kamen je neporozan, što ga čini izuzetno otpornim na mrlje i toplinu, a ne zahtijeva ni impregnaciju kao što je to slučaj kod granita i kvarca. Cijeni se zbog svoje sposobnosti da s vremenom poprima lijep patinirani izgled, slično mramoru.
Potražnja za vlažnim prostorijama
Vodonepropusni prostori za tuširanje i kupanje postaju sve popularniji na tržištu luksuznih nekretnina, ali i one konačno postaju pristupačnije (i poželjnije) prosječnom kupcu. Posjedovanje takve prostorije može pomoći da se dom proda za dodatnih 3,3 posto, u usporedbi sa samo 0,6 posto više kod “spa-inspirirane” kupaonice.
Vlažne prostorije odlične su za obitelji s djecom ili osobe s poteškoćama u kretanju jer nema prepreka poput pragova, vrata ili predmeta koje treba premještati, piše N1.
Optimizirani vanjski prostori postaju norma
Ovakvi prostori postaju produžetak naših unutarnjih životnih prostora, što je potvrdilo i istraživanje Zillowa. Oglasi koji spominju vanjski tuš prodaju se za 2,8 posto više od sličnih domova, dok kuhinje na otvorenom i terase od plavog kamena mogu povećati vrijednost preprodaje za 2,2 posto.