Došao je na red i 8. Balkan Rally. Sve je krenulo 2011. godine kad smo se na 1. Balkan Rally uputili Ivan Bubalo, Duje Vidaković i ja, a nakon par dana su nam se pridružili Goran Blatnjak i Mario Kramarić.
Balkan Rally je zamišljen tako da se svaki dan vozi i svaku večer spava u drugom gradu, da što težim putem dođemo od točke A do točke B, da prolazimo kroz što ljepše predjele, svaku večer imamo party i uživamo u lokalnoj gastronomiji, a kad se vratimo s Rallyja da bar tri dana ne sjednemo na motor i jedemo samo salate i laganu hranu.
Svake godine Rally je sve više rastao, a najviše sudionika je bilo 2016. i to 40 sudionika.
Ove godine nas je prijavljeno 30 - sa splitske Rive nas kreće 11, a ostali nam se pridružuju putem.
Ove godine po prvi put se vozi i skuter Honda X ADV koja će biti na testu. Bit će dostupna svim sudionicima Rallyja koji će je imati priliku voziti te dati svoje mišljenje o ovom vrlo zanimljivom konceptu i prvom velikom enduro skuteru. Na X ADV su montirane drukčije gume od tvorničkih i to Pirelli Rally STR koje nam je ustupila splitska tvrtka Moto Box. Gume će također biti testirane na ovom putu dugom preko 4.000 km kroz 9 država u 10 dana.
Sa splitske Rive smo krenuli prema Sinju te smo skrenuli preko Vrlike i Miočića za Knin, gdje smo imali prvo zaustavljanje i marendu. Tu su nam se pridružila još dva sudionika - Komesar Borko i Bojan Zeljak iz Šibenika te nakon doručka polazimo u grupi od 12 motora.
Kolona se kreće dobrom putnom brzinom, što je jako dobro s obzirom da je poprilično velika; prolazimo Plitvice i skrećemo prema Saborskom - Josipdolu. X ADV je u potpunosti ravnopravan sa svim ostalim sudionicima koji su većinom na BMW-ima GSA, te ne zaostaje ni u pretjecanjima ni u bilo kojem drugom segmentu. Prema Josipdolu cesta je dosta zavojita i prolazimo kroz šumu. Puno je lišća po cesti koja je vlažna od nedavne kiše pa se vozi oprezno.
Fali nam još dva kilometra do restorana u Josipdolu gdje planiramo ručati, a počinje velika kiša. Procijenio sam da se ne zaustavljamo i navlačimo kišna odijela, nego požurimo jer je udaljenost jako mala.
Napokon stižemo u restoran koji se nalazi uz samu cestu i taman se otvori nebo i krene jaki pljusak. Skinuli smo mokru odjeću sa sebe, stavili je sušiti i naručili taman ispečenog odojka s ražnja. Dok smo uživali u slasnom odojku, stigao je i naš član BMW MK DALMACIJA Matijaž Pintarič, koji živi u Sloveniji u mjestu Semič gdje večeras spavamo.
Matijaža i njegovu suprugu Beti sam upoznao na 2. Balkan Rallyju i od tada svake godine dolazimo kod njih u Semič gdje smo uvijek dobro primljeni.
Nakon ručka krećemo za Semič i sada smo grupa od 14 motora. Ulazimo u Sloveniju i Matijaž nas predvodi do Semiča, ali prije nego što uđemo u mjesto, skrećemo na makadamski put i vozimo kroz gustu šumu.
Većina nas je na enduro motorima, samo je Mario Maleš na cestovnom motoru BMW GT 1600 koji dobro savladava makadam uz malo sporiju vožnju, dok X ADV praši punim gasom i Pirelli gume sada dolaze na svoje.
Usred šume parkiramo motore jer se dalje na njima ne može te pješke stižemo do vrha brda gdje nam je pripremljen doček. Bilo je teško u motorističkoj opremi šetati uz veliki uspon, ali na kraju smo ipak sretno stigli. Tamo nas je dočekala Matijaževa supruga, naša Beti, s hladnim gemištom i njihovom tradicionalnom pogačom. Predivan je pogled s brda Ašelica koje je visoko 800 metara. Uz malu pauzu krećemo natrag do motora, opet makadam i pravac do smještaja koji se zove "Pod starom lipom" gdje nas je dočekao najbolji špricer i odličan gulaš od divljači.
U restoranu su nam se pridružila još tri sudionika - Kruno Matina iz Bjelovara i Boris Budinjaš iz Daruvara te Mato Kovačević iz Friedrichshafena (Njemačka).
Navečer smo se svi motorima spustili do centra gdje je bila tradicionalna proslava koja se zove Semiška ohcet, a organizirana je ove godine 24. put uzastopno.
To je općinska glavna fešta godine, koja traje tri dana, a bit ove fešte je prikaz kako se nekad išlo po mladu, kako su se ženili, kako je izgledala svadba, kako se mlada primala u novu obitelj... Uz program odvija se još brdo drugih stvari - blagoslov motora i bajkera, pa Štrudlfest (festival savijača), pa prikaz pripreme tradicionalne kuhinje s degustacijama, mnoštvo radionica za djecu.
U velikom šatoru, čim smo došli i parkirali motore, za dobrodošlicu Balkan Rallyju počeo je koncert klape Šufit, tako da smo se osjećali kao kod kuće.
Prvi dan je uspješno prošao i danas smo prešli 400 kilometara, sutra krećemo prema Daruvaru u koloni od 17 motora.
Hvala na pomoci u realizaciji ovog putovanja ; Moto Ogi, Šago Moto, Šepić Commerc, Migo Moto, Akrapović, Moto Box i Dalmacija Danas.