U okviru Adriatic Plastic Challengea, inicijative organizirane od stane udruga Terra Hub, Zona i Volvo Car Adria grupe, odabrana su najbolja inovativna rjeÅ”enja koja Äe doprinijeti zaustavljanju daljnjeg dotoka plastiÄnog otpada u Jadransko more.
U žestokoj antiplastiÄnoj borbi, pobijedio je tim "Zlarin ā otok bez plastike", Äija je vizija uÄiniti Zlarin prvim hrvatskim otokom bez jednokratne plastike. Podrijetlom sa Zlarina, Ana, NataÅ”a i Ivana, razvile su model koji Äe u sljedeÄih godinu dana zaustaviti dotok jednokratne plastike na otok.
PlastiÄne vreÄice zamijenit Äe papirnatima i platnenima, izbacit Äe slamke, a plastiÄne ÄaÅ”e i pribor za jelo, takoÄer Äe zamijeniti ekoloÅ”ki prihvatljivijim rjeÅ”enjima. Projekt podupire lokalno stanovniÅ”tvo te turistiÄka zajednica otoka Zlarina.
ā Zlarin je otok na kojemu živi dvjestotinjak stanovnika Å”to ga Äini idealnim mjestom za pokuÅ”aj ovog eksperimenta. Imamo samo jednu samoposlugu i nekoliko kafiÄa i restorana Å”to znatno smanjuje broj ljudi koji trebaju poduprijeti naÅ”u ideju. Lokalna zajednica daje nam veliku podrÅ”ku i jedva Äekamo da Zlarin bez plastike zaživi ā rekla nam je Älanica pobjedniÄkog tima Ana Robb.
Tijekom dvodnevnog bootcamp-a odabrani timovi, uz pomoÄ mentora, projektna su rjeÅ”enja pretvorili u poslovne modele koristeÄi metodologije design thinking-a i lean start up-a, te su svoje ideje prezentirali pred struÄnim žirijem u sastavu HE Diana MaduniÄ, veleposlanica Å vedske u RH; Nikola GaliÄ, marketing i PR manager tvrtke Volvo Car Adria Group; dr. sc. Sandi OrliÄ, viÅ”i znanstveni suradnik, Institut RuÄer BoÅ”koviÄ; Petra Ledinek, FOX/National Geographic Network (FOX/NG Channel) - kampanja Planet or Plastic; Fran Mubrin, kreativni direktor Agencije 404 i dr. sc. DraÅ”ko Holcer, viÅ”i kustos Hrvatskog prirodoslovnog muzeja i predsjednik Instituta Plavi svijet.
āĀ Sve Å”to u Volvu radimo nastojimo stvarati s misijom da ljudske živote uÄinimo lakÅ”ima, sigurnijima i u harmoniji s priprodom. BaÅ” zato iznimno mi je drago da je Adriatic Plastic Challenge rezultirao upravo takvim projektima. Uz brojna inovativna rjeÅ”enja, danas smo vidjeli veliku želju,motivaciju te jaku pozitivnu energiju timova. Siguran sam kako je za njih ovo tek poÄetak, a Volvo Äe, u okviru globalne kampanje Clean Seas kojom nastojimo zaustaviti plastiÄnu plimu, svakako biti na raspolaganju za daljnju pomoÄ svim timovimaĀ ā rekao je Nikola GaliÄ.
Drugo mjesto osvojio je tim "Adriatic Plastic" koji je predstavio aplikaciju koja služi kao sustav nagraÄivanja za nekoriÅ”tenje jednokratke plastike, dok je treÄe mjesto pripalo timu "Microplastic Filter" koji je prezentirao prototip filtera koji odvaja mikroplastiku u perilicama rublja.