Kišno jutro započelo je HDZ-ovom konferencijom za medije ispred Gradskog izbornog povjerenstva - Gradski kotar Bol u Splitu.
Kandidat za gradonačelnika Splita Zoran Đogaš , kandidat za zamjenika gradonačelnika Tomislav Šuta i diplomirani inženjer građevinarstva Ivica Budimir govorili su na temu plana za sustavno održavanje i rekonstrukciju cesta u Splitu.
"Riječ je danas o održavanju cesta i zapravo krpanju rupa na našim cestama koje se svake sezone događa. Pomalo neplanski, pomalo stihijski. Želimo predstaviti novu ideju, koju drugi koriste i rade, a mi propuštamo prilike. Zadar, Dubrovnik i Šibenik svi oni ulaze u programiranje EU projekata i dovlače novac koji za to postoji", kazao je u uvodnim riječima kandidat za gradonačelnika Splita Zoran Đogaš.
Kazao je da će danas predstaviti priču o nerazvrstanim cestama gdje je potencijal vrlo velik.
"200 milijuna kuna stoji na raspolaganju"
"200 milijuna kuna stoji na raspolaganju, a mi u ovim svađama i konfliktima gubimo vrijeme i to se ne događa", rekao je Đogaš osvrćući se na EU projekte.
Riječ je potom preuzeo kandidat za zamjenika gradonačelnika Tomislav Šuta.
Kazao je da što se tiče grada Splita po pitanju nerazvrstanih cesta da se sve svelo na krpanje dugi niz godina.
"Evidentno je da proračuni grada Splita po izvoru financiranja pokazuje da imamo nedostatna sredstva i da je ono što je ključno da su za nerazvrstane ceste potrebna sredstva iz EU fondova. U tom dijelu grad Split ni jednom nije prišao sustavnom rješavanju tih problema. Naš cilj je da u postupku programiranja od 2021. do 2027., sa znanjem kojeg imamo da damo doprinos i da se osigura oko 200 milijuna kuna na nerazvrstane ceste na području grada Splita", rekao je Šuta.
"Kada skrenemo s glavne prometnice, mnoštvo ulica nema ni nogostup"
Kazao je da spomenuti program obuhvaća i uređenje cesta na istoku Splita. Osvrnuo se potom da kada skrenemo s glavne prometnice, mnoštvo ulica nema ni nogostup, a ni cijeli niz drugih sadržaja.
"Moramo iskoristit trenutak za programiranje jer ukoliko to ne iskoristimo tih novaca nećemo imati. Smatram da imamo znanja i da nam se treba ukazati povjerenje", zaključio je Šuta.
Diplomirani inženjer građevinarstva Ivica Budimir rekao je što je potrebno da bi povukli novac iz EU fondova na vrijeme.
"Ključno je da idemo na sanaciju, izvanredno održavanje, rekonstrukciju cesta, geometriju rješavanja imovinsko pravnih odnosa", kazao je.
Budimir je kazao da su imovinsko pravni odnosi veliki problem u gradu Splitu. Naglasio je da se takvi problemi rješavanju i više od 20 godina.
"Prijedlog je da se ide na hitnu rekonstrukciju, to su brzi projekti, brza aplikacija i brza realizacija projekta. U vremenu od 3 do 6 mjeseci. Planiramo tih 200 milijuna, odnosno 40-50 milijuna godišnje, a imamo tu program", dodaje.
Referirao se i Budimir kao i Šuta na istok Splita - Srinjine i Žrnovnica.
"Imamo u Žrnovnici katastrofu od mosta do Crkve"
"Imamo u Žrnovnici katastrofu od mosta do Crkve. Imamo ovdje po gradu Put Smrdečca, imamo cijelu Velebitsku koju bi trebalo presvući novim slojem asfalta isto tako i cestu Sedam Kaštela. Moglo bi se 100 tisuća kvadrata presvući novim asfaltom i recimo 4 do 5 kilometara rekonstruirati", dodaje.
Prisjetio se mandata bivšeg splitskog gradonačelnika Andre Krstulovića Opare, u kojem se rekonstruirala cesta od Puta Trstenika do Radisson Blue Hotela. Takav model nas košta od 3 do 5 milijuna po jednom kilometru i ova presvlačenja asfalta milijun po kilometru", zaključio je Šuta.
https://www.facebook.com/dalmacijadanas/videos/5251573301637251/