Opozicija u Kaštelima, preciznije, sedam od deset opozicijskih vijećnika protiv je bušenja Kozjaka, ceste od Vučevice do Jadranske magistrale. Smatraju da će doći do devastacije prirode i prometnog kolapsa u Kaštel Kambelovcu i pitaju se kakvu korist od ceste će to imat Kaštelani npr. iz Novog, Štafilića ako se namjere putovati u Zagreb. Na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća Kaštela zakuhalo se dodatno s pitanjem oko nove trase od tunela do Kaštel Sućurca.
Mario Serajlić, opozicijski kaštelanski gradski vijećnik s liste Akcije mladih i Nezavisne liste mladih, nam govori kako u Kaštelima svi negoduju zbog tih cesta, od vinara pa nadalje.
- Predložit ću svim oporbenim vijećnicima da se zatraži tematska sjednica Gradskog vijeća na tu temu ili pokretanje referenduma, a 20 posto birača može ga raspisat. To je prilika ljudima da se izjasne. Ako će šutit i nastavit negodovat u toplini svog doma onda neka prođe 50 trasa. Većina oporbenih vijećnika je protiv trase ucrtane u Prostornom planu Kaštela od tunela Kozjak do Kambelovca. Sada se navodi nova trasa koja bi išla od tunela na Kaštel Sućurac, na Metro i koja bi sutra bila spona na most do Splita na Stinicama. Moguće je da je ta druga trasa u prostornom planu Županije. Pitao sam gradonačelnika Kaštela kako je moguće da se nešto donosi na razini županije, a da Grad Kaštela nitko nije kontaktirao. OK, niži prostorni plan mora biti u skladu s višim. Al nije normalno da mi o tome ne znamo ništa - govori Serajlić i komentira reakciju gradonačelnika Denisa Ivanovića (HDZ)
- Koliko god mi bila draga, da će on ići prosvjedovat ispred Županije gdje su njegov šef Ante Sanader i drugi i donijeli te odluke, je malo... za plakat i smijat se. To su priče za malu dicu. A s druge strane, ako se već ide na taj tunel, protiv kojeg smo, bolja je ova druga trasa koja ide na Sućurac i direktno na Split ako se most jednog dana napravi. Al da je pameti, prvo bi napravili most, a ne tunel, jer je potrebniji. Ova prva trasa ide od tunela i onda se uključujete na Jadransku magistralu u Kambelovcu i radi se nenormalni krkljanac. Ljudi koji dolaze iz donjih Kaštela, Novog, Štafilića, a hoće u Zagreb, to im je vraćanje šest, sedam kilometara. A čuo sam i neke priče da bi trasa do Sućurca puno lakše dobila EU sufinanciranje jer idete direktno do trajektne luke - priča nam Serajlić.
Za trasu od tunela Kozjak do Kaštel Sućurca gradonačelnik Kaštela naglasio je na Gradskom vijeću kako te nove trase nema u Prostornom planu Grada i da je Grad apsolutno protiv nje te da je dobio odgovor od župana Blaženka Bobana da se radi o trasi u istraživanju.
"Neće se graditi trasa od tunela do Sućurca. To gradonačelnik Kaštela zna i zato je tako reagirao. Iz priložene sheme je razvidno po kojoj trasi je planirana izgradnja buduće prometnice. Prilikom predaje dokumentacije na lokacijsku dozvolu grad Kaštela je dao suglasnost na trasu ceste koja je definirana u dokumentaciji po priloženoj karti. Nešto što je u studijskoj razradi nije i ne može biti predmet ovog projekta za kojeg se nadam da će vrlo brzo biti pokrenut.
Uostalom kod studijskih razrada se uključuju sva javno pravna tijela i šira javnost kroz javnu raspravu i prilagođavanje prostorno-planske dokumentacije, ukoliko se kroz studijske razrade uopće pokaže svrsihodnost određenih trasa", odgovorio nam je župan na traženje da komentira kaštelansku "bunu" i pokušaj raspisivanja referenduma na tu temu.
U kojoj je je uopće fazi projekt pod nazivom Novi ulaz u Split – čvor Vučevica na A1 – tunel Kozjak – čvor na D8 – Trajektna luka Split pitali smo Hrvatske ceste. Projekt se razvija i u cijelosti usklađen sa Prostornim planom Splitsko-dalmatinske županij, a provodi se u tri faze:
* Prva faza: obuhvaća cestu od čvora Vučevica do čvorišta na D8 u Kaštelima. Duljina zahvata je 7,92 km, a najveći izazov na trasi predstavlja izgradnja tunela Kozjak duljine 2525 m.
* Druga faza: spoj od dionice Prve faze do Kopilice, uključujući most preko Kaštelanskog zaljeva, duljine 9 km
* Treća faza: prolaz kroz grad, od Kopilice do Trajektne luke Split, i u ingerenciji je Grada Splita.
Status Projekta:
Prva faza: Čvor Vučevica – Čvor na D8 u Kaštelima:
Procijenjena vrijednost radova: 910 mln kuna (Izvor financiranja iz vlastitih sredstava HC-a).
U tijeku su postupci javne nabave za radove izgradnje i nadzor po dionicama:
a) Predmet nabave: Izgradnje spojne ceste čvor „Vučevica“ na A1 – čvor na DC8, dionica čvor Vučevica – tunel Kozjak, poddionica čvor Vučevica – sjeverni portal tunela Kozjak procijenjene vrijednosti radova 29,5 mln kuna (bez PDV-a) - postupak u tijeku.
Odluka o odabiru objavljena 17. prosinca 2021. godine, nije bilo žalbe, u tijeku postupak sklapanja ugovora o javnoj nabavi, odabrani ponuditelj: EURO_ASFALT d.o.o., cijena ponude bez PDV-a 26.234.079,83 kune.
Nadzor nad izgradnjom: U tijeku postupak javne nabave, rok za dostavu ponuda i otvaranje ponuda bilo je 14. siječnja 2022. godine.
b) Predmet nabave: Radovi na izgradnji zahvata Spojna cesta čvor Vučevica na A1 - čvor na DC8 (bez čvora na DC8), do sjevernog portala tunela Kozjak (dionica uključuje tunel Kozjak)
Postupak u tijeku
Predmet nabave: Spojna cesta čvor "Vučevica" na A1-čvor na DC8 (bez čvora na DC8), dionica od 0+630,00 do 7+480,00, l=6,85 km
Procijenjena vrijednost nabave: 625 mln kn bez PDV-a. Rok dovršetka radova: 36 (trideset šest) mjeseci. Rok za dostavu ponuda i otvaranje ponuda je 15.03.2022. godine.
Upravni postupak: zahtjev za ishođenje Lokacijske dozvole za sve dionice spojne ceste predan je tijekom 2020.godine. Prema zahtjevu Ministarstva graditeljstva, prostornoga uređenja i državne imovine 2021. godine predan je zahtjev za ishođenje lokacijske dozvole za čitavu (objedinjenu) trasu Spojne ceste čvor Vučevica – spoj na DC8.
Druga faza: Spoj od dionice Prve faze do Kopilice
Procijenjena vrijednost radova: 1 milijarda kuna. Priprema se dokumentacija za apliciranje za sredstva iz EU fondova. Izrađena je Studija izvedivosti (opravdanosti) „Poveznice Čvor Vučevica - državna cesta DC8 - trajektna luka Split“.
Glavni cilj projekta je integracija novog cestovnog pravca od čvora Vučevica (tj. na autocestu A1) do trajektne luke Split s ciljem bolje povezanosti i mobilnosti, smanjenja prometne zagušenosti i preopterećenja cestovne mreže na ulazu u Split iz smjera Kaštela/Solina. Time bi se, osim što bi bio na raspolaganju novi cestovni ulaz, rasteretile i postojeće dionice državne ceste D8 od Kaštel Sućurca do raskrižja s ulicom Domovinskog rata u Splitu i smanjilo vrijeme putovanja svih vozila iz smjera Kaštela, Solina, Zračne luke i iz smjera državne ceste D1 i Dugopolja prema i iz Splita.